ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر عامل JPMorgan بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی را کلاهبرداری می داند

دیروز «جیمی دیمون» مدیر عامل شرکت معروف سرمایه گذاری «جی پی مورگان» در اظهار نظری جالب، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی را نوعی کلاهبرداری و شیادی خواند که فقط توسط تبهکاران استفاده می شود ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

دیروز «جیمی دیمون» مدیر عامل شرکت معروف سرمایه گذاری «جی پی مورگان» در اظهار نظری جالب، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی را نوعی کلاهبرداری و شیادی خواند که فقط توسط تبهکاران استفاده می شود و نهایتاً حباب قیمت آنها شکسته خواهد شد.

دیمون در جریان کنفرانس سالانه بانکداری در نیویوریک گفت:

اگر ساکن ونزوئلا، اکوادور، کره شمالی یا چنین مناطقی هستید، یا اگر به عنوان فروشنده مواد مخدر، قاتل حرفه ای و مشابه آنها فعالیت می کنید، بیت کوین برایتان بهتر از دلار آمریکا خواهد بود ... بازار این ارزها بسیار محدود است.

پس از این صحبت ها (و احتمالاً به خاطر چند عامل دیگر) ارزش بیت کوین روند نزولی را در پیش گرفت و حدود 10 درصد کاهش یافت:

امروز «جان مک آفی» که شرکت جدیدش یعنی MGT یکی از بزرگ ترین مجموعه های استخراج بیت کوین به شمار می رود، صحبت های دیمون را بی اساس خواند و گفت:

شما بیت کوین را کلاهبرداری می دانید، ولی من بیت کوین استخراج می کنم. تولید این ارز و خلق هر سکه بیش از 1000 دلار هزینه دارد. [حال شما بگویید] هزینه تولید یک دلار آمریکا چقدر است؟ کدام یک به کلاهبرداری شباهت بیشتری دارد؟ شما کاغذ را به هر قیمتی می فروشید ولی ما برای تولید این ارز هزینه زیادی را متحمل می شویم.

همان طور که قبلاً به طور مفصل گفتیم، استخراج بیت کوین عملیات بسیار دشواریست و نیاز به سرمایه گذاری مالی و صبر و حوصله زیادی دارد. با این حال هنوز مشخص نیست که قیمت این ارز دیجیتالی در آینده چه تغییری خواهد کرد. مک آفی پیش بینی می کند که قیمت هر بیت کوین تا سه سال آینده به 500 هزار دلار می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • خط خطی
    خط خطی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    برای خرید بیت کوین چه سایتی معتبر هست و از کجا بخریم؟
    دوستانی که تجربه داشتن راهنمایی کنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی