ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه از رینگ های 18 هزار دلاری فیبر کربنی رونمایی کرد

امروزه بیش از هر زمان دیگری استفاده از فیبر کربن در میان خودروسازان مختلف رواج یافته است. این ماده با توجه به مزایایی مثل استحکام بالا و وزن کم در ساخت انواع خودروهای اسپورت و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

امروزه بیش از هر زمان دیگری استفاده از فیبر کربن در میان خودروسازان مختلف رواج یافته است. این ماده با توجه به مزایایی مثل استحکام بالا و وزن کم در ساخت انواع خودروهای اسپورت و سوپر اسپورت بیش از سایر مدل ها کاربرد دارد.

کمپانی آلمانی پورشه که یکی از خوشنام ترین و محبوب ترین سازندگان اتومبیل های اسپورت به شمار می رود، اخیرا از رینگ های فیبر کربنی جدیدی برای مدل 911 Turbo S Exclusive Series کرده است. به گفته پورشه هر ست از این رینگ ها 15,232 یورو (حدود 18 هزار دلار) قیمت دارند؛ رقمی که با آن می توان یک خودروی نو خریداری کرد!

این رینگ ها که به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده اند، 20 درصد سبک تر و به همین نسبت مستحکم تر از رینگ های آلیاژی استاندارد هستند؛ به همین جهت جرم فنربندی نشده (Unsprung mass) کاهش یافته و در نتیجه کیفیت سواری تا حد زیادی افزایش پیدا می کند، علاوه بر این شتابگیری و ترمزگیری نیز به واسطه کاهش جرم فنربندی نشده بهبود می یابند.

برای تهیه ی این رینگ ها، پورشه از بزرگ ترین ماشین بافت فیبر کربن در دنیا استفاده کرده است. این ماشین که قطری در حدود 9 متر دارد، طی فرایندهای پیچیده ی مختلف فیبرکربنی بهتر از نمونه های رایج تولید می کند. آنطور که این کمپانی آلمانی ادعا کرده 11 مایل فیبر و 8 متر مربع مواد اولیه به 200 قطعه تبدیل می شوند تا در نهایت یک نمونه از رینگ های فیبر کربنی ساخته شود.

تکنیک های ابداعی پورشه، در نهایت باعث شکل گیری فیبر کربنی بسیار فشرده تر می شوند، ضمن اینکه به لطف این روش ها مواد به هدر رفته نیز تا حد زیادی کاهش می یابد.

اگر چه این رینگ های 20 اینچی قیمت بسیار بالایی دارند، اما برای کسی که بیش از 250 هزار یورو صرف 911 Turbo S Exclusive Series استثنایی خود کرده، پرداخت 15 هزار دلار اصلا مشکل ساز نخواهد بود.

پیشنهاد می کنیم در ادامه کلیپ جذاب ساخته شده از شیوه تهیه ی این رینگ های گران قیمت را مشاهده فرمایید.

www.youtube.com/embed/6RbJbh2PraI

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • soran.a
    soran.a | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    قیمتشم که مناسبه !
    به پول خودمون چیزی حدود ۷۰ تومن !?

    • حسن حسینی
      حسن حسینی | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

      من باهاش خونه و ماشین میخرم

مطالب پیشنهادی