ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا جهرمی طراحی یک سیستم عامل داخلی را در سر می پروراند؟

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی اعلام نمود که حذف اپلیکیشن های ایرانی در گوگل و اپ استور به علت تحریم جدیدی از سوی کنگره آمریکا نبوده است. وی همچنین به بیان ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک برنامه تلویزیونی اعلام نمود که حذف اپلیکیشن های ایرانی در گوگل و اپ استور به علت تحریم جدیدی از سوی کنگره آمریکا نبوده است. وی همچنین به بیان مشکلات تحریم ها، از طراحی یک سیستم عامل جدید به عنوان یک راهکار استراتژیک خبر داد.

نگرانی شرکت های آمریکایی از بازرسی خزانه داری، دلیل اصلی تحریم های الکترونیکی

به عقیده «محمدجواد آذری جهرمی»، رفتار دولتمردان آمریکا یک نگرانی در شرکت های این کشور بوجود آورده است که در صورت تعاملات مالی تحت بازرسی های وزارت خزانه داری قرار می گیرند و از آنجا که این شرکت ها برای برخی از فعالیت های خود نیاز به مجوز خزانه داری دارند، مجبور به بازنگری و ایجاد محدودیت در فعالیت برنامه های ایرانی شدند.

وی مدیریت دولت ایران در این حوزه را عاقلانه پنداشته چراکه بهانۀ جدیدی به رییس جمهور آمریکا برای ایجاد خلل در توافقات انجام شده، نداده است. او همچنین معتقد است که تمام تلاش  آمریکا این است که زندگی عادی مردم تحت تاثیر این اقدامات قرار گیرد و ما با جلوگیری از این اتفاق می توانیم از تهدیدی که آنان بوجود آورده اند یک فرصت جدید ایجاد کنیم.

وزیر 36 ساله خاطرنشان نمود:

«شرکت گوگل به صورت متن باز عمل می کند و نوعی انحصار ذاتی در ارائه سرویس های خود در بازار دارد و ما در حوزه مارکت های اندرویدی ایران، بی نیاز از خدمات بیرونی هستیم و در داخل کشور برای اپلیکیشن های ایرانی مشکلی بوجود نمی آید اما اگر به دنبال بازار بین المللی باشیم طبیعی است که حذف این اپلیکیشن ها بازار بین الملل ما را محدود می کند.»

او به فعالیت شرکت سامسونگ برای کم کردن وابستگی به سیستم عامل اندروید و توسعه یک پلتفرم جایگزین به نام تایزن اشاره کرد و امیدوار است با این شرکت و یا شرکت های چینی مذاکراتی در این زمینه انجام دهد.

جهرمی: حمایت از کسب و کارهای نوپا ضروری است

مهندس جهرمی درباره ایجاد محدودیت برای فعالیت کسب و کارهای نوپا و اپلیکیشن های ایرانی در داخل کشور تاکید کرد که وقتی دشمن در این عرصه جهاد اقتصادی ورود می کند ما باید نگاه حمایتی داشته و از مانع تراشی جلوگیری کنیم چرا که حمایت از این کسب و کارها به رفع مشکل بزرگ بیکاری کمک می کند.

 طراحی یک سیستم عامل جدید، ایده ای بلند پروازانه به نظر می رسد و سوال اصلی اینجاست که حتی در صورت تحقق این مهم، آیا کاربرانی که سال هاست به موبایل های اندرویدی و آیفون های خود و اکوسیستم آنها عادت کرده اند، به انتخاب سیستم عامل جدید تن خواهند داد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (104 مورد)
  • farhad2017
    farhad2017 | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    آب هندونه!

  • rad
    rad | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    ۴ سال هم با این خزعبلات باید سر کنیم. شما اینترنتو درست کن بعد اصلا دیگه احتیاجی به وجودت نیست

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    بعضی وقتا دلم میخواد سیستم نظردهی رو بزنم تو سر طراحانش که پدرمونو در میاره سر یه نظر دادن:|
    با Grammarly کار نمیکنه، کلی کلمات داره که اگه استفاده کنی نظر ثبت نمیشه، پاسخ ها یه بار میاد بالا یه بار میره پایین و این وضعیت افتضاح ادامه داره، ضمن اینکه اپلیکیشن دیجیاتو به حال خودش رها شده و کسی نمیاد حداقل فونتش رو عوض کنه که رابط کاربری بهتری رو شاهد باشیم...

  • SpiXy
    SpiXy | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    سامسونگ به اون بزرگی نتونسته تایزنش رو حتی کمی همه‌گیر کنه. با اون همه تولید CPU و گوشی‌های تکنولوژیک و نمایشگر‌ها و ...
    دوستان یه خودکار نمی‌تونن بسازن، می‌خوان سیستم عامل بسازن ؟ :)) جک می‌گی برادر با ضد آمریکا صحبت کردن می‌خوای ایده‌های امنیتیتون رو وطن‌پرستانه هم جلوه بدی ؟ :)) خنده‌دارین به خدا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی