ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبعیض جنسیتی
تکنولوژی

نیویورک تایمز به اسنادی حاکی از تبعیض جنسیتی در گوگل دست یافته است

روزنامه «نیویورک تایمز» به اسنادی دست یافته که توسط کارکنان گوگل تهیه شده و نشان می دهند که متوسط دریافتی کارکنان مرد این شرکت از زنان بیشتر است. این اسناد جامع نبوده و شامل حقوق ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

روزنامه «نیویورک تایمز» به اسنادی دست یافته که توسط کارکنان گوگل تهیه شده و نشان می دهند که متوسط دریافتی کارکنان مرد این شرکت از زنان بیشتر است. این اسناد جامع نبوده و شامل حقوق و مزایای حدود 2 درصد از کارکنان در سال 2017 هستند.

اوایل سال جاری وزارت کار ایالات متحده آمریکا گوگل را به تبعیض جنسیتی در پرداخت حقوق متهم کرد و از این شرکت خواست اسناد مربوط به پرداخت دستمزد را به این وزارتخانه ارائه کند، اما گوگل این اتهام را رد و ادعا کرد تهیه چنین اسنادی به ساعت ها زمان و هزینه نیاز دارد. با این حال به تازگی کارکنان این شرکت بخشی از این اسناد را تهیه کرده و آن را در اختیار نیویورک تایمز قرار دادند.

خانم «الین ناتن» مدیر منابع انسانی این غول اینترنتی در مصاحبه با نیویورک تایمز گفته است: «یکی از مطالبی که راجع به شرکت های مستقر در «سیلیکون ولی» مطرح می شود مشکلات مرتبط به تبعیض جنسیتی است، اما من به شرکتمان ایمان دارم و فکر می کنم چنین ادعاهایی به خاطر گستردگی شرکت و حضور برجسته در زندگی کاربران مطرح می شود.»

گوگل به پرداخت سیستماتیک حقوق پایین به زنان متهم شده است

«جینا اسیگلیانو» سخنگوی این شرکت در این رابطه به سایت «گیزمودو» گفته است که داده های او نشان می دهند با در نظر گرفتن پست سازمانی، دوران تصدی، سطح، جایگاه و کارایی کارکنان، حقوق پرداختی به زنان 99.7 درصد مردان است. او گزارش نیویورک تایمز را ناقص خوانده و استدلال می کند که تفاوت در سطح و کارایی کارکنان می تواند روی دریافتی آن ها تاثیر به سزایی داشته باشد.

گفتنی است وزارت کار آمریکا در دادگاه گوگل را به «تبعیض سیستماتیک در پرداخت حقوق به زنان» متهم کرده و از این شرکت خواسته اطلاعات بیشتری را درباره حقوق های پرداخت شده به کارکنان ارائه کند، گوگل نیز اعلام کرده است که 500 ساعت و 100هزار دلار را صرف ارائه این اسناد کرده است و از نظر آن ها همین شواهد کافی هستند.

عدم تمایل این شرکت به همکاری با مقامات مسئول و از طرف دیگر تلاش کارکنان برای تهیه اسناد حقوق پرداختی، این سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا گوگل چیزی را پنهان می کند؟

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • نیما
    نیما | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    الان گوگل ، نیویورک تایمز رو اخراج می کنه !!
    :))))))

  • MohamadReza
    MohamadReza | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    جمع کنید دیگه این مسخره بازی هارو. دلیل اینکه زنا تو خیلی از عرصه ها کمرنگ هستند اول از همه خودشون اند بذارید یه مثال بزنم.
    من خیلی از آموزش های برنامه نویسیم رو از یوتیوب دنبال میکنم از بین این همه فیلمی که تا حالا دیدم حتی تو یکی شون هم یه زن پشت دوربین نبود خب چرا اینطوریه؟ اینجا که دیگه کسی جلشون رو نگرفته این فقط یه مورده اگه دقت کنید تو خیلی از عرصه های دیگه که شرایط برای زنها و مردها برابره فعالیت زن ها کمتره

    • محمد رضا
      محمد رضا | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

      چه ربطی داره به خودشون شاید کسایی مثل شما نگذاشته اند پیشرفت کنند

      • sorush33
        sorush33 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

        نه عزیزم آنور از این خبر ها نیست که مدام سنگ بندازند جلوی پای زنان
        اتفاقن باوجود جریان مسموم فمنیسم،معمولن زنان از رفاه بیشتری برخوردار هستند

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶

    99.7% ?

مطالب پیشنهادی