ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گشودگی دهانه لنز V30 با آنچه ال جی گفته بود تفاوت دارد [به روزرسانی شد]

ال جی هفته گذشته از آخرین پرچمدار خود تحت عنوان «V30» در نمایشگاه بین المللی IFA رونمایی کرد که در روزهای قبل از معرفی و حتی طی مراسم، تأکید بسیاری روی توانمندی های دوربین آن ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

ال جی هفته گذشته از آخرین پرچمدار خود تحت عنوان «V30» در نمایشگاه بین المللی IFA رونمایی کرد که در روزهای قبل از معرفی و حتی طی مراسم، تأکید بسیاری روی توانمندی های دوربین آن و به خصوص گشودگی دیافراگم (Aperture) لنز V30 شده بود.

ال جی رقم f/1.6 را به عنوان گشودگی دیافراگم دوربین V30 اعلام کرده بود

در واقع V30 نخستین دوربین موبایل دنیا با گشودگی دهانه لنز f/1.6 را در اختیار دارد که نسبت به سایر نمونه های بازار با f/1.7 و بالاتر (هرچه عدد کوچکتر باشد، گشودگی دیافراگم بیشتر است) امکان دریافت نور بیشتری را فراهم کرده و عکاسی در محیط های کم نور را راحت تر و با کیفیت تر می کند.

اما افرادی که موفق به تست نسخه های پیش تولید موبایل مورد بحث شده اند، گزارش می دهند که عکس های V30 در قسمت مشخصات اپلیکیشن های گالری و Google Photos، گشودگی دیافراگم f/1.7 را نشان می دهند که با رقم اعلام شده از سوی ال جی مغایر است.

البته باید در نظر داشت که دستگاه های موجود، نسخه های نهایی و تولید انبوه V30 نبوده و احتمالاً مسائل موجود مورد اصلاح قرار می گیرند. همچنین بد نیست بدانید که عکس های تلفن مذکور در اپلیکیشن دسکتاپ Google Photos عدد f/1.69 را نشان می دهند که قابل تأمل است.

گفتنی است تفاوت میان مشخصات اعلام شده از سوی کمپانی و موارد موجود در نرم افزارها، به احتمال زیاد ناشی از عدم هماهنگی سخت افزار و نرم افزار بوده و شرکت سازنده در زمان عرضه محصول خود به بازار این مشکل را برطرف خواهد کرد.

 

به روز رسانی:

به گفته یکی از سخنگویان ال جی، اختلاف میان عدد موجود در مشخصات تصاویر با آنچه که کمپانی اعلام کرده، به دلیل وجود باگ های نرم افزاری و عدم هماهنگی با سخت افزار (همان طور که در متن اصلی خبر نیز آمده) در بعضی از دستگاه های موجود رخ داده و سایر نمونه های پیش تولید مشکل مورد بحث را ندارند؛ از همین رو می توان گفت دوربین V30 از گشودگی دیافراگم f/1.6 بهره برده و مسئله موجود پیش از عرضه نهایی به بازار رفع خواهد شد. در ادامه تصویری از مشخصات عکس یکی از نمونه های بدون ایراد را مشاهده می کنید:

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (27 مورد)
  • Robot
    Robot | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

    یکی از دوستای منم وی ۸ داشت دزدیدنش

  • New Wolf
    New Wolf | ۱۲ شهریور ۱۳۹۶

    rezvansoft
    اتفاقا یکی از دوستان منم وی ۱۰ داره به شدت از دوربین و تنظیمات دستی زیادش راضیه باطریش دقیقا نمیدونم ولی فکر کنم راضیه دیگه از طراحیشم نگم بتهره جون یکی بهترین موبایل ها تو طراحی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی