ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مزداهای برقی در راهند؛ تکنولوژی آینده ژاپنی ها برای سال 2035

کمپانی مزدا اعلام کرده که از سال 2035 تمامی محصولات خود را با پیشرانه های هیبریدی یا تمام الکتریکی روانه بازار خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی اخیرا در یکی از همایش های برگزار شده در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

کمپانی مزدا اعلام کرده که از سال 2035 تمامی محصولات خود را با پیشرانه های هیبریدی یا تمام الکتریکی روانه بازار خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی اخیرا در یکی از همایش های برگزار شده در فرانکفورت به تشریح بخشی از استراتژی آینده خود پرداخت که استفاده از پیشرانه های الکتریکی شده راهکار اصلی این شرکت برای تولید خودروهای سبز و دوستدار محیط زیست خواهد بود.

بر اساس استراتژی های تدوین شده، از سال 2019 محصولات اصلی این کمپانی مثل مزدا 3 و کراس اوور CX-3 در نسخه های هیبریدی ملایم ارایه خواهند شد، مدل های تمام الکتریکی نیز از سال 2020 به جمع تولیدات این خودروساز ژاپنی اضافه خواهند شد.

جالب اینکه این مدل ها ظاهرا همانند ب ام و i3 از یک موتور افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش بهره خواهند برد.

نخستین خودروی هیبریدی شارژی (پلاگین) مزدا برای سال 2021 برنامه ریزی شده، مساله ای که با توجه به ارایه مدل های تمام الکتریکی از سال 2020 کمی عجیب و غریب تلقی می شود.

البته این تصمیم (ارایه مدل های الکتریکی زودتر از مدل های هیبریدی شارژی) ظاهرا به خاطر تطابق میانگین آلایندگی محصولات مزدا با استانداردهای بعضا سختگیرانه در برخی از بازارهای کلیدی اتخاذ شده است.

در کنار پیشرانه های الکتریکی، مهندسین مزدا در حال کار بر روی نسل جدید موتورهای اسکای اکتیو دیزلی هستند که پیش بینی می شود از لحاظ راندمان در وضعیت بسیار مطلوبی قرار داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که این موتورها در مدل های مربوط به بازار آمریکا نیز به کار گرفته خواهند شد یا خیر.

چندی پیش مزدا از موتور جدید Skyactiv-X رونمایی کرد. این موتور در نوع خود بی نظیر بوده و نخستین نمونه تولید انبوه بنزینی به شمار می رود که به جای سیستم جرقه زنی، همانند موتورهای دیزلی از تراکم بسیار بالا برای ایجاد انفجار استفاده می کند.

گفته می شود این مکانیسم در همکاری با سوپرشارژر، باعث افزایش 30 درصدی گشتاور و کاهش 20 تا 30 درصدی مصرف سوخت در مقایسه با موتورهای اسکای اکتیو قبلی خواهد شد.

این ارقام اگر چه کاملا در خور توجه محسوب می شوند، اما برای بازار آمریکای شمالی که سختگیری ها نسبت به میزان آلایندگی افزایش یافته، کافی نیستند.

در کنار پیشرانه های سبز، مزدا برنامه هایی را برای ورود به عرصه تکنولوژی خودران نیز دارد که پیش بینی می شود از سال 2020 شاهد عرضه این فناوری بر روی برخی مدل ها باشیم. از سال 2025 نیز تمامی مدل های تولیدی این شرکت، دارای سطحی از تکنولوژی خودران خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • milad
    milad | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    از ماست که بر ماست.....

  • jamalifar
    jamalifar | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    ههععیی روزگار...
    از کجا ها به کجا رسیدیم ما ...
    یه زمان بود که کره ای ها دانشجو و کار اموز میفرستادن توی ایران فقط کارخونه های ماشین سازی مارو ببینن
    (البته میدونم که مزدا ژاپنیه اما خوب به هر حال کره ای ها هم تو صنعت خودرو کم پیشرفته نیستن)

مطالب پیشنهادی