ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دانشمندان برای نخستین بار مغز انسان را به اینترنت متصل کردند

تیمی از پژوهشگران مهندسی پزشکی دانشگاه «Wits» در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برای نخستین بار در دنیا روشی را توسعه داده اند که می تواند مغز انسان را به شبکه جهانی اینترنت متصل کند. فناوری جدید ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

تیمی از پژوهشگران مهندسی پزشکی دانشگاه «Wits» در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برای نخستین بار در دنیا روشی را توسعه داده اند که می تواند مغز انسان را به شبکه جهانی اینترنت متصل کند.

فناوری جدید که «Brainternet» -ترکیبی از کلمه Brain به معنی مغز و واژه اینترنت- نام گرفته، در واقع مغز انسان را به یکی از نقاط اتصال در تکنولوژی اینترنت اشیا تبدیل می کند.

در Brainternet امواج مغزی به یک کامپیوتر رزبری پای ارسال می شوند

پروژه مورد بحث با بهره گیری از امواج «EEG» مغز، یک ابزار پایشگر سیگنال های «Emotiv» را به سر انسان متصل کرده و امواج را به یک کامپیوتر رزبری پای ارسال می کند. این کامپیوتر نیز داده ها را به یک اپلیکیشن مخصوص فرستاده و در نهایت تمامی دیتاها روی یک وبسایت عمومی در اختیار کاربران اینترنت قرار می گیرد.

آقای «آدام پانتانوویتز» استاد دانشکده برق و مهندسی اطلاعات دانشگاه Wits می گوید فناوری مورد بحث افق های جدیدی در زمینه رابط کاربری مغز-کامپیوتر گشوده و به انسان ها اجازه می دهد درک بهتری از فعالیت های مغزی خود و دیگران داشته باشند.

البته پروژه Brainternet فعلاً در مراحل اولیه توسعه قرار داشته و تیم مربوطه قصد دارد در آینده، ارتباطات تعاملی بیشتری میان افراد و مغزشان برقرار کند. جالب است بدانید که برخی از قابلیت ها همین حالا به صورت محدود در حال آزمایش بوده و به عنوان مثال افراد می توانند با استفاده از اینترنت، عضلات دست خود را تحریک کرده و آن را تکان دهند.

لازم به ذکر است که به گفته پانتانوویتز، فناوری مورد بحث برای توسعه سیستم های یادگیری ماشینی به کار گرفته می شود و ممکن است در آینده به مرحله ارسال و دریافت دو طرفه اطلاعات به مغز نیز بیانجامد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • Black Boy
    Black Boy | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    تو ایران همه اش فیلتره احتمالا

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    با دایل آپ وصل کردن دیدن خیلی رو عصابه

  • shoki
    shoki | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    فکرشو بکن تو ایران بخوای مغزتو به نت وصل کنی!!! با این سرعت و قطعیاش دیگه یه ناقص العقل میشی. خخخخخ? ?

  • behzad
    behzad | ۲۵ شهریور ۱۳۹۶

    چیزی دانلود نکرد؟؟??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی