ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

موفقیت لوتوس در گرو جیلی؛ دست یابی چینی ها به تکنولوژی انگلیسی

مهم ترین چالش و اولویت شرکت خودروسازی لوتوس در حال حاضر فناوری های الکتریکی و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (brexit) است. در ماه مه سال گذشته، بزرگ ترین شرکت خصوصی چین یعنی کمپانی هولدینگ ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

مهم ترین چالش و اولویت شرکت خودروسازی لوتوس در حال حاضر فناوری های الکتریکی و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا (brexit) است.
در ماه مه سال گذشته، بزرگ ترین شرکت خصوصی چین یعنی کمپانی هولدینگ خودروی جیلی اعلام کرد که در حال کار بر روی یک معامله بزرگ با تولید کننده خودرو پروتون در مالزی است.

این شرکت چندی بعد اضافه کرد که کمپانی خودروسازی بریتانیایی لوتوس نیز به این معامله اضافه شده است.
در حال حاضر با توجه به واگذاری لوتوس به جیلی و به بدست آوردن و کنترل ۵۱ درصد از سهام این شرکت توسط جیلی، ارزش این معامله تا پایان ماه میلادی جاری به عدد ۶۵ میلیون دلار رسیده است.


ژان مارک گالس مدیر اجرایی لوتوس که از سال ۲۰۱۴ در این شرکت خودروسازی کار می کند در این باره معتقد است که این رخداد فوق العاده بوده و همین جابجایی سهام و واگذاری این شرکت به جیلی بهترین اتفاقی است که می تواند برای لوتوس رخ دهد.
متخصصان معتقدند لوتوس می تواند تحت مالکیت شرکت چینی جیلی منحنی رشد را سریع تر طی کند. چراکه ادغام و کمک کمپانی های خودروسازی با یکدیگر یک اصل انقلابی برای بهبود شرایط و کنترل برندهای تجاری است.
به عنوان مثال زمانی که بخش خودروسازی ولوو در سال ۲۰۱۰ توسط جیلی خریداری شد، این شرکت سرمایه‌ گذاری فراوانی در ولوو انجام داده و بهترین های تیم مهندسی و طراحی این کمپانی سوئدی را حفظ کرد.

به این ترتیب علاوه بر سرازیر شدن مقدار زیادی از سرمایه به سمت ولوو، بهترین مهندسان و طراحان این شرکت نیز در جای خود باقی ماندند تا ولوو نیز به بهترین نحو ممکن به کار خود ادامه دهد. درست همین روش نیز می تواند برای لوتوس مورد استفاده قرار گیرد.


از طرف دیگر، برند لوتوس نیز می تواند از طریق ارائه مفاهیم تکنولوژی و مهندسی به جیلی به آینده این شرکت کمک فراوانی کرده و سبب رشد هرچه بیشتر آن شود.
از جمله این موارد می توان به طراحی بدنه، شاسی های سبک وزن و موتورهای برقی اشاره کرد.
لوتوس در حال حاضر به عنوان یک شرکت مشاوره ای نیز فعالیت داشته و به کمپانی های خودروسازی بزرگ در مفاهیمی مثل کاهش وزن خودرو، تنظیم و کوک کردن سیستم تعلیق و بهبود شرایط آیرودینامیکی خودرو کمک فراوان می کند.
گام منطقی بعدی در رابطه با توسعه این برند اسپرت، معرفی یک ماشین الکتریکی جدید است.


شرکت لوتوس با فناوری های مربوط به خودروهای الکتریکی غریبه نبوده و مهندسان این شرکت در مراحل تولید و ساخت اولین خودروی تسلا به کمپانی تسلا کمک کردند. اولین خودروی شرکت ایلان ماسک رودستری بود که بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ تولید شد. تسلا در ساخت بدنه این خودرو از مهندسان لوتوس کمک گرفته و از بدنه‌ی لوتوس الیزه استفاده کرد.
گالس مدیر اجرایی لوتوس در مصاحبه با خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ عنوان کرد که در دو یا سه سال آینده نسبت به امروزه کارایی عملی باتری خودروها بسیار بهبود خواهد یافت و این اتفاق به علت حرکت رو به جلو تکنولوژی رخ خواهد داد.

گالس همچنین بیان کرد که تولید اولین خودرویی الکتریکی که وزنی کمتر از ۲ تن دارد می تواند برای لوتوس یک اتفاق فوق العاده باشد.


اما قبل از همه این اتفاقات لوتوس باید با خروج انگلستان از اتحادیه اروپا مقابله کند. با کمک مالی جیلی، برند لوتوس باید بازار هدف خود را در خارج از اتحادیه اروپا گسترش داده و به دنبال بدست آوردن مشتریان بیشتری در خارج از قاره سبز باشد.

در حال حاضر نیمی از تولیدات این شرکت به خارج از اروپا صادر می شود و گالس امیدوار است که بتوانند این موضوع را به آرامی و بدون هیچ گونه چالشی حل و فصل کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی