ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بدنه حساس به فشار اچ تی سی HTC U11
تکنولوژی

به زودی فشردن بدنه HTC U11 قابلیت های تازه ای را در دسترس کاربر قرار می دهد

به طور حتم بدنه حساس به فشار یا «Edge Sense » جالب ترین ویژگی موبایل پرچمدار HTC U11 به حساب می آید. البته کمپانی سازنده در زمان عرضه عملکردهای چندانی را برای این قابلیت کنترلی منحصر به ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

به طور حتم بدنه حساس به فشار یا «Edge Sense » جالب ترین ویژگی موبایل پرچمدار HTC U11 به حساب می آید. البته کمپانی سازنده در زمان عرضه عملکردهای چندانی را برای این قابلیت کنترلی منحصر به فرد در نظر نگرفته بود، اما قرار است به زودی این نقص برطرف شود.

با آپدیت جدید امکان شخصی سازی قابلیت Edge Sense وجود خواهد داشت

کمپانی تایوانی اچ تی سی امروز یک آپدیت نرم افزاری تازه را برای موبایل پرچمدار خود عرضه خواهد کرد که طی آن عملکردهای پیش فرض تازه ای به قابلیت Edge Sense اضافه می شود. اما تغییر جذاب تر و مهمتر مربوط به امکان ایجاد میانبر برای اپلیکیشن های دلخواه در این بخش است.

برخی از گزینه های پیش فرض جدیدی که از طریق Edge Sense فعال می شوند، در نرم افزار های مختلف متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال در هنگام استفاده از Google Maps یا Google Photos فشردن بدنه سبب زوم کردن روی عکس و نقشه و یا خروج از زوم خواهد شد.

یا مثلاً در زمان کار با اینستاگرام فشردن بدنه سبب ثبت فوری یک عکس می شود. همین عملکرد در هنگام تایپ کردن موتور تبدیل متن به گفتار را فعال می کند.

همان طور که پیش تر گفتیم، جذاب ترین بخش آپدیت مورد بحث مربوط به امکان افزودن میانبر اپلیکیشن های دلخواه و دسترسی به آنها از طریق Edge Sense است.

نکته جالب اینجاست که قابلیت مذکور تنها محدود به افزودن میان بر برای اجرای یک اپ خاص نمی شود، بلکه می توانید انجام یک عملکرد خاص (مثلاً تب کردن روی دکمه Compose در Gmail) را نیز برای آن تعریف کنید.

در این میان محدودیت هایی نیز وجود دارد. شما می توانید دسترسی به اپلیکیشن های مختلفی را برای فعال شدن از طریق Edge Sense تعریف نمایید، اما در آن واحد تنها قابلیت فعال سازی یکی از آنها را با فشردن بدنه HTC U11 خود خواهید داشت. البته در صورتی که حالت پیشرفته (Advanced mode) قابلیت Edge Sense فعال شود، امکان اجرای یک نرم افزار دیگر با فشردن و نگه داشتن بدنه نیز وجود خواهد داشت. همین محدودیت ها در خصوص عملکردهای تعریف شده در هنگام کار با اپلیکیشن ها نیز قابل ذکر است.

شاید به نظر عده ای قابلیت های جدید شخصی سازی روش کنترلی Edge Sense چندان هم هیجان انگیز به نظر نرسد، اما وقتی به یاد بیاوریم که شرکتی چون سامسونگ یک دکمه فیزیکی موبایل پرچمدار خود را بدون امکان شخصی سازی، تنها برای فعال کردن یک قابلیت خاص (دستیار بیکسبی) در نظر گرفته، به طور حتم این پیشرفت اچ تی سی قابل تقدیر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۱۸ شهریور ۱۳۹۶

    htc u 11 ro kheyli doost daram nmidoonam chera ba in hame haye khoobi ke dare bazam natoonest forush movaffaghi dashte bashe o htc ro az zian nejat bede

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی