ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دوازده اتومبیل لوکس کارکرده که قیمتی کمتر از یک تویوتا کرولا دارند

بسیاری از مشتریان بازار خودرو با تصمیم به خرید یک اتومبیل صفر کیلومتر، از دردسرهای زیاد مربوط به خودروهای دست دوم دوری می کنند. اما در این بین افرادی نیز هستند که با پذیرفتن ریسک ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

بسیاری از مشتریان بازار خودرو با تصمیم به خرید یک اتومبیل صفر کیلومتر، از دردسرهای زیاد مربوط به خودروهای دست دوم دوری می کنند. اما در این بین افرادی نیز هستند که با پذیرفتن ریسک های موجود به سراغ نمونه های کارکرده رفته و از بین مواردی که چند سال از عمرشان گذشته، نمونه دلخواه را خریداری می نمایند.

در این نوشتار قصد داریم به بررسی برخی از گزینه های کارکرده لوکسی که معادل تویوتا کرولای صفر کیلومتر (حدود 18500 دلار) یا کمتر ارزش دارند، بپردازیم. البته باید در همین ابتدا اشاره کنیم که هیچ یک از این موارد به اندازه کرولا بی دردسر نیستند، اما در عوض طراحی، امکانات و توانایی های فنی بهتری ارایه می کنند.

جگوار XJR مدل 2003

خرید یک جگوار دست دوم یک ریسک بزرگ محسوب می شود، اما اگر شخصی این ریسک را قبول کند، ممکن است از نتیجه آن رضایت کامل داشته باشد.

در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 4 لیتری V8 سوپرشارژ قرار دارد که می تواند 375 اسب بخار قدرت تولید کند. یکی از مدل های این خودرو با رینگ های BBS و ترمز برمبو با قیمتی کمتر از 15000 دلار در ebay به فروش گذاشته شده است.

پورشه کاین مدل 2009

پورشه با ارایه نخستین شاسی بلند خود با نام کاین، خشم برخی از طرفداران متعصب خود را برانگیخت؛ اما موفقیت این خودرو نشان داد که این کمپانی مسیر درستی را در پیش گرفته است.

کاین در نسل نخست از سواری بسیار بهتر و کابین لوکس تری نسبت به اکثر رقبا برخوردار بود. برای خرید یک دستگاه کاین S مدل 2009 باید 15000 دلار کنار گذاشت.

لکسس LS 400 مدل 1990

لکسس با معرفی نسل نخست LS در سال 1989 عزم خود را برای رقابت سدان های فول سایز و لوکس آلمانی نشان داد. این شرکت ژاپنی با تکیه بر کیفیت بسیار بالا و قیمت پایین تر نسبت به رقبا توانست نظر برخی از مشتریان این سگمنت را عوض کند.

درست است که نسل اول LS هیجان چندان بالایی ندارد، اما راحتی آن مثل زدنی بوده و از دوام بسیار بالایی برخوردار است. مدل 1990 از این اتومبیل ژاپنی لوکس با قیمت 7775 دلار در ebay به فروش گذاشته شده بود.

ب ام و 540 مدل 1998

این نسل از ب ام و به دوره ای تعلق دارد که در آن باواریایی ها خودروهایی با عملکرد فنی بسیار بالا اما با استایلی نه چندان جذاب تولید می کردند.

به همین جهت از لحاظ ظاهری مدل مورد بحث کاملا مسن دیده می شود، اما در عوض در زیر کاپوت خود یک موتور 4.4 لیتری V8 دارد که می توان حساب ویژه ای روی آن باز کرد. برای خرید چنین مدلی باید حدود 8000 دلار هزینه کرد.

آئودی A6 مدل 2011

این خودرو با توجه به سال ساخت و نوع طراحی بسیار بروزتر از سایر گزینه ها دیده می شود و احتمالا فکر خواهید کرد که هنوز هم بر روی خط تولید قرار دارد.

در زیر کاپوت آئودی A6 یک موتور 3 لیتری V6 قرار دارد که از طریق جعبه دنده خودکار نیرو را به تمامی چرخ ها ارسال می کند. با توجه به جدیدتر بودن و شرایط خوب این خودرو، قیمت آن 16,995 دلار تعیین شده است.

مرسدس بنز E کلاس مدل 1992

اتاق W124 از مرسدس بنز E کلاس همواره به عنوان یکی از بهترین ساخته های این کمپانی یاد می شود. در دهه 90 میلادی، اشتوتگارتی ها در اوج بوده و عملکردی بهتر از رقبا داشتند.

امروزه پیدا کردن یک نمونه سالم و تر و تمیز از این مدل کار چندان سختی نیست. در یکی از جدیدترین آگهی ها مدل 300E با موتور 2.6 لیتری شش سیلندر و گیربکس اتوماتیک به قیمت 5,495 دلار به فروش گذاشته شده است.

بیوک رودمستر استیشن مدل 1996

بیوک رودمستر استیشن در مقایسه با سایر گزینه های حاضر، به دلیل بهره گیری گسترده از تریم های چوبی نوع متفاوتی از حس تجمل و لوکس بودن را ارایه می کند.

این خودرو آخرین استیشن بزرگ دیفرانسیل عقب آمریکایی بود که نیروی خود را از یک موتور حجیم 5.7 لیتری V8 دریافت می کرد. با مبلغ  9,999 دلار می توان یکی از مدل های سالم و کم کارکرد این خودرو را خریداری کرد؛ هر چند مدل های ارزان تر نیز به وفور یافت می شوند.

رنجرور مدل 2001

اگر بحث قابلیت اعتماد بالا مطرح نباشد و فردی بخواهد یک اتومبیل انگلیسی خریداری کند، نسل دوم از رنجرور گزینه بدی نیست.

مدل 2001 از این شاسی بلند توانمند و لوکس که با گذشت 16 سال هنوز جذاب دیده می شود، 9,900 دلار در ebay قیمت خورده است. البته با خرید این خودرو باید با هزینه ها و مخارج زیاد نگهداری آن کنار آمد.

فولکس واگن فیتون (فائتون) مدل 2005

فیتون یکی دیگر از گزینه های حاضر در کلاس سدان های فول سایز و لوکس است که بین سال های 2003 و 2016 تولید شد.

این خودرو اشتراکات زیادی با بنتلی فلایینگ اسپور و آئودی A8 دارد، به همین جهت از تجهیزات و امکانات مناسبی برخوردار است. با مبلغی نزدیک به 9000 دلار می توان صاحب نسخه V8 فیتون با موتوری به حجم 4.2 لیتر شد.

آکیورا TL مدل 2007

چنانچه استهلاک کم و قابلیت اعتماد بالا جزو معیارهای اصلی در انتخاب یک خودروی لوکس دست دوم باشد، آکیورا TL مدل 2007 یکی از بهترین گزینه هاست که با قیمتی در حدود 10,500 دلار قابل خرید می باشد.

اگر چه این سدان ژاپنی از لحاظ لذت سواری همانند رقبای دیفرانسیل عقب آلمانی نیست، اما باز هم می تواند هیجان بالایی به راننده تزریق کند؛ ضمن اینکه راحتی آن نیز در سطح مطلوبی قرار دارد.

کادیلاک CTS V مدل 2005

درست است که نسل اول از این سدان لوکس آمریکایی به اندازه نسل های بعدی قدرتمند نبود، اما با توجه به خروجی 400 اسب بخاری و سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب باز هم می توان انتظار بالایی از آن داشت.

علاقه مندان به این خودرو در مقایسه با سایر گزینه ها باید مبلغ بیشتری پرداخت کنند، چرا که نمونه ی سالم و نسبتا کم کارکرد آن اخیرا با قیمت 17,950 معامله شده است.

ولوو XC90 مدل 2010

محصولات ولوو جزو ایمن ترین خودروهای هر دوران بوده اند. اگر ایمنی جزو اولویت های اصلی انتخاب در این محدوده قیمتی باشد، نسل قبلی شاسی بلند XC90 می تواند یکی از بهترین گزینه ها باشد.

نسل اول این خودروی سوئدی 12 سال بر روی خط تولید قرار داشت و با طیف وسیعی از پیشرانه های مختلف راهی خیابان ها شد. نسخه 3.2 لیتری شش سیلندر XC90 قیمتی در حدود 12,750 دارد، اما با کمی جستجوی بیشتر می توان نسخه V8 با موتور قدرتمند 4.4 لیتری را پیدا کرد.

همانطور که مشاهده می کنید، در کشورهای پیشرفته خودروهای دست دوم قیمت پسیار پایینی داشته و افت زیادی را تجربه می کنند. نگاهی به قیمت این دسته از اتومبیل ها نشان می دهد که با بودجه ای در حدود 50 میلیون تومان گزینه های بسیار خوبی در دسترس هستند. البته با توجه به اینکه موارد موجود جزو خودروهای لوکس محسوب می شوند، می توان با پرداخت مبالغی کمتر از میان محصولات برندهای غیر لوکس نیز نمونه های بسیار خوبی را خریداری کرد.

برای مثال در سایت ebay یک دستگاه کمری مدل 2009 با کارکردی در حدود 106000 مایل قیمتی برابر با 6,895 دلار دارد؛ حال آنکه هیوندای سوناتای 2007 با کارکرد 121,200 مایل 3,997 دلار قیمت خورده است، این رقم تقریبا کمی بیشتر از 15 میلیون تومان می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • m.gh
    m.gh | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    ((برای خرید یک دستگاه کاین S مدل 2009 باید 15000 دلار کنار گذاشت.))
    خدای من چرا تو ایران دنیا اومدیم اونم دهه 60? ? ?

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    پیشنهاد می کنم همین مطلب را با توجه به بازار داخلی خودرو بنویسید. با قیمت گذاری داخلی با استفاده از سایت باما و بقیه سایتها. الان خیلی از این ماشینها تو بازار داخل کمیاب هستند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی