ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کیا پروسید کانسپت؛ تلفیقی از هنر و آینده نگری

غیرمنتظره، عجیب و هیجان انگیز؛ اینها صفاتی هستند که می توان برای جدیدترین کانسپت کیا با نام پروسید (Proceed) به کار برد. این خودروی مفهومی در استودیوی کیا در فرانکفورت و فقط 500 متر آن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

غیرمنتظره، عجیب و هیجان انگیز؛ اینها صفاتی هستند که می توان برای جدیدترین کانسپت کیا با نام پروسید (Proceed) به کار برد. این خودروی مفهومی در استودیوی کیا در فرانکفورت و فقط 500 متر آن طرف تر از جایی که قرار است در 12 سپتامبر رسما رونمایی شود، طراحی گردیده و به گفته آقای گریگوری گویلام  (Gregory Guillaume) آغازگر اتاقی جدید در بین محصولات این کمپانی خواهد بود.

کانسپت پروسید در دسته اتومبیل های شوتینگ بریک قرار می گیرد. این سبک از طراحی بسیار مشابه خودروهای استیشن واگن بوده و حتی به اعتقاد برخی تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

از معروف ترین خودروهای شوتینگ بریک می توان به مرسدس بنز CLA، فراری FF و پورشه پانامرا اسپورت توریسمو اشاره کرد.

آقای گویلام طراح ارشد کیا در اروپا، پروسید را یک "هاچ بک داغ کشیده" توصیف نموده و آن را متناسب با سلیقه نسل جدید رانندگان می داند.

ظاهر این کانسپت کره ای بسیار جسورانه و پویا بوده و در آن خبری از ستون B نیست. جلو پنجره موسوم به پوزه ببر، چراغ های اصلی کشیده، ورودی های هوای حجیم سپر، کاپوت متورم که از مدل استینگر الگوبرداری شده، رینگ های آلیاژی 20 اینچی با 6 پره بزرگ، قاب نورانی شیشه های جانبی و چراغ های اصلی بسیار باریک در نمای عقب دیگر خصوصیات بارز کانسپت پروسید هستند.

کیا برای هر چه جذاب تر کردن این خودروی مفهومی از یک نوع رنگ قرمز خاص برای بدنه آن استفاده کرده که "قرمز لاوا" نام دارد.

این رنگ از ترکیب لایه های مشکی، نقره ای کرومی و قرمز بدست آمده و جلای بسیار بالایی دارد.

بر اساس اطلاعیه رسمی منتشر شده، پروسید پیش نمایشی از نسل آتی Cee’d بوده و برخی از ویژگی های ظاهری آن را در خود دارد. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که در نسل آینده یک عضو جدید به خانواده Cee’d اضافه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی