ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هند تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را تا سال 2030 متوقف می کند

اخیرا چندین کشور جهان از جمله، فرانسه، انگلیس و چین قوانینی را برای کاهش میزان تولید خودروهای دیزلی تصویب کرده اند و ظاهرا هند نیز قرار است به جمع این کشورها اضافه شود. دولت هند ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

اخیرا چندین کشور جهان از جمله، فرانسه، انگلیس و چین قوانینی را برای کاهش میزان تولید خودروهای دیزلی تصویب کرده اند و ظاهرا هند نیز قرار است به جمع این کشورها اضافه شود.

دولت هند با هدف کاهش هزینه واردات سوخت و همچنین کاهش آلودگی هوا، تا سال 2030 تولید خودروهای بنزینی و دیزلی را متوقف خواهد کرد. این طرح از طریق محدود کردن ثبت نام برای خودروهای دیزلی و ارائه مشوق و یارانه برای خودروهای الکتریکی صورت می گیرد.

خودروی الکتریکی

تولیدکنندگان خودرو اعلام کرده اند که پیاده سازی این طرح با چالش های بزرگی مثل قیمت بالای باتری های وارداتی و فقدان جایگاه شارژ خودرو مواجه است. با این حال به نظر نمی رسد این مشکلات مانع تلاش های دولت شوند چون وزیر حمل و نقل این کشور در پاسخ به تولیدکنندگان گفته است:

لازم نیست نگران قوانین و سیاست های مربوط به اتوبوس ها، خودروها و دوچرخه های برقی باشید، کسی نظر شما را جویا نشده و باید این تغییرات را اعمال کنید.

در حال حاضر تنها شرکت «Mahindra & Mahindra» در هند خودروی الکتریکی تولید می کند. «گونتر بوشچک» مدیرعامل کمپانی هندی «Tata Motors» گفته است که در حال بررسی امکان تولید خودروهای الکتریکی در پلتفرم فعلی این شرکت هستند. علاوه بر این مدیران شرکت کره ای هیوندای موتورز نیز اعلام کرده اند که برای تامین قطعات خودروهای الکتریکی در حال مذاکره با تامین کنندگان هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    اگه تمام دنیا فروش خودرو بنزینی متوقف بشه اینجا می گن کالای ایرانی بخر سرطان و مریضی جایزه ببر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی