ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پردازنده رایزن 1900X محصول AMD
تکنولوژی

کمپانی AMD پردازنده جدید رایزن 1900X از سری Threadripper را رونمایی کرد

پس از چند سال دوباره رقابت برای گنجاندن هسته های بیشتر درون پردازنده ها میان اینتل و AMD بالا گرفته است. در همین راستا کمپانی AMD به تازگی پردازنده دیگری از سری Threadripper را با نام رایزن 1900X ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

پس از چند سال دوباره رقابت برای گنجاندن هسته های بیشتر درون پردازنده ها میان اینتل و AMD بالا گرفته است. در همین راستا کمپانی AMD به تازگی پردازنده دیگری از سری Threadripper را با نام رایزن 1900X و هشت هسته پردازشی معرفی نمود.

این پردازنده جدید ۵۴۹ دلار قیمت گذاری شده. لازم به یادآوری است که برادران بزرگتر ۱۲ و ۱۶ هسته ای این پردازنده به ترتیب ۷۹۹ و ۹۹۹ دلار قیمت دارند. کلاک هسته های چیپست 1900X بین ۳.۸ تا ۴ گیگاهرتز اعلام شده و شکی نیست که تمام امکانات برای انجام هرگونه اورکلاک در دسترس علاقه مندان خواهد بود.

بد نیست بدانید که AMD چندی پیش یک پردازنده هشت هسته ای دیگر، یعنی 1800X را نیز به سبد محصولات خود افزوده بود. پردازنده مذکور گرچه ۵۰ دلار از مدل 1900X ارزان تر است، اما قابلیت های محصول جدید به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیستند.

از جمله این قابلیت ها می توان به بهره مندی از چهار کانال رم DDR4 (در عوض دو کانال در مدل 1800X) اشاره کرد. ضمن این که این چیپ ۶۴ مسیر اختصاصی را برای اتصال درگاه PCIe درون خود جای داده است. همین مسئله سبب می شود تا 1900X به گزینه ای ایدال برای انجام انتقال دیتاهای حجیم یا استفاده همزمان از چندین و چند پردازشگر گرافیکی تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶

    جون چه خوشگله

    • agha
      agha | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶

      چه ربطی به قشنگی داره ، قدرت واسه ما مهمه که تازه این برامون فایده ای نداره چون هسته هاش بیشتره فقط و اکثر برنامه ها از hyperthreading استفاده نمیکنند .

مطالب پیشنهادی