ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

گزارش دیجیاتو از اختتامیه سومین لیگ بازی های رایانه ای

پس از روزها رقابت نفسگیر و برگزاری مسابقات در 5 بازی کوییز آف کینگز، FIFA 17، کلش رویال، Counter Strike: Global Offensive و PES 2017، در نهایت اختتامیه سومین لیگ بازی های رایانه ای ایران ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

پس از روزها رقابت نفسگیر و برگزاری مسابقات در 5 بازی کوییز آف کینگز، FIFA 17، کلش رویال، Counter Strike: Global Offensive و PES 2017، در نهایت اختتامیه سومین لیگ بازی های رایانه ای ایران شب گذشته در برج میلاد با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد بازی های رایانه ای برگزار شد.

بر خلاف سال گذشته که اختتامیه در محوطه باز برج میلاد برگزار شد، بنیاد ملی بازی های رایانه ای همان محل برگزاری مسابقات یعنی سایت نمایشگاهی C را برای اختتامیه امسال در نظر گرفته بود. ورود به سالن برای عموم مردم و خانواده ها آزاد بود و با وجود تعداد زیاد صندلی ها نگرانی ای از حیث کمبود جا احساس نمی شد.

به دلیل عدم هماهنگی و خالی بودن سالن در دقایق ابتدایی، مراسم اختتامیه با تاخیری نیم ساعته و در ساعت 20:30 آغاز شد. پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود ملی کشورمان، مزدک میرزایی و محمدرضا احمدی، دو مجری ورزشی نام آشنای ایران برای برگزاری مراسم به روی سن آمدند.

به دلیل تاخیر پیش آمده، دو مجری مجبور شدند تا برنامه های کنداکتور را با سرعتی بیشتر جلو ببرند. پس از پخش چندین کلیپ کوتاه از حواشی برگزاری مسابقات و ویدیویی کوتاه از مسابقات بازی ایرانی کوییز آف کینگز، فرهاد جوانمرد و احد نادری، فینالیست های بازی برای برگزاری مسابقه نهایی به روی سن آمدند.

سایت نمایشگاهی C برج میلاد، محل برگزاری اختتامیه امسال

از آن جایی که کوییز آف کینگز با شرکت نزدیک به 2500 شرکت کننده، محبوب ترین بازی این دوره از مسابقات شناخته شد، جایزه ویژه لیگ امسال یعنی خودروی 206 قرار بود به برنده این مسابقه برسد و این موضوع هیجان مسابقه فینال را دو چندان کرده بود.

مسابقه فینال به صورت زنده روی سن برگزار و فاصله دو فینالیست از یک دیگر و هدست بزرگ روی گوش آن ها مانع از هر گونه تقلب می شد. فرهاد جوانمرد و احد نادری هر دو تا انتهای مسابقه عملکرد مشابهی از خود به نمایش گذاشتند و مسابقه در نهایت شور و هیجان تماشاچیان با تساوی به پایان رسید.

پس از اتمام بازی، رضا عباسی، از اعضای تیم برگزار کننده مسابقات کوییز آف کینگز به روی سن آمد تا در مورد نحوه مشخص کردن برنده فینال توضیحاتی دهد. او شرح داد که در صورت تساوی دو حریف، برنده مسابقه کسی خواهد بود که در موضوعات مشخص شده توسط حریف، جواب درست بیشتری داده باشد.

در حالی که تیم برگزاری کوییز آف کینگز در حال محاسبه تعداد پاسخ های درست و مشخص کردن برنده بودند، مجری برنامه اصراری عجیب بر تغییر روند و برگزاری مسابقه ای دیگر داشت و تلاش می کرد تماشاگران را نیز تشویق به پشتیبانی از خود کند. از آن جایی که تیم برگزاری کوییز آف کینگز تنها یک مجموعه سوال برای فینال مسابقه مشخص کرده بودند، این تصمیم توسط آن ها پذیرفته نشد و درخواست مجریان برنامه تنها به نا امیدی تماشاگران و تغییر فضای حاکم بر سالن ختم شد.

درست لحظاتی پیش از اعلام برنده نهایی، مجری مراسم باری دیگر پیشنهادی جدید مبنی بر نصف کردن جایزه مسابقه بین دو شرکت کننده مطرح کرد که این بار با موافقت هر دو فینالیست مواجه شد. پس از گرفتن این تصمیم، فرهاد جوانمرد به عنوان برنده اصلی مسابقه اعلام شد.

احتمالا همان طور که از قبل خبر دارید، پیش از این اعلام شده بود که قرار است مسابقه فینال FIFA 17 به صورت زنده توسط شبکه 3 صدا و سیما پخش شود. با وجود تاخیر پیش آمده در شروع مراسم اختتامیه و برگزاری فینال کوییز آف کینگز، همچنان نزدیک به ده دقیقه تا زمان مشخص شده توسط شبکه 3 برای پخش زنده باقی مانده بود.

مزدک میرزایی و محمدرضا احمدی، دو مجری برنامه برای پر کردن این زمان تصمیم به برگزاری مسابقه فوتبالی بین خودشان گرفتند و با نزدیک شدن به زمان پخش آن را نیمه کاره رها کردند، اقدامی عجیب که بار دیگر خبر از ناهماهنگی در اجرا و ناقص بودن کنداکتور برنامه می دهد.

در نهایت با رسیدن به ساعت 21:25، فینال مسابقات FIFA 17 به صورت زنده از شبکه 3 آغاز شد. نوید برهانی و مهران محمد علیزاده دو فینالیست به روی سن آمدند و برای برگزاری فینال آماده شدند. این دو شرکت کننده سال گذشته نیز هر دو به فینال رسیدند و مسابقه پارسال با پیروزی نوید برهانی به پایان رسید.

نوید برهانی مانند سال گذشته تیم بایرن مونیخ را انتخاب کرد اما مهران محمد علیزاده ترجیح داد تا برای فینال امسال به سراغ منچستر یونایتد برود. هر دو فینالیست پا به پای یکدیگر بازی کردند و مسابقه در تایم اصلی با نتیجه 0-0 به پایان رسید. در این بین، شور و شوق تماشاگران حاضر در سالن نیز در نوع خود مثال زدنی بود. در نیمه اول وقت اضافه، نوید برهانی با بهره گیری از یه فرصت مناسب توانست گل پیروزی را به ثمر برساند و تا پایان بازی نیز از قهرمانی خود دفاع کرد.

پس از اتمام مسابقه، کاپ قهرمانی بازی با دستان نوید برهانی به بالا رفت و جایزه 50 میلیون ریالی برنده نیز با حضور مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای به او اعطا شد. به این ترتیب نوید برهانی در کنار سعید افسردیر، برنده مسابقات کلش رویال، به دیگر شرکت کننده اعزامی ایران به مسابقات جهانی تبدیل شد.

با اتمام مسابقه فینال، در نهایت نوبت به اهدای جوایز دیگر رشته های لیگ امسال یعنی Counter Strike: Global Offensive و PES 2017 رسید و اختتامیه سومین لیگ بازی های رایانه ای به این ترتیب پایان یافت.

در کنار مشکلات فنی مختلفی چون قطع شدن صدای میکروفون و نرسیدن صدای سخنرانان به حضار، نکته جالب و قابل تامل اختتامیه امسال، اظهار نظر عجیب و گاه توهین آمیز مجریان برنامه بود.

درست پس از پایان مسابقه فینال FIFA 17 بود که مزدک میرزایی با پرسیدن سوال «کار و زندگی رو تعطیل کردی و فقط بازی میکنی؟» به استقبال نوید برهانی رفت و محمدرضا احمدی نیز با متفاوت خطاب کردن ظاهر برندگان مسابقات کانتر و اشاره به زیاد بازی کردن آن ها در روز، کام برندگانی را که امسال عازم مسابقات جهانی نمی شوند، شیرین تر کرد.

در حالی که دخالت های دو مجری در روند برگزاری مسابقات، هماهنگی و نظم مسئولین برگزاری را زیر سوال می برد، اظهار نظرهای توهین آمیز و توصیفات به دور از ادب آن ها از برندگان مسابقه مقوله مهم دیگری است که نیاز به بررسی و نظارت بیشتری دارد.

پخش زنده مسابقه از تلویزیون ایران تصمیم خوبی از سوی بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای فرهنگ سازی و آشنا کردن مخاطبین غیر گیمر با دنیای بازی های ویدیویی و مسابقات آن بود که متاسفانه با اقدامات عجیب مجریان برنامه، این هدف آن طور که باید محقق نشد.

انتخاب دو مجری معروف کشور برای برگزاری اختتامیه شاید فواید تبلیغاتی فراوانی داشته باشد اما به قیمت به سخره گرفته شدن برندگان مسابقات Counter Strike به خاطر ظاهر متفاوتشان و یا زیر سوال بردن زندگی روزانه برنده اعزامی کشورمان به مسابقات جهانی؟ بهتر است پاسخ سوال را به خود شما واگذار کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Dante Sparda
    Dante Sparda | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    دوستان همگی بریم صفحه اینستاگرم مزدک, مسخرش کنیم

  • ehsan2030
    ehsan2030 | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    خاک توسرمجری ها

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    خاک بر سر مجری هلی احمق فقط میان پول می گیرن می رن شغل مسخر خودشون چیه شکلک در آوردن برای بچه ها و یا صدا کلفت کردن برای مسخره کردن

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    چقدر مسخره واقعا که تاخیر در پخش و قطع وصلی میکروفون

  • loganlegend
    loganlegend | ۲۴ شهریور ۱۳۹۶

    این احمق های مغز پوسیده شنیدم دوباره از کار و زندگی و دزدی حرف زدن و چیزمالی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی