ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

داشبورد گوگل به زودی دستخوش تغییرات بزرگی خواهد شد

در سال 2009 گوگل داشبوردی را منتشر کرد تا کاربران بتوانند فعالیت هایی که با سرویس های این کمپانی داشته اند را دیده و آن ها را مدیریت کنند. حالا و بعد از مدت ها، ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

در سال 2009 گوگل داشبوردی را منتشر کرد تا کاربران بتوانند فعالیت هایی که با سرویس های این کمپانی داشته اند را دیده و آن ها را مدیریت کنند. حالا و بعد از مدت ها، اهالی مانتین ویو تصمیم گرفته اند تا از پایه داشبورد گوگل را باز طراحی نمایند.

با توجه عکس منتشر شده در وبلاگ گوگل، با آپدیت جدید شاهد داشبوردی گرافیکی تر هستیم و از همان ابتدا می توانید به دو بخش «مدیریت اطلاعات» و «سرویس های محبوب گوگل» دسترسی پیدا کنید. داشبورد قبلی گوگل بیشتر بر پایه متن بود و برای دسترسی به بخش های مختلف آن باید با کلیک های فراوان به منوهای گوناگونی می رفتید.

جدا از بازطراحی، گوگل My Account و My Activity که پیشتر در تنظیمات حریم شخصی وجود داشتند را هم با داشبوردش ادغام کرد

ولی حالا نسخه جدید تجربه کاربری بهتری داشته و با یک بازطراحی متناسب با صفحات لمسی، راحت تر می توانید به قسمت هایی که می خواهید دسترسی داشته باشید. البته گوگل همچنان مشخص نکرده که چه زمانی این تغییرات به داشبورد آن ها خواهد آمد و تنها به گفتن «روزهای آتی» بسنده نموده است.

نمایی از داشبورد قدیم [عکس چپ] و جدید؛ بد نیست بدانید با My Account می توانید بعضی اطلاعات خود را با بقیه به نمایش گذاشته و My Activity نشان دهنده آخرین فعالیت هایتان است.
همچنین این کمپانی تعداد کاربرانی که از ابزارهای موجود در داشبورد استفاده می کنند را مشخص کرد؛ صدها میلیون نفر سالانه به قسمت My Account رفته و ده ها میلیون نفر هم از بخش Google’s Privacy Checkup که سال 2015 منتشر شد سر می زنند تا به تنظیمات شخصی خود را تغییراتی بدهند.

جدا از این مشخص شده که بیش از یک میلیون از ویژگی Takeout به صورت ماهانه استفاده می کنند. این قسمت اجازه می دهد تا تمام اطلاعات شخصی ذخیره شده در سرویس های گوگل را به جای دیگری انتقال دهید. از سال 2011 که Takeout در دسترس قرار گرفت، کاربران بیش از یک اگزابایت، نزدیک به یک میلیارد گیگابایت، اطلاعات را دانلود کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    فکر کنم تو عکس چپ و راست رو اشتباه نوشتین

مطالب پیشنهادی