ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات Sanbot Nano
تکنولوژی

با Sanbot Nano آشنا شوید؛ رباتی که از هوش مصنوعی الکسا بهره می برد

کمپانی چینی Qihan تولید کننده طیف وسیعی از ربات ها با برند Sanbot است. جدیدترین محصول این کمپانی که در IFA امسال خوش درخشید Sanbot Nano نام دارد. یک ربات همیار که از طریق دستیار هوشمند الکسا با ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

کمپانی چینی Qihan تولید کننده طیف وسیعی از ربات ها با برند Sanbot است. جدیدترین محصول این کمپانی که در IFA امسال خوش درخشید Sanbot Nano نام دارد. یک ربات همیار که از طریق دستیار هوشمند الکسا با کاربر خود ارتباط برقرار می کند.

این ربات که چهره ای کودکانه و دوست داشتنی دارد، اولین محصول از نوع خود است که با دستیار صوتی الکسای آمازون یکپارچه شده. به لطف این همکاریست که شما می توانید از طریق Nano و ارائه فرمان صوتی سفارش خرید یا رزرو رستوران و سینما را انجام دهید. یا حتی به موسیقی دلخواه خود گوش فرا دهید.

Sanbot Nano همچنین می تواند به عنوان هاب مرکزی خانه شما عمل کرده و کنترل سایر ابزارهای هوشمند قابل اتصال را به عهده بگیرد.

شاید برای عده ای این سوال پیش بیاید که دقیقاً چه نیازی به پرداخت ۲۸۰۰ دلار برای خرید این ربات است، در حالی که تمام این قابلیت ها با خرید یک اسپیکر هوشمند Echo Dot نیز در دسترس ما خواهد بود؟

در ابتدا بگوییم که عنصر تجمل و داشتن پول اضافه یکی از فاکتورهای خرید چنین محصولاتی به شمار می رود. با این وجود باید اذعان داشت که حرکت Sanbot Nano در میان خانه شما می توند منظره ای جالب باشد. این ربات به لطف ۵۰ سنسور تعبیه شده در جای جای بدنه اش می تواند به طور مستقل مسیر خود را پیدا کند. ضمن این که قابلیت هدایت آن از هر نقطه دنیا با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی Q-Link نیز وجود دارد.

به لطف SDK ارائه شده توسط کمپانی سازنده، توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های بی شماری را برای این ربات طراحی و قابلیت های آن را ارتقا دهند. گذشته از همه این ها، دوربین نصب شده روی سر Sanbot Nano امکان استریم زنده ویدیو از طریف اینترنت را فراهم می کند که این خود یک امکان امنیتی مناسب به حساب می آید. در آخر نیز باید به سامانه تشخیص صوت این ربات اشاره کرد که سبب می شود بتوانید پیام های متنی خود را از طریق صوت تایپ و ارسال نمایید.

محصول تازه Qihan از ماه آبان و با پشتیبانی از زبان های انگلیسی و آلمانی راهی بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی