ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

باشگاه کهکشانی؛ کیاموتورز طراح ب ام و X5 و X6 را استخدام کرد

کمپانی کره ای کیا موتورز، پیر لکلرک (Pierre Leclercq) را به عنوان مدیر دپارتمان طراحی خود استخدام کرد. آقای لکرک سابقه کار در ب ام و را داشته و طراحی خودروی انقلابی X6 و شاسی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

کمپانی کره ای کیا موتورز، پیر لکلرک (Pierre Leclercq) را به عنوان مدیر دپارتمان طراحی خود استخدام کرد. آقای لکرک سابقه کار در ب ام و را داشته و طراحی خودروی انقلابی X6 و شاسی بلند پرطرفدار X5 در کارنامه وی دیده می شود. البته پیش از پیوستن به کیا موتورز آقای لکرک در شرکت چینی گریت وال مشغول به کار بود.

ظاهرا این اقدام به دلیل کاهش فروش محصولات هیوندای و کیا در بازار چین انجام شده و آقای لکرک ماموریت دارد محبوبیت از دست رفته محصولات این دو برند را در بازار بزرگ چین احیا کند. احتمالا در جریان هستید که از زمان بروز کشمکش های سیاسی بین سئول و پکن، فروش محصولات کره ای در چین بسیار افت کرده است، البته بخشی از این افت به عدم ارایه خودروهای شاسی بلند توسط خودروسازان کره ای نسبت داده می شود.

همانطور که اشاره شد، آقای لکرک از سال 2013 مدیریت طراحی محصولات گریت وال را بر عهده داشت. یکی از بهترین خودروهایی که توسط تیم تحت رهبری وی خلق شد، هاوال H6 بود. این شاسی بلند چینی به دلیل تناسب قسمت های مختلف و طراحی نسبتا مدرن، بیشتر شبیه مدل های اروپایی از آب درآمده و از ظاهری جذاب برخوردار است.

کمپانی کیا روز پنجشنبه درباره دلیل استخدام این طراح معروف گفته:

لکرک یکی از معدود طراحان با استعداد است که تجربه کار در تمامی بازارهای اصلی خودرو مثل اروپا، ایالات متحده و چین را در کارنامه دارد.

جذب آقای لکرک تنها سه ماه پس از استخدام سایمون لوسبی (Simon Loasby) توسط کمپانی هیوندای انجام گرفته است. آقای لوسبی هم مدیر دپارتمان طراحی فولکس واگن در چین بود.

تمرکز کره ای ها بر روی تولید خودروهای عمدتا سدان از یک سو و گرایش مشتریان چینی و آمریکایی به سمت خودروهای کراس اوور از سوی دیگر باعث شده که میزان فروش محصولات هیوندای و کیا به طور محسوسی افت داشته باشد. در نیمه نخست امسال فروش خودروهای این دو شرکت در چین به ترتیب 29 و 42 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل شده است.

آقای پیر لکلرک متولد بلژیک بوده و از اواخر ماه سپتامبر کار خود را در کنار پیتر شرایر افسانه ای که انقلابی در طراحی اتومبیل های کره ای به پا کرد، آغاز خواهد نمود. وی مسئولیت تدوین استراتژی طراحی بلند مدت کیا را بر عهده گرفته و باید ارتباط قوی تری بین استودیوهای مختلف این شرکت در آمریکا، اروپا، چین و کره ایجاد کند. علاوه بر اینها، به دلیل تجربه فعالیت در چین، آقای لکرک باید شاسی بلندهایی مطابق با سلیقه مشتریان این کشور طراحی نموده و وضعیت مدل های فعلی را بهبود ببخشد.

گفتنی است کره ای ها پیش از این آلبرت بیرمان را نیز از کمپانی ب ام و جذب کرده اند. آقای بیرمان مدیر بخش M باواریایی ها بود و اکنون نقشی کلیدی در ارتقای عملکرد فنی محصولات هیوندای-کیا ایفا می کند. کیا استینگر یکی از خودروهایی است که تحت نظارت آقای بیرمان توسعه یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • souran shahkaram
    souran shahkaram | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    چرا اپتیما ۲۰۱۸ نمیاد؟!؟!

  • ناصر
    ناصر | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    این کره خودش هیچی نداره همش داره از این و اون کارخونه مهندس و طراح میدزده

مطالب پیشنهادی