ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی دوربین سوپرزوم RX10 IV را با سرعت عکسبرداری خیره کننده معرفی کرد

سونی امروز محصول جدیدی را به جمع خانواده دوربین های سوپرزوم خودش اضافه کرد. این محصول 1700 دلاری که RX10 IV نام دارد، نسبت به نسل قبلی از نظر توانایی بزرگنمایی تغییری نکرده و همچنان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

سونی امروز محصول جدیدی را به جمع خانواده دوربین های سوپرزوم خودش اضافه کرد. این محصول 1700 دلاری که RX10 IV نام دارد، نسبت به نسل قبلی از نظر توانایی بزرگنمایی تغییری نکرده و همچنان به لنز 600-24 میلیمتری f/2.4-4 مجهز است که زوم 25 برابری و لرزشگیر اپتیکال را فراهم می سازد.

بزرگ ترین تفاوت این دستگاه نسبت به مدل RX10 III در سرعت فوق العاده ثبت تصاویر پی در پی است. این دوربین از حسگر تصویر 1 اینچی 20.1 مگاپیکسلی Exmor RS CMOS همراه با پردازشگر تصویر فوق سریع Bionz X بهره می گیرد.

به لطف این سخت افزار قدرتمند، دوربین RX10 IV می تواند با سرعت خارق العاده 24 فریم بر ثانیه همراه با قابلیت های فوکوس خودکار و اکسپوژر خودکار عکسبرداری کند، ضمن اینکه تا 249 تصویر را در بافر خود نگه می دارد. برای اینکه تصوری از این سرعت در ذهن داشته باشید، می توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید:

جالب است بدانید نسل قبلی توانایی ثبت حداکثر 14 فریم بر ثانیه در حالت عادی و 5 فریم بر ثانیه با فعال بودن فوکوس خودکار را داشت.

بدنه بزرگ RX10 IV مزایای دیگری را هم علاوه بر بزرگنمایی قابل توجه در خود جای داده است. مثلاً این دستگاه به فوکوس خودکار 315 نقطه ای همراه با تشخیص فاز مجهز شده که می تواند در 0.03 ثانیه عملیات فوکوس را انجام دهد. نمایشگر 1.44 میلیون نقطه ای و 3 اینچی هم برای نخستین بار در سری RX سونی از نوع لمسی انتخاب شده است.

دوربین RX10 IV سونی از نظر توانایی فیلمبرداری هم کم نمی گذارد و ویدیوهای 4K را با نرخ 24 و 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای تمام اچ دی را با نرخ حداکثر 120 فریم بر ثانیه ضبط می کند. قابلیت تصویربرداری سوپر اسلوموشن با نرخ 960 فریم بر ثانیه هم در این دوربین فراهم شده است.

دوربین سوپرزوم به درد همه نمی خورد و کاربران خاص خودش را دارد، به خصوص افرادی که همراه داشتن لنزهای متعدد برای شرایط مختلف را بر نمی تابند. با این حال، شاید قیمت نسبتاً بالای 1700 دلاری، حتی با وجود ویژگی های شاخص در RX10 IV، مانع بزرگی سر راه علاقه مندان باشد.

در ادامه تصاویر بیشتری از این دوربین را مشاهده می کنید:

شاید به این مطالب نیز علاقه داشته باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی