ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از صوت برای انتقال پول در اپلیکیشن جدید پرداخت گوگل

دولت هند سال گذشته با ارزش ترین اسکناس های این کشور را به منظور مبارزه با فساد مالی و پولشویی باطل کرد و این مساله باعث افزایش چشمگیر تراکنش های دیجیتالی در این کشور شد. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

دولت هند سال گذشته با ارزش ترین اسکناس های این کشور را به منظور مبارزه با فساد مالی و پولشویی باطل کرد و این مساله باعث افزایش چشمگیر تراکنش های دیجیتالی در این کشور شد. حالا خبر می رسد گوگل اپلیکیشنی به نام Tez را در این کشور معرفی کرده که امکان انتقال پول از طریق صوت را برای کاربران موبایل 55 بانک مختلف فراهم می کند.

300 میلیون موبایل هوشمند در هند وجود دارد

این اپلیکیشن به NFC نیاز ندارد و با استفاده از صوت موبایل های فرستنده و گیرنده پول را به هم متصل می کند. تکنولوژی بکار رفته در Tez شبیه اپلیکیشن Chirp است که داده هایی مثل عکس را از طریق صوت به اشتراک می گذارد. این صوت از طریق فرکانس اولتراسونیک منتقل شده و در محدوده شنوایی انسان قرار ندارد. سیستم امنیتی به کار رفته در این اپلیکیشن «Tez Shield» نام دارد که توسط گوگل طراحی شده و در کنار حفاظت از اطلاعات مالی کاربر از تقلب جلوگیری می کند. طراحی Tez مشابه برنامه های چت بوده و تراکنش های صورت گرفته را در قالب گفتگو به نمایش می گذارد.گفتنی است در هند نزدیک به 300 میلیون موبایل هوشمند وجود دارد که اغلب آن ها میان رده بوده و از NFC برخوردار نیستند، گوگل نیز با آگاهی از این مساله در کنار اپلیکیشن پرداخت Android Pay که به NFC نیاز دارد، Tez را معرفی کرده که بدون نیاز به NFC امکان لینک کردن حساب های کاربر از 55 بانک هندی فعال در سیستم UPI (واسط پرداخت یکپارچه) را فراهم می کند.

این اپلیکیشن در نسخه های اندروید و iOS توسعه یافته و به زودی در کشورهای در حال توسعه دیگری از قیبل ویتنام، اندونزی و تایلند منتشر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی