ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رشد 128 درصدی سود کمپانی چینی جیلی در نیمه نخست امسال به لطف مهندسی ولوو

صبح چهارشنبه کمپانی جیلی چین اعلام کرد که در شش ماهه نخست سال 2017 سود این مجموعه بیش از دو برابر افزایش یافته است. دلیل اصلی این رشد چشمگیر به استقبال بسیار خوب مشتریان چینی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

صبح چهارشنبه کمپانی جیلی چین اعلام کرد که در شش ماهه نخست سال 2017 سود این مجموعه بیش از دو برابر افزایش یافته است. دلیل اصلی این رشد چشمگیر به استقبال بسیار خوب مشتریان چینی از محصولاتی که با همکاری ولوو طراحی شده اند، مربوط می شود.

در نیمه اول امسال سود خالص جیلی 4.34 میلیار یوان (معادل 648.96 میلیون دلار) عنوان شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل 1.91 میلیارد یوان بود. با این حساب در شش ماهه اول امسال کمپانی جیلی 128 درصد سود بیشتری را نسبت به دوره مشابه سال قبل کسب کرده است.

کل درآمد جیلی در نیمه نخست سال 2017 برابر با 39.42 میلیارد یوان اعلام شده که این رقم نیز در مدت مشابه سال قبل 18.09 میلیارد یوان بود. میزان فروش محصولات این کمپانی بین ماه های ژانویه و جولای به 1.1 میلیون دستگاه رسیده که این رقم ده درصد بیشتر از هدف گذاری ها بوده است. در مدت مشابه سال قبل، جیلی موفق به فروش 766,000 خودرو شده بود.

پیشرفت جیلی در طول سال های اخیر بسیار قابل تحسین است. این خودروساز چینی که زمانی به خاطر کپی کاری های ناشیانه از محصولات کمپانی های معتبر جهانی و ارایه محصولات بی کیفیت شهرت پیدا کرده بود، با اتخاذ سیاست های صحیح اکنون به یک برند رده بالا در سرزمین خود تبدیل شده است.

بی تردید مالکیت ولوو و استفاده از تجارب ارزشمند این شرکت سوئدی در ارتقای کیفیت محصولات جیلی، نقش بسیار مهمی داشته است. برای نمونه سدان GC9 و شاسی بلند بویوئی (Boyue) که با نام NL-3 نیز شناخته می شود، به لطف مهندسی بالای ولوو توانسته اند به موفقیت و فروش بالایی در چین دست پیدا کنند.

مقامات جیلی: "در سال 2017 تاکنون، عملکرد این گروه از انتظارات هیئت مدیره فراتر بوده؛ این در حالیست که وضعیت بازار خودروی کشور چین در مقایسه با سال قبل اندکی افت کرده است."

کمپانی مادر جیلی که با نام گروه هولدینگ ژجیانگ جیلی شناخته می شود، علاوه بر ولوو مالکیت شرکت سازنده تاکسی های معروف لندن را نیز در اختیار دارد. این کمپانی چندی پیش 49.9 درصد از سهام شرکت پروتون مالزی را نیز خریداری کرد. به گفته جیلی، فضای کسب و کار این شرکت در بازارهای هدف قبلی مثل شرق اروپا و منطقه خاورمیانه کماکان ضعیف باقی مانده و در ادامه سال 2017 نیز با همین مقیاس محدود به صادرات خود ادامه خواهد داد.

در فاز بعدی گسترش حضور در بازارهای بین المللی، جیلی قصد دارد با برند سوم لینک اند کو (Lynk & Co) وارد کشورهای توسعه یافته ی اروپایی و ایالات متحده شود. استفاده ی بیشتر از تکنولوژی های ولوو مثل موتورهای کم حجم توربو یکی از برنامه های اصلی جیلی در راستای تولید محصولاتی بهتر در سطح استانداردهای جهانی است.

ناگفته نماند جیلی تجربه حضور در بازار ایران را نیز دارد، اما به دلیل ضعف شریک ایرانی در بازاریابی و خدمات پس از فروش نتوانست به موفقیت چندانی دست پیدا کند. بعد از این تجربه ناموفق، بم خودرو به عنوان نماینده جدید جیلی در ایران معرفی شد. طبق برنامه ریزی های بم خودرو، کراس اوور NL-3 قرار است با موتور 1.8 لیتری توربو که توانایی تولید 184 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور را دارد، وارد بازار ایران شود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا جیلی با نماینده جدید خود خواهد توانست حضوری موفق در ایران داشته باشد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • miAmir
    miAmir | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶

    به لطف مهندسی ایرانخودرو.خخخ

مطالب پیشنهادی