ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مهمان نوازی ایرانیان از تلگرام رسما ادامه دارد

محبوبیت پیام رسان تلگرام در ایران تا حدی است که تقریبا تمام فعالیت مجازی برخی کاربران را بخود اختصاص داده است، با این اوصاف محبوبیت تلگرام در مقایسه با دیگر اپلیکشن‌های پیام‌رسان در کشورمان قابل پیش ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

محبوبیت پیام رسان تلگرام در ایران تا حدی است که تقریبا تمام فعالیت مجازی برخی کاربران را بخود اختصاص داده است، با این اوصاف محبوبیت تلگرام در مقایسه با دیگر اپلیکشن‌های پیام‌رسان در کشورمان قابل پیش بینی است اما این فرضیه با ارائه آمار نظر سنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اثبات می شود. آماری که به تازگی منتشر شده نشان می دهد که 58.4 درصد از افراد بالای 18 سال جامعه از تلگرام استفاده می کنند.

میزان عضویت کاربران ایرانی در حداقل یک شبکه اجتماعی در سال های 94،95،96

62 درصد ایرانیان عضو یک شبکه اجتماعی هستند

رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در این باره گفت که روند عضویت در حداقل یک شبکه اجتماعی همچنان رو به افزایش است به‌طوری‌که میزان عضویت در آذرماه سال 1394، 37درصد، در بهمن ماه سال 1395، 60 درصد و در شهریور ماه سال 1396 این میزان به 62.2 درصد رسیده است.

درصد استفاده مخاطبان از تلگرام بعنوان سرگرمی

«محمد آقاسی» همچنین خاطرنشان کرد:«اگر روند پیگیری مطالب مخاطبان تلگرام را در سال‌های 94، 95 و 96 مقایسه کنیم، به خوبی متوجه تغییر ذائقه مخاطبان این پیام رسان محبوب می‌شویم؛ چرا که در آذرماه سال 94، 66.7 درصد مخاطبان، در بهمن ماه 95، 24 درصد مخاطبان و در شهریور 96، 22.2 درصد مخاطبان از تلگرام بیشتر بعنوان سرگرمی استفاده می‌کنند.»

طبق این نظرسنجی، 54.2 درصد پاسخگویان در مجموع شبکه‌های اجتماعی مجازی را مفید تلقی کرده و 38.8 درصد آن را آسیب رسان می‌دانند.

جالب است بدانید در ایران تا قبل از سال‌ ۱۳۸۸، شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک از اقبال ویژه ای برخوردار بود، پس از مسدود شدن دسترسی به فیسبوک، کاربران به سمت توییتر گرایش پیدا کردند. در ادامه با گسترش موبایل های هوشمند، شبکه‌های اجتماعی به سمت موبایل محور بودن رفتند و سرانجام پیام‌رسانی به نام تلگرام در ایران ظهور کرد که به لحاظ فنی با سرعت پایین اینترنت در ایران سازگار بود و به دلیل متن محور بودن حساسیتی ایجاد نکرد.

به این ترتیب کاربران ایران به تلگرام روی آوردند و این استقبال به حدی پیشرفت داشته که نیمی از افراد بالای 18 سال جامعه از آن استفاده می کنند. البته گفتنیست ایران تنها کشوری نیست که طرفداران تلگرام در آن ساکنند. ازبکستان جزء کشورهایی است که از محبوبیت ترین پیام رسان های دنیا (فیسبوک مسنجر و واتس آپ) استفاده نکرده و تلگرام بیشترین کاربرد را در بین کابران این کشور دارد.

حال با توجه صحبت های اخیر وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر توییر و استقبال کاربران از این شبکه اجتماعی، سوال اصلی اینجاست که آیا با رفع مسدودی توییر، تلگرام همچنان محبوب ترین شبکه اجتماعی ایران باقی خواهد ماند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • Mr.Mohammad
    Mr.Mohammad | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    جالبه

  • Black Boy
    Black Boy | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    چون فیلتر نیست

  • ایوب زیوه
    ایوب زیوه | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    خب تویتر رفع فیلترهم بشه مطمئنن فیلترینگ هوشمند روش اعمال میشه

  • h111111
    h111111 | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    یکی که زبان انگلیسیش خوبه به توییت تلگرام بفرسته که اینکه زبان فارسی را رسما به تلگرام اضافه نکرده یک توعین بزرگ به ایرانی هاس

    • Chakka
      Chakka | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

      من میفرستم داداش

    • sahand shabanloei
      sahand shabanloei | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

      ۱۰۰ بار من گفتم و میگن رسیدگی میکنیم و رسیدگی هم نمیکنن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی