ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ولادیمیر پوتین: پیشتازان عرصه هوش مصنوعی حاکمان جهان خواهند بود

رقابت جهانی برای توسعه هوش مصنوعی اخیرا وارد مراحل تازه ای شده و همین امر نگرانی های زیادی را به دنبال داشته. یکی از افراد دل نگران نیز ظاهرا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

رقابت جهانی برای توسعه هوش مصنوعی اخیرا وارد مراحل تازه ای شده و همین امر نگرانی های زیادی را به دنبال داشته. یکی از افراد دل نگران نیز ظاهرا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است که به تازگی لب به سخن گشوده و در این باره اظهار عقیده کرده.

وی که برای جمعی از دانش آموزان روس سخنرانی می کرد در صحبت هایش پیش بینی نمود هر کشوری که در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی پیشتاز باشد بر امور جهان سلطه پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری راشا تودی به نقل از پوتین آورده است:

هوش مصنوعی همان آینده است، نه فقط برای روسیه که برای تمامی بشریت. هوش مصنوعی مملو از فرصت های عظیم است و در عین حال تهدیداتی را با خود به همراه دارد که به سختی می توان پیش بینی شان کرد. هرآنکس که در این زمینه پیشتاز باشد فرمانروا و حاکم دنیا خواهد بود.

در سال های اخیر توسعه هوش مصنوعی به یکی از نگرانی ها در عرصه امنیت بین الملل بدل شده. در واقع چین و آمریکا (و نه روسیه) هستند که هم اکنون در خط مقدم این جبهه حضور دارند و حتی چین اخیرا اعلام کرده که می خواهد تا سال ۲۰۳۰ میلادی به سردمدار جهان در این عرصه بدل شود. لذا بسیاری از تحلیلگران ابراز نگرانی کرده اند که مبادا آمریکا از رقیب خود عقب بماند و برنامه های ترامپ برای حذف بودجه تحقیقات در این عرصه نیز بر نگرانی ها در این باره افزوده است.

چین اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ میلادی به سردمدار جهان در این عرصه بدل می شود

از سوی دیگر اما باور کلی بر این است که هوش مصنوعی میتواند در نهایت باعث بهبود اقتصاد در برخی حوزه ها از جمله صنایع و تحقیقات پزشکی شود. تکنولوژی هوش مصنوعی همچنین در زمینه پیکار و جنگ نیز سودمند واقع می شود و می توان از آن برای توسعه تسلیحات سایبری و کنترل ابزارهای خودکاری نظیر پهپاد استفاده نمود.

با در نظر داشتن آنچه گفته شد هم اکنون هم چین و هم آمریکا در حال تحقیق روی این تکنولوژی هستند و پوتین نیز در سخنرانی روز جمعه خود پیش بینی نمود جنگ های آینده عرصه رویارویی پهپادهاست. وقتی تسلیحات خودکار کشوری توسط دیگری نابود شود بازنده چاره دیگری جز تسلیم شدن نخواهد داشت.

اخیرا ایلان ماسک با همراهی ۱۱۶ تن دیگر از سران حوزه تکنولوژی درخواستی را برای سازمان ملل متحد ارسال کردند و در آن خواستار وضع قوانین تازه در مورد نحوه توسعه تسلیحات سایبری شدند.

اما شکل گیری رقابت تسلیحات هوش مصنوعی لزوما به معنای چیرگی یک برنده بر تمامی عرصه ها نخواهد بود و پوتین با اشاره این موضوع خاطر نشان کرد که روسیه هیچگاه خواستار سلطه یک کشور بر این عرصه نبوده و درمقابل اعلام نمود:

اگر ما در زمره رهبران این عرصه قرار بگیریم دانش خود را با کل دنیا به اشتراک می گذاریم درست همانطور که امروز تکنولوژی های هسته ای مان را با جهانیان به اشتراک می گذاریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حسین زارع
    حسین زارع | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    نمیشه جلو پیشرفتشو گرفت حالا هرچقدم میخواد مخالف داشته باشه

  • New Wolf
    New Wolf | ۱۳ شهریور ۱۳۹۶

    ببخشید ولی بهتر از ایشون نبود ازش پست بزارید؟??

    • saleh-97_
      saleh-97_ | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶

      مثه اینکه پوتین تو ایران خیلی طرفدار داره.مرتیکه جنایتکار

مطالب پیشنهادی