ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمارها حاکی از رشد سالانه 45 درصدی دامنه های اینترنتی ایرانی هستند

بر اساس آخرین گزارش مرکز ثبت پسوندها و دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی، در حال حاضر بالغ بر 911 هزار و 644 دامنه اینترنتی از سوی کاربران ایرانی به ثبت رسیده که 40 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

بر اساس آخرین گزارش مرکز ثبت پسوندها و دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی، در حال حاضر بالغ بر 911 هزار و 644 دامنه اینترنتی از سوی کاربران ایرانی به ثبت رسیده که 40 هزار مورد از آنها در 6 ماه اخیر ایجاد شده اند.

طبق آمار مورد بحث، در میان دامنه های موجود پسوند «ir.» بیشترین محبوبیت را در میان کاربران داشته و پسوند «net.ir» نیز کمترین تعداد ثبت را به خود اختصاص داده است.

تا کنون 2 هزار وبسایت با پسوند فارسی «ایران» به ثبت رسیده است

بین پسوندهای ایرانی مورد استفاده پس از ir. با 902 هزار و 815 مورد و بیشترین تعداد، پسوند «co.ir» با 3 هزار و 994 در جایگاه بعدی قرار داشته و پسوند فارسی «ایران» و همچنین پسوند دانشگاهی «ac.ir» به ترتیب دارای 2 هزار، و یک هزار و 452 مورد ثبت شده هستند.

برخی از پسوندها مانند id.ir (با 455 مورد)، org.ir (با 321 مورد)، sch.ir (با 307 مورد) و پسوند حاکمیتی gov.ir (با 261 مورد) نیز از دیگر موارد موجود در آمار مرکز ثبت پسوندها و دامنه های اینترنتی پژوهشگاه دانش های بنیادی هستند.

گفتنی است ایران هم اکنون بزرگترین کشور منطقه از لحاظ دامنه های اینترنتی فعال بوده و با رشد سالانه 45 درصدی، در مقام چهارم دنیا و بالاتر از کشورهایی مانند سنگاپور، مالزی، هنگ‌کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سروش سکایی
    سروش سکایی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    نمونه بارز این جمله که هر کی با مامانش قهر کرده اومده دامنه خریده همینه

  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    کلا ایرانی جماعت دلالی رو شاخشه

  • fg
    fg | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶

    امیدوارم قانونی تصویب بشه که یا قیمت هر دامنه رو لااقل 100 هزار تومن کنن یا اینکه بصورت پلکانی با شیب زیاد، از دامین دوم یا سوم به بعد قیمت رو بالا ببرن. بزرگترین جلوه دلال صفتی (بخش زیاد) ایرانی ها همین ثبت دامین های دات آی آر هستش که هر کی اومده مثل بلیط بخت آزمایی چندتا خرید به امید اینکه شاهزاده با اسب سفید بیاد دامین 5000 تومنی ایشون رو دو میلیارد بخره. سمبل واقعی جهان سوم

مطالب پیشنهادی