ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اچ پی ورک استیشن های فوق حرفه ای سری Z را معرفی کرد

اگر فکر می کنید قوی ترین کامپیوتر دنیا را در اختیار دارید، احتمالاً بعد از آشنایی با خانواده Z Workstation اچ پی نظرتان عوض می شود. جدیدترین ورک استیشن های دسکتاپ این کمپانی به نام ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

اگر فکر می کنید قوی ترین کامپیوتر دنیا را در اختیار دارید، احتمالاً بعد از آشنایی با خانواده Z Workstation اچ پی نظرتان عوض می شود. جدیدترین ورک استیشن های دسکتاپ این کمپانی به نام های Z8 و Z6 و Z4 را می توان قدرتمند ترین و قابل ارتقاء ترین غول های پردازشی دنیا دانست.

قوی ترین مدل این خانواده یعنی Z8 به 24 اسلات رَم مجهز شده که تا 3 ترابایت (درست خواندید، 3 ترابایت) حافظه رَم را پشتیبانی می کند. این کامپیوتر می تواند دو پردازنده زئون (تا حداکثر 56 هسته)، دو حافظه SSD از نوع M.2 و دو کارت گرافیک حرفه ای انویدیا Quadro Pro را به طور همزمان به کار گیرد.

ورک استیشن Z8 اچ پی، هنرمندان و متخصصین جلوه های ویژه را هدف قرار داده است و شبیه سازی سه بعدی، ویرایش ویدیوهای 8K و اجرای افکت های مختلف را به صورت زنده و بلادرنگ ممکن می سازد.

از جمله دیگر مشخصات سخت افزاری حیرت انگیز این دستگاه می توان به 10 پورت USB 3.1، دو پورت شبکه گیگابیتی، هفت اسلات PCIe کامل و پشتیبانی از تاندربولت 3 اشاره کرد. این مجموعه به کیس زیبا و منبع تغذیه 1700 واتی مجهز شده است.

ورک استیشن Z8 اچ پی (بدون قطعات سخت افزاری اصلی) به قیمت 2439 دلار عرضه می شود، اما اگر بخواهید دو پردازنده 28 هسته ای زئون پلاتینیوم 8180 و دو کارت گرافیک 24 گیگابایتی انویدیا Quadro P6000 را روی آن سوار کنید، باید حدود 35 هزار دلار متقبل شوید.

مدل Z6 کمی معقول تر است و با قیمت پایه 1919 دلار، حداکثر 384 گیگابایت رَم و دو پردازنده زئون را پشتیبانی می کند. مدل Z4 هم تا 256 گیگابایت رَم و یک پردازنده زئون از سری جدید W را در خود جای خواهد داد.

ورک استیشن های Z8 و Z6 اچ پی از ماه اکتبر وارد بازار می شوند، اما سری Z4 از ماه نوامبر به دست خریداران خواهد رسید.

در ادامه تصاویر ورک استیشن های Z6 و Z4 اچ پی را مشاهده می کنید:

  • اچ پی ورک استیشن Z6

  • اچ پی ورک استیشن Z4

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی