ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای، توزیع جمعیت جهان را مطالعه می کند

شرکت فیسبوک به منظور فراهم کردن اینترنت پرسرعت برای تمامی انسان ها، پروژه ای را آغاز کرده که توزیع و ساختار جمعیتی نقاط مختلف کره زمین را مورد مطالعه قرار می دهد. شرکت مورد اشاره ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

شرکت فیسبوک به منظور فراهم کردن اینترنت پرسرعت برای تمامی انسان ها، پروژه ای را آغاز کرده که توزیع و ساختار جمعیتی نقاط مختلف کره زمین را مورد مطالعه قرار می دهد.

شرکت مورد اشاره تا کنون موفق شده به کمک داده های ماهواره ای، شبکه های عصبی و آمار دولت های محلی تمام سازه های ساخت بشر را (که نشانه حضور جمعیت انسانی هستند) با دقت 5 متر در 23 کشور کمتر توسعه یافته مختلف شناسایی کند که این تعداد در حال افزایش است.

فناوری کمپانی مذکور در پروژه جدید، برای تشخیص نقاط پر جمعیت و بخش هایی که به اینترنت دسترسی ندارند مورد استفاده قرار گرفته و فیسبوک می خواهد با استفاده از این اطلاعات، شبکه جهانی پهپادها و ماهواره های فراهم کننده اینترنت خود را ساماندهی کرده و توسعه دهد.

نیمی از ماهواره های آمریکایی در فضا کاربرد تجاری دارند

لازم به ذکر است که در حال حاضر نیمی از 576 ماهواره آمریکایی در فضا کاربرد تجاری دارند و به لطف شرکت هایی مانند اسپیس اکس، بلو اوریجین و ویرجین گلکتیک، هزینه ارسال ماهواره به فضا کاهش چشمگیری داشته و فیسبوک امیدوار است بتواند با استفاده از این فرصت، اینترنت پر سرعت را در کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته گسترش دهد.

گفتنی است طبق پژوهش های فیسبوک، 99 درصد از جمعیت 23 کشور مورد مطالعه (شامل غنا، مالاوی، سری لانکا و...) به صورت میانگین 63 کیلومتر با شهرها فاصله دارند که نشان می دهد استفاده از فناوری هایی مانند پهپاد و ماهواره برای برقراری ارتباط اینترنتی معقول تر و به صرفه تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    زحمت کشیده کشور هایی رو چک کرده که تو هر هزار کیلومتر هم یه آدم پیدا نمیشه

مطالب پیشنهادی