ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل جدید نیسان لیف با مشخصاتی نه چندان جالب توجه معرفی شد

بعد از ماه ها گمانه زنی، انتشار تصاویر جاسوسی و تیزرهای رسمی، سرانجام نسل جدید نیسان لیف به طور رسمی معرفی شد. این خودروی الکتریکی نسبت به نسل قبلی متحول گردیده و انتظار می رود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

بعد از ماه ها گمانه زنی، انتشار تصاویر جاسوسی و تیزرهای رسمی، سرانجام نسل جدید نیسان لیف به طور رسمی معرفی شد. این خودروی الکتریکی نسبت به نسل قبلی متحول گردیده و انتظار می رود با توجه به فاکتورهایی مثل طراحی بروزتر و مشخصات فنی ارتقا یافته بتواند در جذب مشتریان موفق تر عمل کند.

نسل دوم لیف به جای باتری 30 kWh به باتری  40 kWh مجهز شده و بر اساس استاندارد EPA می تواند تا 150 مایل (240 کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند که در مقایسه با رقم 107 مایل برای نسل قبل، تا حد زیادی بهبود پیدا کرده است؛ با وجود این، در مقایسه با مسافت قابل پیمایش 238 مایلی شورولت بولت و 220 مایلی تسلا مدل 3، نیسان لیف هنوز حرف چندانی برای گفتن ندارد. شاید به همین خاطر باشد که نیسان اعلام کرده سال آینده نسخه ای با برد بیشتر معرفی خواهد کرد.

نیسان لیف طوری مهندسی شده که می توان آن را تنها با یک پدال راند. این پدال که e-Pedal نام دارد، وظیفه شروع حرکت، شتابگیری، کاهش سرعت و توقف کامل را بر عهده می گیرد. این خودرو همچنین به تکنولوژی خودران نیسان موسوم به پروپایلوت و پارک خودکار مجهز شده تا راننده آسودگی بیشتری در اتوبان ها و هنگام پارک کردن داشته باشد.

اگر چه نسل جدید لیف از لحاظ طراحی دگرگون شده، اما نمی توان آن را هیجان انگیز یا رادیکال توصیف کرد. در نمای روبرو، جلو پنجره لیف همانند سایر برادران خود به شکل حرف V طراحی شده و این بخش بیش از سایر قسمت ها جلب توجه می کند. در نمای عقب با توجه به چراغ های اصلی بومرنگ شکل کاملا مشخص است که با محصولی از نیسان طرف هستیم. در کل طراحی نسل دوم لیف محتاطانه بوده و از این لحاظ برتری خاصی نسبت به رقبای خود ندارد.

در داخل کابین نیز وضعیت کمابیش مشابه بوده و طراحان نیسان محافظه کارانه عمل کرده اند. مساله نسبتا عجیب اینکه فضای داخلی لیف همانند مدل های بنزینی است و حتی بنظر می رسد برخی از دکمه ها از پیکاپ ناوارا امانت گرفته شده اند. نمایشگر اصلی این خودرو یک نمونه 7 اینچی لمسی است که از اپل کارپلی پشتیبانی می کند.

کمپانی نیسان قیمت لیف را 29,990 دلار (بدون مشوق ها و برخی معافیت های مالیاتی) تعیین کرده است. اگر چه این رقم در مقایسه با قیمت پایه تسلا مدل 3 و شورولت بولت به ترتیب حدود 5000 و 7000 دلار کمتر است، اما با در نظر گرفتن قابلیت های فنی، لیف رقابت دشواری را پیش روی خود خواهد داشت.

نسل جدید لیف پیش از نمایشگاه فرانکفورت، طی مراسمی در سرزمین مادری رونمایی شد؛ شاید این مساله از تمرکز نیسان بر روی بازار داخلی ژاپن حکایت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Iman Mgh
    Iman Mgh | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    نیسان هم از لکسوس کپی کرده .چراغ ها و زاویه های جلوی ماشین رو ببینید

  • alie
    alie | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    طراحی ظاهریش خیلی بهتر شده.اتاق قبلی طراحیش خیلی مسخره بوده

  • Farshid Rkh
    Farshid Rkh | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

    دوستان عزیز دیجیاتو سلام
    دیروز من برنامه و فیلم رونمایی از نیسان لیو را بصورت مستقیم دیدم. لطفا در ترجمه متن دقت نمایید رنجهایی که برای این خودرو و مقایسه آن با بولت و تسلا نوشتید اشتباه است...! :(

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۱۶ شهریور ۱۳۹۶

      فرشید عزیز سلام. برای محاسبه مسافت قابل پیمایش خودروهای الکتریکی چندین استاندارد وجود داره که معتبرترین اونها، EPA آمریکا و NEDC اروپا هست. همونطور که در متن اشاره شده مسافت ها بر اساس استاندارد EPA هستند. لیف بر اساس استاندارد ژاپنی JC08 قادر به پیمایش 400 کیلومتر مسافت هست.

      • Farshid Rkh
        Farshid Rkh | ۱۷ شهریور ۱۳۹۶

        آقای علیپور لطفا به متن و سایتی که بعنوان منبع معرفی کردید مراجعه کنید تا متوجه اشتباه در ترجمه وشاید تایپ شوید.
        مرسی

مطالب پیشنهادی