ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل آنگونه که ادعا می کند قادر به حفظ حریم خصوصی کاربرانش نیست

اپل سال گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان اعلام کرد که برای تضمین حفظ حریم شخصی کاربران هنگام داده کاوی اطلاعات موجود در سیستم عامل های iOS و Mac OS از روش «Differential Privacy» استفاده خواهد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

اپل سال گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان اعلام کرد که برای تضمین حفظ حریم شخصی کاربران هنگام داده کاوی اطلاعات موجود در سیستم عامل های iOS و Mac OS از روش «Differential Privacy» استفاده خواهد کرد، اما گزارشاتی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد اپل نتوانسته آنگونه که باید حریم شخصی کاربران را حفظ کند.

روش Differential Privacy که برای استفاده از داده های جمعی به کار رفته و سابقه آن به ده ها سال پیش باز می گردد، عناصر تعیین کننده هویت کاربران از قبیل پیام ها، لیست مخاطبین، داده های مربوط به شبکه های اجتماعی و غیره را از بین می برد تا شناسایی کاربران غیر ممکن شود.

معیار کارایی این روش «اپسیلون» نام دارد و بر اساس گزارش محققانی از دانشگاه های کالیفرنیای جنوبی و ایندیانا، اپسیلون مورد استفاده اپل در Mac OS و iOS 10، امکان شناسایی داده های شخصی کاربران را فراهم می کند.

اپل نیز به نتایج این تحقیق واکنش داده و آنرا تکذیب می کند، مخصوصا قسمتی که به یافتن داده های یک کاربر خاص اشاره می کند. با این وجود، این شرکت همچنان حاضر نیست درمورد چگونگی پیاده سازی روش Differential Privacy اطلاعاتی را منتشر کند.

گفتنی است بر اساس گزارش «وایرد» اپل اعداد اپسیلون را بصورت مخفی نگه می دارد و هر زمان که بخواهد می تواند به اطلاعات بیشتری دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 007
    007 | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    ایول داداش حرف حق را گفتی دمت گرم

  • Dogtor Tohi
    Dogtor Tohi | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    خب بازم بگین اپل امنیتش بالاست :/
    تازه شما هر ثانیه در حال شنودین
    راسته میگن اپل مال ترسوهاست

    اندروید بهترینه
    حالا گذشته از این، من به طرح های علاقه دارم! ولی ولی این علاقمندی ربطی به خود اپل نداره! از سیاستش اصلا خوشم نمیاد، انگار تو یه سلول سرد و تاریک نشستی و عملا دستت بستس! جیلبریک هم بکنی بعد چند وخت بفنا میری

    ینی تو روح اپل

مطالب پیشنهادی