ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

انتقاد از وانت مرسدس بنز توسط مدیران ب ام و؛ احتمال تولید یک بارکش باواریایی

حدود دو ماه پیش بود که اشتوتگارتی ها از نسخه تولیدی کانسپت X کلاس در کیپ تاون آفریقای جنوبی رونمایی کردند. این خودرو که بر روی پلتفرم نیسان ناوارا شکل گرفته، اولین پیکاپ تولید انبوه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

حدود دو ماه پیش بود که اشتوتگارتی ها از نسخه تولیدی کانسپت X کلاس در کیپ تاون آفریقای جنوبی رونمایی کردند. این خودرو که بر روی پلتفرم نیسان ناوارا شکل گرفته، اولین پیکاپ تولید انبوه مرسدس بنز محسوب شده و اشتراکات زیادی با همتای ژاپنی دارد.

در حالی که ساخته های مرسدس معمولا از لحاظ امکانات و کیفیت مواد به کار رفته در سطح بسیار بالایی قرار دارند، X کلاس از این قاعده مستثنی بوده و به اعتقاد برخی اتومبیل لوکسی محسوب نمی شود. با توجه به رینگ های فولادی، چراغ های هالوژنی، گیبرکس دستی و استفاده گسترده از پلاستیک در مدل پایه، شاید عقیده این افراد چندان هم بیراه نباشد.

عدم موفقیت X کلاس در برآورده کردن انتظارات، حتی باعث واکنش رقیب دیرینه مرسدس بنز شده است.

به گزارش نشریه آنلاین Motoring هندریک ون کنهیم (Hendrik von Kuenheim) معاون ارشد ب ام و در آسیا، استرالیا و آفریقای جنوبی در گفتگویی رسانه ای در نمایشگاه خودروی فرانکفورت اظهار کرد که این پیکاپ سایز متوسط نا امید کننده بوده و حتی می توان آن را وحشتناک توصیف کرد.

آقای ون کنهیم در ادامه صحبت های خود خطاب به خبرنگاران گفت:

من نظرات همکاران شما را از کشورهای مختلف شنیده ام. آنها می گویند که X کلاس خیلی ارزان قیمت و پلاستیکی به نظر رسیده و ویژگی های ذاتی یک مرسدس را ندارد. اشتوتگارتی ها اتومبیل های فوق العاده ای تولید می کنند، اما این یکی باعث نا امیدی است.

آقای ون کنهیم در کنار ارایه نقطه نظرات خود درباره X کلاس، اضافه کرد که باواریایی ها نیز در حال بررسی احتمال عرضه یک پیکاپ در آینده هستند. به گفته وی، در صورت قطعی شدن این موضوع، به جای ساختار جداگانه شاسی و بدنه (body-on-frame) که در X کلاس مورد استفاده قرار گرفته، پیکاپ باواریایی ها از ساختار یکپاچه (unibody) بهره خواهد برد. به عبارت بهتر، این پیکاپ به احتمال بسیار بر روی پلتفرم نسل آتی X5 ساخته خواهد شد.

رندرینگی از پیکاپ ب ام و که توسط یکی از گرافیست های مطرح خلق شده است

چنانچه این سناریو عملی شود، پیکاپ ب ام و از توانایی های آفرود کمتری نسبت به رقیب اشتوتگارتی برخوردار خواهد بود؛ اما در عوض لذت رانندگی و کیفیت کابین آن در سطحی فراتر قرار گرفته و مطابق با استانداردهای همیشگی یک ب ام و به مرحله تولید خواهد رسید.

بر اساس پیش بینی Motoring، اگر تولید پیکاپی با نشان ب ام و چراغ سبز دریافت کند، باید حداقل تا سال 2020 برای معرفی شدن آن صبر کنیم. همچنین چنانچه پیکاپ مذکور بر روی پلتفرم CLAR ب ام و تولید شود، ارایه نسخه M آن دور از انتظار نخواهد بود.

با توجه به صحبت های معاون ارشد ب ام و در آسیا، استرالیا و آفریقای جنوبی، باید اخبار مرتبط با این شرکت آلمانی را در آینده با دقت و حساسیت بیشتری دنبال کنیم.

نظر شما درباره احتمال ارایه یک پیکاپ توسط ب ام و چیست؟ آیا دوست دارید پیکاپی را با نشان ب ام و در خیابان ها یا حومه شهر مشاهده کنید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • روزبه
    روزبه | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    انگار وینگله :-|

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    نمی دونم چرا همه شرکتا دارن میرن به سمت وانت سازی? لابد می خوان از وانت سازان کشورمون عقب نمونن??

  • iMori
    iMori | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    واقعا مرسدس بنز باید خجالت بکشه با این ماشین ساختنش تجربه ای که سایپا با پراید و وانت پراید داره رو هیشکی نداره و فکر کرده میتونه رقیب باشه تو این صنعت ... این صنعت (وانت سازی) با رتبه ای دست نیافتنی فقط دست سایپاس یه بار سوار وانت پراید بشی میفهمی اوج لذت (مرگ) یعنی چی

مطالب پیشنهادی