ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تاکید وزیر ارتباطات بر حمایت از استارتاپ های داخلی در اوج تحریم ها

چندوقتی است استارتاپ های ایرانی دل خوشی از روزگار ندارند؛ راه اندازی، معرفی و جا انداختن تجارت های اینترنتی در فضای سنتی ایران به تنهایی مشابه صعود به قله کوه است. حال آنکه سیاست های ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

چندوقتی است استارتاپ های ایرانی دل خوشی از روزگار ندارند؛ راه اندازی، معرفی و جا انداختن تجارت های اینترنتی در فضای سنتی ایران به تنهایی مشابه صعود به قله کوه است. حال آنکه سیاست های داخلی و خارجی، موانع جدید و غیر منتظره ای برای آنها به همراه دارد. در این میان وزیر ارتباطات به دفاع از استارتاپ ها پرداخته و معتقد است در مقابل تحریم های خارجی باید از آنها حمایت کرد.

استارتاپ های ایرانی هم از خارجی ها ضربه می خورند هم از داخلی ها

چندی پیش اپل به حذف شماری از اپلیکیشن های پرطرفدار ایرانی نظیر اسنپ و تپسی به بهانه تحریم آمریکا روی آورد و عملاً تمام تمرکز توسعه دهندگان را به سمت اندروید سوق داد. در سوی مقابل گوگل با اینکه کابران ایرانی را به لیست کاربران تحت حمایت خود اضافه کرد اما از دسترسی برخی وبمسترها به گوگل آنالیتیکس جلوگیری نموده و سپس اسنپ و تپسی و چند اپ دیگر را از پلی استور حذف نمود.

حال با وجود این همه موانع خارجی، بسیاری از شاغلان بخش خصوصی اقدام به شکایت علیه برخی اپ ها نموده که می توان متهم نمودن اسنپ و تپسی به ارزان فروشی را از آن دسته شکایات به شمار آورد. اینگونه که از شواهد پیداست، کلاً بخش سنتی نگرشی مطلوبی نسبت به کسب و کارهای اینترنتی ندارد.

در همین راستا محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر می نویسد:

«کسب‌وکارهای نوپا یک راه‌حل فوری برای مشکل بیکاری است. مراقب باشیم در کنار تحریم شرکت‌های آمریکا، خودمان برای جوانان مانع نتراشیم.»

پیش از این نیز وزیر ارتباطات با اشاره به فاصله ایران با تکنولوژی های جهانی، حمایت از سرویس های بومی را ضروری دانسته و بر جلوگیری از مانع تراشی برای کسب و کارهای نوپا تاکید کرده بود که اگر این حمایت و وعده های وزیر عملی شود، جهرمی را می توان از معدود حامیان دولتی استارتاپ ها برشمرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی