ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدرت نمایی تویوتا در فرانکفورت؛ از فیس لیفت پرادو تا مدل اسپرت CH-R

کمپانی تویوتا یکی از خودروسازان مطرحی است که امسال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت یا همان IAA حضوری نسبتا پر رنگ دارد. محصولاتی که این شرکت ژاپنی در غرفه خود به نمایش گذاشته، به نوعی ارتباط ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

کمپانی تویوتا یکی از خودروسازان مطرحی است که امسال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت یا همان IAA حضوری نسبتا پر رنگ دارد. محصولاتی که این شرکت ژاپنی در غرفه خود به نمایش گذاشته، به نوعی ارتباط دهنده گذشته، حال و آینده آن هستند.

نسخه بروز شده پرادو یکی از خودروهایی است که تویوتا در فرانکفورت از آن رونمایی کرد. این شاسی بلند جان سخت که یکی از اعضای خانواده پرطرفدار لندکروزر می باشد، دومین فیس لیفت خود را در نسل چهارم تجربه می کند.

شکل ظاهری و کابین پرادو اکنون با برادر فول سایز خود یعنی لندکروزر همگراتر شده و شباهت بیشتری با آن پیدا کرده است. در نمای روبرو دامنه تغییرات نسبتا زیاد بوده و دیگر خبری از آن چراغ های اصلی خاص نیست. در عوض ترکیب جدید جلوپنجره بسیار بزرگ با چراغ های ساده تر، حس اقتدار و اطمینان بیشتری را در بیننده القا می کند. شکل سپر نیز نسبت به قبل تغییراتی داشته است.

در نمای عقب نیز تغییراتی در چراغ ها و شکل سپر قابل مشاهده هستند. به موازات نمای ظاهری، کابین هم با لندکروزر هم راستاتر شده و کیفیت مواد به کار رفته در آن ارتقا یافته است.

پرادوی 2018 از لحاظ طول 60 میلی متر رشد کرده و اکنون 4,840mm طول دارد. این نسخه از پرادو با طیف وسیعی از موتورهای 4 و 6 سیلندر عرضه می شود، ضمن اینکه توانایی های حرکتی و سیستم های کمکی راننده در آن بهتر و بیشتر شده است.

برای گرامیداشت بیستمین سالگرد معرفی مدل پریوس که نخستین خودروی هیبریدی تولید انبوه جهان محسوب می شود، تویوتا نسخه ای کانسپت از کراس اوور C-HR را به فرانکفورت آورده است.

این خودرو که پسوند Hy-Power را در انتهای نام خود دارد، توسط استودیوی طراحی تویوتا در جنوب فرانسه خلق شده و برداشت این کمپانی از یک اتومبیل هیبریدی هیجان انگیز و قدرتمند را نشان می دهد.

بی تردید رنگ نارنجی که در قسمت های مختلف بدنه و کابین استفاده شده، بارزترین ویژگی ظاهری این نسخه از C-HR است. متاسفانه جزییات بیشتری از پیشرانه هیبریدی این خودرو در اختیار رسانه ها قرار نگرفته، اما به گفته آقای یوهان ون زیل (Johan Van Zyl) مدیر تویوتا در اروپا، خروجی آن بیشتر از مدل 122 اسب بخاری کنونی است.

یاریس GRMN دیگر اتومبیلی است که ژاپنی ها در فرانکفورت در معرض دید عموم گذاشته اند. این هاچ بک داغ اوایل امسال در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و بر اساس برنامه ریزی ها قرار است تا پایان سال 2017 وارد فاز تولید شود.

این نسخه به شدت از یاریس WRC (مدل حاضر در مسابقات رالی قهرمانی جهان) تاثیر پذیرفته و تیمی اختصاصی در حال کار بر روی عملکرد و هندلینگ آن در مرکزی نزدیک به پیست نوربرگ رینگ آلمان هستند.

رینگ های 17 اینچی BBS، ترمزهای تقویت شده، رنگ آمیزی منحصر بفرد و خروجی اگزوز بزرگ در قسمت میانی برخی از خصوصیات جذاب این نسخه به شمار می روند. نیروی یاریس GRMN توسط یک موتور 1.8 لیتری توربوشارژ به قدرت 209 اسب بخار تامین می شود.

از آنجایی که پیکاپ فوق العاده محبوب هایلوکس امسال وارد پنجاه سالگی شده، تویوتا برای ادای احترام به این اتومبیل جان سخت نسخه ای ویژه از آن را با نام Hilux Invincible 50 توسعه داده است.

این نسخه از هایلوکس به گونه ای طراحی شده که بتوان از آن در رفت و آمدهای روزمره، پیک نیک های آخر هفته و حمل بار یا انجام کارهای مختلف به راحتی استفاده کرد. مدل مذکور دارای امکانات بیشتری بوده و بر راحتی کابین و امکانات آن افزوده شده است.

برای ایجاد تمایز نسبت به مدل های معمولی، بدنه هایلوکس Invincible 50 رنگ آمیزی متفاوتی داشته و تضاد جالبی بین رنگ های تیره و روشن ایجاد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی