ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ساخت موتور بنزینی پاک؛ برنامه مزدا برنامه آینده نزدیک

مزدا از برنامه های خود در مورد نسل جدید قوای محرکه، خودروهای خودران و زبان طراحی پرده برداری کرده است که با توجه به حضور موتورهای احتراق داخلی به صورت طولانی مدت، می تواند نشان ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

مزدا از برنامه های خود در مورد نسل جدید قوای محرکه، خودروهای خودران و زبان طراحی پرده برداری کرده است که با توجه به حضور موتورهای احتراق داخلی به صورت طولانی مدت، می تواند نشان دهنده حضور طولانی مدت موتورهای احتراق داخلی در محصولات آینده این شرکت باشد.

مزدا پیش از نمایشگاه فرانکفورت آلمان، در طی یک کنفرانس به تشریح برنامه های آینده خود پرداخته است.

این برند ژاپنی معتقد است که در دهه های آتی موتورهای قدرت گرفته از سوخت های فسیلی همچنان جای پای محکمی با توجه به حرکت صنعت خودروسازی به سوی موتورهای برقی خواهند داشت و به قدری از میزان آلایندگی آن ها کاسته خواهد شد که عملا می توان آن ها را قابل مقایسه با موتورهای برقی دانست.

نسل جدید موتورهای مزدا که به فن آوری موسوم به اسکای اکتیو X مجهز خواهد بود از سال 2019 میلادی از راه خواهند رسید.

در حال حاضر در سبد محصولات مزدا از فن آوری های اسکای اکتیو-G و D و همینطور i-Stop و i-Eloop استفاده می شود.

فن آوری اسکای اکتیو X در واقع موتورهای با نسبت تراکم بسیار بالا همانند موتورهای دیزلی برای موتورهای بنزینی خواهد بود که مزیت گشتاور بسیار بالا و همینطور مصرف سوخت پایین تر را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

جدای از این شاسی و پلت فرم جدیدی از سوی مزدا معرفی خواهد شد که تحت بدنه اسکای اکتیو شناخته خواهد شد.

در سال 2019 میلادی نیز اولین مدل تمام الکتریکی و همینطور مدل هیبریدی از راه خواهد رسید که از قوای محرکه HEV و باتری قدرت خواهند گرفت.

سیستم رانندگی خودکار برند نیز در سطح 2 و3 عرضه خواهد شد.

به اعتقاد مزدا موتورهای بنزینی به قدری بهینه خواهند شد که در بحث میزان تولید گازهای سمی عملا فرقی با موتورهای برقی که از برق نیروگاه ها تغذیه می شوند، نخواهند داشت.

همچنین این شرکت معتقد است که حداقل تا سال 2040 میلادی موتورهای احتراق داخلی انتخاب اول در این صنعت خواهند بود و تمرکز بر روی آن ها یک باید اجباری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Kiyarash Alinasab
    Kiyarash Alinasab | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    من شرکت مزدا رو خیلی دوست دارم ولی به نظرم مسیر اشتباهی رو داره میره. باید بره سمت موتورهای الکتریکی. من خودم بارها توی صف پمپ بنزین گفتم که کاش ماشینم برقی بود و توی صف بنزین نبودم. مماشین الکتریکی فقط توی پاک بودن برتر نیست.

    • Amour
      Amour | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

      البته باید در نظر گرفت که سوخت گیری سوخت های فسیلی سریع تر از شارژ خودرو های برقی ست. همین طور در ایران بعضا جایگاه های سوخت با صف های طویل ایجاد میشه با این حال هنوز سرعت بنزین زدن بیشتر و سریع تر از شارژ خودرو های برقی ست

  • سامان
    سامان | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    نمیدونم اینجا بود یا جای دیگه یه مقاله خوندم در مورد کم استهلاک بودن خودرو تسلا مدل اس و کلا خودرو های برقی ، کار مزدا قابل احترامه اما هم بحث آلودکی هواست و هم استهلاک و هم کارایی

مطالب پیشنهادی