ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن بیمیتو؛ سرویس مقایسه، خرید و مدیریت آنلاین بیمه

این روزها برای خرید انواع بیمه خوشبختانه موسسات دولتی و خصوصی زیادی آماده خدمت رسانی به شما هستند که همگی از نظر قیمت، پشتیبانی و بنیه مالی تفاوت های ریز و درشتی با یکدیگر دارند. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

این روزها برای خرید انواع بیمه خوشبختانه موسسات دولتی و خصوصی زیادی آماده خدمت رسانی به شما هستند که همگی از نظر قیمت، پشتیبانی و بنیه مالی تفاوت های ریز و درشتی با یکدیگر دارند. بنابراین برای آنکه ایده آل ترین گزینه را با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید، نیاز به «مشورت» و «مقایسه» دارید.

این که بدانید کدام شرکت بیمه هزینه کمتری دریافت می کند؟ مشتریان معمولا از کدام موسسه راضی تر بوده اند؟ بنیه مالی کدام شرکت بیشتر است و به طور خلاصه این که استفاده از کدام بیمه در یک بازه زمانی طولانی دردسر کمتری را برایتان در پی دارد؟

برای آنکه ایده آل ترین بیمه را با توجه به شرایط خودتان انتخاب کنید، نیاز به «مشورت» و «مقایسه» دارید.

بیمیتو یک سرویس اینترنتی است که پاسخ این سوالات را برایتان فراهم می کند؛ جایی برای مقایسه، خرید و مدیریت آنلاین انواع بیمه تا بتوانید همه کارها را بدون مراجعه حضوری به موسسات بیمه انجام بدهید تا هم در وقت و هم در هزینه هایتان صرفه جویی کرده باشید.

برای دسترسی به خدمات بیمیتو هم وبسایت و هم اپلیکیشن های موبایل این سرویس را در اختیار دارید. در حال حاضر هم بیمه های شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی و بیمه مسافرتی را می توانید به وسیله این سرویس خریداری کنید که بیمه عمر هم قرار است تا به زودی به خدمات آن اضافه شود.

به لطف سادگی رابط کاربری، کارها در بیمیتو با سرعت پیش می روند و برای خرید بیمه لازم نیست که زمان زیادی بگذارید.

برای بررسی سرویس، تصمیم گرفتیم که روند خرید یکی از بیمه های پر استفاده مردم یعنی «بیمه شخص ثالث» را در آن دنبال کنیم. بیمیتو به لطف رابط کاربری ساده ای که برای اپلیکیشن طراحی کرده، امکانی فراهم کرده که همه افراد با هر سطح از آشنایی که به وب و اپلیکیشن ها دارند بیمه شان را خریداری کنند.

در واقع خرید بیمه در بیمیتو به قدری تسهیل شده که شاید تمام مراحل ثبت نام و وارد کردن اطلاعات و پرداخت، ده دقیقه هم از شما وقت نگیرد. اما چگونه؟ مثلا فرض کنیم که بیمه مد نظر شما، بیمه شخص ثالث برای یک خودروی پراید مدل سال 89 باشد.

بعد از ثبت نام در اپلیکیشن (که خوشبختانه نیازمند تأیید پیامکی نیست و به سرعت انجام می شود) کافیست از منوی اصلی به بخش بیمه شخص ثالث بروید. اولین قدم، مشخص کردن مدل خودرو و سال ساخت و مواردی مثل سررسید بیمه و سابقه عدم خسارت می شود. خوشبختانه تمامی این موارد را می توانید در فیلدهای منظم و تفکیک شده پر کنید و به لطف آماده بودن اطلاعات، احتیاجی به وارد کردن آن ها به طور دستی نخواهید داشت.

خرید بیمه در بیمیتو به قدری تسهیل شده که شاید انجام تمام مراحل ده دقیقه هم از شما وقت نگیرد

یکی از مزایای بیمیتو این است که می تواند اطلاعات شما را به حالت Draft یا پیش نویس ببرد. بنابراین در صورت قطعی اینترنت یا خاموش شدن گوشی، هر موقع که خواستید می توانید ادامه مراحل خرید را دنبال کنید، یا با گزینه لغو بتوانید وارد کردن اطلاعات را دوباره از سر بگیرید. برای خرید حساسی مثل بیمه که شاید لازم باشد مبلغ زیادی برایش خرج کنید، این قابلیت فوق العاده خوب و البته ضروری به نظر می رسد که خوشبختانه سازندگان بیمیتو از آن غافل نبوده اند.

بعد از وارد کردن اطلاعات، نوبت به مهم ترین وظیفه بیمیتو می رسد: این که هر بیمه در ارائه خدماتش با دیگری چه تفاوتی دارد تا بتوانید با یک مقایسه سریع، بهترین بیمه ممکن را برای خودتان پیدا کنید. اینجاست که هم مزایای بیمیتو و هم بعضی معایبش آشکار می شوند.

بیمیتو اطلاعات مربوط به تک تک بیمه ها را برایتان طبقه بندی کرده. مثلا برای بیمه شخص ثالث، تعیین مواردی مثل سقف پوشش و مدت بیمه نامه به سر راست ترین و راحت ترین شکل ممکن انجام می گیرد. یک اشاره روی گزینه های آماده کافیست تا سرویس مد نظرتان را پیدا کنید. اما مهم ترین فیلترهای مقایسه ای در بیمیتو بدون شک طبقه بندی بیمه ها بر حسب وضعیت خدماتشان هستند.

به لطف جستجوی فیلتردار، «مقایسه» شرکت های بیمه به راحتی انجام می گیرد.

برای این که بیمه ایده آل تان را بیابید، فکر می کنید که چه مواردی از اهمیت بالاتری برخوردار باشند؟ بیمیتو برای یافتن بهترین بیمه برای هر شخص، ۶ گزینه آماده کرده که بسته به آن ها بیمه ها مرتب می شوند. این گزینه ها قیمت نزولی، قیمت صعودی، زمان پاسخگویی، تعداد شعب، سطح رضایت مندی مشتریان و سطح توانگری هر شرکت هستند.

با مرتب کردن بیمه ها بر اساس فیلترهایی که گفتیم، شکی نیست که می توانید با یک مقایسه چشمی ساده بهترین بیمه را بیابید. مثلا در خصوص بیمه شخص ثالث ببینید که «ارزان ترین» بیمه ای که غالب مشتریانش از آن «راضی بوده اند» کدام مورد است؟ آیا می توان گفت که «سطح توانگری» هر شرکت بیمه با قیمت هایش ارتباط دارند؟

به لطف مقایسه ساده ای که امکانش در بیمیتو فراهم شده، انجام این کار برایتان خیلی وقت گیر نخواهد بود. هر چند که فرآیند مقایسه در بیمیتو می توانست کمی ملموس تر و قابل فهم تر باشد. بیمیتو مبنای سنجیدن بیمه ها را بر اساس «مقایسه عددی» گذاشته، یعنی به طور مثال برای مقایسه بیمه ایران و بیمه آسیا فقط و فقط باید روی اعداد و ارقام متمرکز باشید.

فرآیند مقایسه در بیمیتو می توانست کمی ملموس تر و قابل فهم تر باشد

اما اگر همین مقایسه را روی نمودار می دیدید، شاید برای انتخاب ایده آل ترین بیمه خیلی سریع تر به نتیجه دست می یافتید. مثلا برای مقایسه تعرفه های هر شرکت، بسیار بهتر می شد اگر بیمیتو به جای ردیف کردن آن ها به طور صعودی و نزولی همگی را روی یک نمودار به نمایش می گذاشت تا کاربر با یک نگاه سریع تر به نتیجه مطلوب برسد.

این خصوصیتی است که رقبای بیمیتو همین حالا آن را به کاربران شان ارائه می کنند تا تجربه کاربری بهتری برای آنان رقم بزنند. اما در هر صورت، شکی نیست که برای یک اپلیکیشن موبایل، امکانات مقایسه ای بیمیتو اگر کامل نباشند حداقل کافی به نظر می رسند.

اما مرحله بعدی، که مرحله بارگذاری مدارک است را باید یکی از نقاط قوت بزرگ بیمیتو بدانیم. حوصله پر کردن فرم یا تایپ کردن را ندارید؟ خوشحال باشید چرا که بیمیتو شما را از این کار به طور کامل بی نیاز کرده است.

بارگذاری مدارک در بیمیتو به سرعت انجام می شود، و بیمه نامه را می توانید به طور رایگان دم درب منزل تحویل بگیرید.

بیمیتو اجازه داده که یا همان لحظه با دوربین از مدارک تان عکس بگیرید یا اینکه عکس های آماده و ذخیره شده را در آن بارگذاری کنید. فرآیند بارگذاری به لطف سرورهای قدرتمند بیمیتو نه تنها وقت زیادی از شما نمی گیرد، بلکه به فرآیند خرید به طور معجزه آسایی سرعت می بخشد، و این یکی از مزایایی است که می تواند هر کاربری را به استفاده از بیمیتو تشویق کند.

بیمیتو به جز خرید، در فرآیند «تمدید بیمه» هم تنهایتان نمی گذارد

مراحل بعدی خرید بیمه، وارد کردن مشخصات و اضافه کردن توضیحات و البته تعیین زمان دقیق دریافت بیمه نامه هستند. بیمیتو بیمه های خریداری شده را بدون دریافت هزینه و در ساعتی که خودتان تعیین می کنید، دم درب منزل تحویل تان می دهد. اگر هم برای دریافت بیمه نامه عجله داشتید، پشتیبانی اپلیکیشن به صورت تلفنی و از طریق تلگرام آماده پاسخگویی به درخواست هایتان هستند.

و بدین شکل در کمتر از ده دقیقه می توانید فرآیند خرید بیمه را تکمیل و پرداخت اینترنتی را انجام بدهید. بیمیتو به جز خرید، در فرآیند «تمدید بیمه» هم تنهایتان نمی گذارد. هر بیمه ای که با اپلیکیشن بخرید در منویی به نام «بیمه های من» ذخیره می شود که وقتی به تاریخ اتمام شان نزدیک شدید، با ارسال نوتیفیکیشن تمدید آن را هم به شما یادآوری کند.

حتی قادر هستید که برای تمدید یا پرداخت اقساط بیمه در بخشی مجزا «یادآور» بگذارید. تمام مواردی که تا اینجا گفتیم، دست به دست هم داده اند تا روی بیمیتو بتوان به عنوان یک اپلیکیشن خرید بیمه کارآمد و مطمئن حساب باز کرد. اما محدودیت هایی هم در بیمیتو وجود دارند که بد نیست در ادامه اشاره ای به آن ها داشته باشیم.

فراهم نبودن امکان خرید بیمه های «عمر» و «مسئولیت پزشکی» به عنوان دو بیمه مهم اولین و محسوس ترین آن هاست؛ به خصوص بیمه عمر که همین حالا رقیبان بیمیتو ارائه آن را به کاربران شان آغاز کرده اند. البته تیم بیمیتو اعلام کرده که به زودی امکان خرید این دو بیمه را هم به سرویس خود اضافه می کند، اما تا آن زمان برای دسترسی به آن ها چاره ای جز مراجعه به سرویس های رقیب ندارید.

تصویری از یادآور تمدید و اقساط بیمه و ابزار جانبی بیمیتو

نقص بعدی را باید به نام محتوای اپلیکیشن بیمیتو بزنیم. بیمیتو رابط کاربری ساده و شکیلی دارد، کارها در آن به سرعت پیش می رود و در مجموع تجربه کاربری خوبی به استفاده کنندگانش ارائه می کند، اما از نظر محتوایی و اطلاعاتی که در اختیار کاربر قرار داده خیلی غنی نیست.

مثلا در خصوص بیمه آتش سوزی، هیچ توضیحی در محیط اپلیکیشن نیامده که بدانید این نوع از بیمه چه مزایا و معایبی دارد و اصلا چه دلیلی دارد که آن را خریداری کنید؟ ظاهرا سازندگان اپلیکیشن بیمیتو بر این باور بوده اند که کاربر مراجعه کننده به آن کاملا به تمام شرایط و قوانین بیمه ها مسلط است و فقط به قصد خرید به آن مراجعه کرده، بنابراین ارائه توضیحات در مورد بیمه ها یا حتی شرحی کوتاه در مورد موسسات ارائه دهنده آن ها را کاملا کنار گذاشته اند.

البته «وبسایت» بیمیتو عملکرد بهتری در این زمینه به نمایش گذاشته و با انتشار مطالب وبلاگی و بخش «سوالات بیمه ای» توضیحات لازم را به کاربران ارائه می کند. اما فکر می کنیم راه دوری نمی رفت اگر برای ارتقای سطح آگاهی کاربران، همین توضیحات را در اپلیکیشن موبایل بیمیتو هم می دیدیم.

در بیمیتو قادر هستید که برای تمدید یا پرداخت اقساط بیمه در بخشی مجزا «یادآور» بگذارید

اما با تمام این اوصاف، باز هم می توان گفت که کفه ترازو به سمت نقاط قوت این سرویس سنگینی می کند. طبیعتا مشکل و محدودیت در هر مجموعه ای هست، اما تلاش گردانندگان استارتاپ و گوش سپردن به انتقادات کاربران می تواند تمامی آن ها را از سر راه بردارد، موضوعی که با توجه به پتانسیل های خوب مجموعه بیمیتو رسیدن به آن دور از انتظار نیست.

بیمیتو را می توانید همین حالا و از طریق لینک های زیر برای پلتفرم اندروید دانلود کنید. البته اپلیکیشن iOS بیمیتو هم توسعه داده شده، اما به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای اپ‌های ایرانی در اپ استور، متأسفانه فعلا قابل دسترس نیست؛ بنابراین اگر آیفون دارید می توانید تا برطرف شدن این مشکل از خدمات وبسایت بیمیتو استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • roozbeh_999
    roozbeh_999 | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    من همیشه از خرید های آنلاین و شیوه های نوین استقبال میکنم ولی در باره بیمه تجربه خوبی نداشتم. یه بار برای خرید بیمه بدنه از بیمیتو اقدام کردم متاسفانه فرایند صدور بیمه بیشتر از یک هفته زمان برد و هربار تماس میگرفتم میگفتند سیستم قطع است و وقتی میگفتم اگه خسارتی رای من رخ دهد مسولیتش با کیست با خنده میگفتند از ماشینتون استفاده نکنید. خیلی بی مسئولیت و بد قول هستند. من که دیگه تجربه ام را تکرار نمیکنم.

  • roozbeh_999
    roozbeh_999 | ۳۱ شهریور ۱۳۹۹

    سلام

  • elham mohammadi
    elham mohammadi | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    من یه مدت طولانی در مورد بیمه عمر تحقیق میکردم به نتیجه نمیرسیدم تا اخر 2 ماه پیش با مشاوره آنلاین بیمه بازار اشنا شدم بعدش هر سوالیم داشتم زنگ زدم پرسیییدم و واقعا راضی بودم که تو چند دقیقه همه شرکتهارو تونستم مقایسه کنممم این سایت رو بهتون پیشنهاد میکنم

    bimebazar.ir

  • ح.کامکار
    ح.کامکار | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    من میخواستم بیمه بدنه برای تندر پلاس بگیرم اما لیست ماشیناشون ناقص بود، وقتی هم بهشون گفتم بعد یه ربع زنگ زدند و گفتند اضافه شده، اما تا همین الان (۴ روز بعد) اضافه نشده. من هم رفتم حضوری خریدم و ارزون تر هم در اومد.

    • ح.کامکار
      ح.کامکار | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

      مقایسه شون هم بی معنیه، مثلا من نفهمیدم بین بیمه آسیا و دانا کدوم بهتره، یه سری اطلاعات از پیش آماده شده که تو هر سایت بیمه ای هست رو مبنای مقایسه گذاشتند.

  • iMori
    iMori | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

    همه جای دنیا مخصوصا آمریکا بیمه هنوز به صورت حضوری هست و شما با یه نفر آشنا میشین و اون تمام کارهای بیمه ای شما رو انجام میده و طبیعتا مشکلی باشه میدونین با کی طرف هستین بیمیتو فقط یه رابط هست بین نماینده های شرکت های مختلف و پورسانت میگیره و طبیعیه که اطلاعات بیمه ای شون در حد ناچیز هست و برخلاف وسایل الکترونیکی که مثلا شما با دیجی کالا طرف هستی (بعنوان مثال) میدونین مشکلی باشه میتونین خر کی رو بگیرین جوابگوتون باشه
    به نظرم که هنوز مونده به تکامل برسه سیستم بیمه ای

    • Mohammad.minaie
      Mohammad.minaie | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶

      دقیقا

مطالب پیشنهادی