ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انجمن جهانی موبایل ایران را تحریم کرد؛ پیگیری مقامات برای رفع تحریم [به روزرسانی شد]

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از اپراتورهای تلفن همراه کشور، انجمن جهانی موبایل (GSMA) که در زمان اعمال تحریم های بین المللی خدمات خود را به ایران ارائه می کرد، حالا پس از ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از اپراتورهای تلفن همراه کشور، انجمن جهانی موبایل (GSMA) که در زمان اعمال تحریم های بین المللی خدمات خود را به ایران ارائه می کرد، حالا پس از رفع برخی تحریم ها ارائه خدمات مستقیم به کشور را به دلایل نامعلومی متوقف کرده است.

GSMA مرجع هماهنگی های بین المللی موبایل در دنیاست

یکی از مهمترین خدمات GSMA به عنوان مرجع هماهنگی های بین المللی موبایل، تعیین ساختار شناسه جهانی تجهیزات موبایل IMEI (مخفف International Mobile Equipment Identity) است. کد IMEI شامل چند جزء مختلف بوده که اطلاعاتی مانند کشور و کمپانی سازنده دستگاه را مشخص کرده و کاربردهای مختلفی مانند شناسایی دستگاه ها در شبکه موبایل را دارد.

لازم به ذکر است کشورهایی که با GSMA ارتباط مستقیم دارند، همواره فهرست به روزی از IMEI ها را دریافت می کنند که علاوه بر این، سازمان مذکور لیست محدودی از کدهای مورد بحث را نیز به صورت رایگان منتشر می کند.

همچنین باید گفت تحریم ایران توسط GSMA بر حضور شرکت ها و اپراتورهای ایرانی در نمایشگاه بین المللی بارسلون، به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه های صنعت موبایل در دنیا نیز تأثیر گذار بوده و ممکن است موجب عدم حضور آنها در رویداد مذکور شود.

گفتنی است بر اساس آخرین گزارشات، مقامات دولتی و خصوصی ایران در تلاش برای مذاکره با طرف خارجی بوده، و نهادهای مربوطه نیز در حال انجام اقدامات لازم برای رفع تحریم جدید هستند.

 

به روزرسانی:

وزیر ارتباطات دقایقی پیش در حساب توییتر خود نوشت:

مجوز حضور شرکت های ایرانی در GSMA که دو سال تمدید نشده بود، امسال تمدید شده است و منعی برای حضور با عنوان شرکت های ایرانی وجود ندارد.

مجوز OFAC برای تمدید عضویت همراه اول در GSMA که نیاز به تبادلات مالی داشته صادر نشده که GSMA دنبال حل موضوع است.

بنابراین خبر تحریم ایران توسط GSMA دقیق نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (69 مورد)
  • Mr.Mohammad
    Mr.Mohammad | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    چرا بحث میکنید؟الان مگه از دست ما کاری برمیاد؟جز اینکه با هم دیگه دعواتون میشه و دچار تفرقه بیشتر میشید؟چرا جای دور میرید؟قبل از هر کاری باید به فکر مردم باشید که 24 ساعتی 18 ساعت تو تلگرام و اینستا مسحور شدن.ادم تو مغازه میره فروشنده تو تلگرامه چون زورش میاد پول خورد در بیاره 9 توممن رو میگه ده تومن.17 تومن رو میگهه 20 تومنو...باوا از خودتون شروع کنید .بعد به بقیه دنیا بچسبید.کم فروشی.فشاد.فقر.بیکاری
    اخه شما که بیل زنید چرا باغچه خودتونو بیل نمیزنید؟دنیا رو در این لحظه فقط امام زمان میتونه پاک کنه.والا کی حریف امریکا و روسیه و اسرائیل میشه؟؟؟پاهایی که عمرمون تو این شبکه ها میگذره؟

  • amir khani
    amir khani | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    تا وقتی افکار یوسف ها فردین ها این کامنتا باشه.وضعیت همینه مسولین با کفایت کشور فوق پیشرفته با دیدن.این.کامتا امیدوار تر میشنو ایران عزیز رو از اینی ک.هست با شکوه ترو با عظمت ترش میکنن مرگ بر امریکا ک ب مردم ظلم میکنه بهترین اقتصاد رو داره

    • yosof
      yosof | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

      اینم از شعار آزاداندیشی و اپن مایندی و آزادی بیان و تحمل مخالف و... که غربگراها هرروز سر میدن.نه منطق دارن که جواب بدن،نه تحمل هرصدای مخالف.بخاطر همینه وزیرشون میکرفون رو از خبرنگار میگیره پرتاب میکنه و میگه خفه شو ، بیشعور،حقته و... وای به روزی که چنین تفکری کل ایران رو بگیره.گرچه الانشم تقریبا گرفته

  • فرشاد
    فرشاد | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    تا کی مردم باید تاوان بی لیاقتی مسئولینو بدن؟ یعنی جهان هنوز نمیفهمه که هزینه تحریمو مردم میپردازن نه حکومت؟! ?

    • abbasalim
      abbasalim | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

      وقتی مردم رو ناراضی کنن بر علیه حکومتشون قیام میکنن

      • فرشاد
        فرشاد | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

        این حرف هرجای دنیا میتونه درست باشه بجز ایران. اینا مردم رو روانشناسی کردن. میدونن تا کجا شل کنن کجا سفت که مردم به تب رازی بشن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی