ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و فیس لیفت i3 را به همراه یک نسخه اسپورت معرفی کرد

i3 نخستین اتومبیل برقی تولید انبوه باواریایی ها محسوب می شود که از سال 2013 بر روی خط تولید قرار دارد. این خودروی شهری علی رغم پیشرانه سبز خود چندان مورد استقبال قرار نگرفته و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

i3 نخستین اتومبیل برقی تولید انبوه باواریایی ها محسوب می شود که از سال 2013 بر روی خط تولید قرار دارد.

این خودروی شهری علی رغم پیشرانه سبز خود چندان مورد استقبال قرار نگرفته و از آمار فروش جالب توجهی برخوردار نیست.

با گذشت چهار سال از زمان عرضه، ب ام و تصمیم گرفته برای سال 2018 این محصول خود را با چهره ای بروزتر راهی میدان رقابت کند تا بلکه در جذب مشتریان عملکرد بهتری داشته باشد.

طبق رسم سال های اخیر ژرمن ها، فیس لیفت i3 متحمل تغییرات ظاهری زیادی نشده و پیدا کردن تفاوت های دو نسخه نیازمند کمی دقت است.

از جمله این تغییرات محدود می توان به مواردی مثل تعویض سپر با نمونه جدید، اضافه شدن چراغ های LED استاندارد به تمامی تریم ها و استفاده از رنگ آمیزی جذاب تر اشاره کرد.

i3 قبل از فیس لیفت (بالا)، i3 بعد از فیس لیفت (پایین)

در کنار نسخه استاندارد i3، ب ام و تصمیم گرفته مدل اسپرت تری را نیز با پسوند s ارایه کند. i3s به دلیل بهره گیری از سیستم تعلیق اسپرت، به اندازه 10 میلی متر ارتفاع کمتری داشته و عرض آن نیز 40 میلی متر بیشتر از i3 است. همین مساله باعث شده که مهندسین باواریایی برای جلوگیری از بیرون زدگی چرخ ها از بدنه، قطعه ای ظاهرا پلاستیکی بر روی گلگیر اضافه کنند.

رینگ های 20 اینچی آلیاژی سبک وزن که یک اینچ بزرگ تر و 20 میلی متر عریض تر از رینگ های استاندارد هستند، یکی دیگر از تفاوت های i3s و i3 به شمار می رود.

ب ام و i3 2018 با همان پیشرانه قبلی که 170 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد، ارایه خواهد شد. اما پیشرانه i3s کمی ارتقا یافته و 184 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

شتاب صفر تا صد این نسخه اسپورت 6.9 ثانیه و شتاب نسخه استاندارد 7.3 ثانیه اعلام شده؛ ضمن اینکه حداکثر سرعت این دو به ترتیب 160 و 150 کیلومتر در ساعت ذکر شده است.

باتری 33.2kWh تعبیه شده در کف این خودرو، همانند گذشته امکان پیمایش مسافت تا 300 کیلومتر را بر اساس استاندارد اروپایی (NEDC) فراهم می کند که این میزان اصلا رقم شگفت انگیزی نیست.

البته مثل سابق خریداران می توانند با سفارش موتور بنزینی 2 سیلندر شعاع حرکتی خودروی خود را ارتقا دهند، این موتور در همکاری با ژنراتور تعبیه شده نقش تامین انرژی الکتریسیته بیشتر را بر عهده دارد.

گفته می شود با ترکیب باتری، موتور و ژنراتور، i3 قادر است در شرایط واقعی تا 330 کیلومتر حرکت کند که باز هم رقم درخور توجهی نیست.

فیس لیفت i3 با انبوهی از امکانات و تجهیزات ایمنی فعال مثل کروز کنترل تطبیق پذیر با قابلیت توقف و حرکت، نمایش آنلاین اطلاعات مربوط به ترافیک، سرویس های رانندگی متصل، سیستم محافظت از عابرین در روز، اخطار برخورد از جلو و سیستم کنترل پارک عرضه خواهد شد.

اگر چه ارایه یک مدل اسپورت از i3 اتفاق بسیار خوبی است، اما شاید ارتقای شعاع حرکتی این خودرو مشتریان بیشتری را به سمت آن روانه می کرد.

طبق برنامه ریزی های ب ام و، فیس لیفت i3 چند هفته دیگر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی