ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده عصبی آیفون X در خدمت حریم خصوصی کاربران

معرفی آیفون X نقطه عطفی در تاریخ محصولات اپل بوده که با برخورداری از چیپست جدید «A11 Bionic»، امکاناتی مانند تشخیص چهره Face ID و واقعیت افزوده را فراهم نموده است. اما ویژگی های جدید ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

معرفی آیفون X نقطه عطفی در تاریخ محصولات اپل بوده که با برخورداری از چیپست جدید «A11 Bionic»، امکاناتی مانند تشخیص چهره Face ID و واقعیت افزوده را فراهم نموده است.

اما ویژگی های جدید به لطف پردازنده ای تحت عنوان «neural engine» در چیپست مورد بحث امکان پذیر شده اند که وظیفه پردازش الگوریتم های یادگیری ماشینی را به عهده داشته و به گفته اپل، در هر ثانیه 600 میلیارد محاسبه انجام می دهد.

اپل با پردازش امور در درون دستگاه، برای کاربران امنیت بالاتری فراهم می کند

توان پردازشی مذکور صرف ارائه قابلیت هایی مانند Face ID، انیموجی، و واقعیت افزوده شده و در ضمن رویکرد اصلی اپل به بحث هوش مصنوعی را نشان می دهد؛ چرا که کمپانی ساکن کوپرتینو تلاش می کند با پردازش امور در خود دستگاه، عملاً نیاز اتصال به فضای ابری و سرورها را رفع کرده و به قیمت مصرف باتری بیشتر، امنیت کاربران را افزایش دهد.

ارائه پردازنده عصبی جدید در قلب چیپست A11 در راستای برنامه های پیشین اپل برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران بوده که شامل مواردی مانند استفاده از روش های آماری برای دریافت داده های کاربران بدون شناسایی آنها، و همچنین پلتفرم هوش مصنوعی «Core ML»  می شود.

گفتنی است سایر شرکت ها نیز در این زمینه پیشرفت هایی داشته اند؛ به عنوان مثال هوآوی در چیپست قدرتمند کایرین 970 از یک واحد پردازش عصبی جداگانه بهره برده و گوگل هم با معرفی متد «Federated Learning» برای پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه، به جمع کمپانی های فعال در حوزه پیوسته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی