ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و i Vision Dynamics؛ پیش نمایش رقیب آلمانی تسلا

سرانجام بعد از مدت ها انتظار کمپانی آلمانی ب ام و از رقیب مستقیم تسلا در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. همانطور که می توان حدس زد، این خودروی مفهومی تحت برند i متولد شده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

سرانجام بعد از مدت ها انتظار کمپانی آلمانی ب ام و از رقیب مستقیم تسلا در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد.

همانطور که می توان حدس زد، این خودروی مفهومی تحت برند i متولد شده و i Vision Dynamics نام دارد.

این کانسپت الکتریکی کاملا به رغم دارا بودن چهار در، طراحی کوپه مانندی داشته و سری 4 گرن کوپه را در ذهن تداعی می کند. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 4,804mm، 1,933mm و 1,387mm عنوان شده؛ فاصله محوری آن نیز 2,993 میلی متر ذکر شده است.

به گفته ب ام و، i ویژن داینامیکس برگرفته از تجارب بدست آمده در پیست مسابقه، نوآوری و کیفیت بالای جزییات بوده و میراث گرانبهای این کمپانی را با چالش های حمل و نقل در آینده ترکیب کرده است.

در نگاه نخست به ظاهر این خودرو، پیدا کردن المان های همیشگی ب ام و کار دشواری به نظر می رسد، اما با اندکی دقت می توان جلو پنجره کلیوی شکل و چراغ های اصلی دوقلو را در نمای روبرو مشاهده کرد؛ هر چند این دو المان کاملا متحول شده و بسیار متفاوت از نمونه های کنونی هستند.

این موضوع در نمای عقب هم صادق بوده و چراغ های فوق العاده باریک و کشیده جایگزین چراغ های فعلی شده اند.

حجم های سیال، ترکیب زیبای سطوح و لبه ها و همچنین پروفیل خاص پنجره های جانبی بخش دیگری از خصوصیات بارز طراحی ظاهری این مفهومی جذاب بوده و به احتمال بسیار در مدل های آتی برند i بازتاب خواهند شد. آنطور که ب ام و اعلام کرده در طراحی این خودروی مفهومی تاکید ویژه ای بر روی آیرودینامیک شده و اتصال اجزای مختلف بدنه در نهایت دقت و کیفیت انجام گردیده است، طوری که شیشه های خودرو با بدنه کاملا یکپارچه دیده می شوند.

نیروبخش i ویژن داینامیکس یک پیشرانه کاملا الکتریکی است. برخلاف مدل i3 که از لحاظ مسافت قابل پیمایش همواره مورد انتقاد قرار می گرفت، این کانسپت می تواند تا 600 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند که رقم بسیار در خور توجهی بوده و تمامی اتومبیل های الکتریکی حال حاضر جهان را به چالش می کشاند.

شتاب صفر تا صد آن نیز 4 ثانیه و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده که این ارقام نیز کاملا قابل قبول محسوب می شوند.

درست همانند کانسپت Vision Efficient Dynamics که هشت سال پیش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد، مفهومی جدید i ویژن داینامیکس نیز تاکید ویژه ای بر روی پیشرانه های سبز و طراحی جذاب و هیجان انگیز دارد. آقای آدریان ون هایدونک معاون ارشد دپارتمان طراحی ب ام و درباره کانسپت جدید این کمپانی گفته:

با i3 و i8 ما یک اتومبیل شهری و یک اتومبیل اسپرت انقلابی خلق کردیم. اکنون i ویژن داینامیکس حمل و نقل الکتریکی را با خصوصیات ذاتی ب ام و یعنی دینامیک بالا و استایل جذاب ترکیب کرده است.

با این کانسپت ما نشان می دهیم که دامنه محصولات و زبان طراحی خودروهای برند i در آینده به چه سمتی حرکت خواهد کرد.

اگر چه کمپانی ب ام و درباره احتمال ساخت این خودروی کانسپت حرفی به میان نیاورده، اما بر اساس شنیده ها نسخه تولیدی i ویژن داینامیکس از سال 2021 راهی خیابان ها می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • samnaghavi
    samnaghavi | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    کاش از افراد با استعدادی مثل جمشید ارین حمایت بشه شاید یه مقدار پیشرفت کنیم.

مطالب پیشنهادی