ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحی پهپاد به صورت اوریگامی برای حفاظت از محموله

پژوهشگران مرکز تحقیقاتی EPFL در سوئیس پهپادی را طراحی کرده اند که با در اختیار داشتن یک محفظه قفسی، از محموله خود محافظت کرده و می تواند اجسامی به وزن نیم کیلوگرم را تا 2 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

پژوهشگران مرکز تحقیقاتی EPFL در سوئیس پهپادی را طراحی کرده اند که با در اختیار داشتن یک محفظه قفسی، از محموله خود محافظت کرده و می تواند اجسامی به وزن نیم کیلوگرم را تا 2 کیلومتر جا به جا کند.

پرنده مورد بحث از ساختاری مانند کاغذهای اوریگامی برخوردار بوده، و پس از استفاده به راحتی تا شده و حجم آن به 8 درصد کاهش می یابد. در ضمن قفسه محافظ نیز از فیبر کربن انعطاف پذیر ساخته شده و علاوه بر محموله، از بدنه و پروانه های پهپاد نیز محافظت می کند.

با باز شدن قفسه، پروانه ها متوقف می‌شوند

لازم به ذکر است که قرارگیری پروانه ها در درون محفظه، برای کاربران نیز جنبه محافظتی داشته و پژوهشگران با در نظر گرفتن مسائل ایمنی، قابلیتی را در محصول مورد بحث تعبیه کرده اند که با باز شدن قفسه، پروانه ها را از کار می اندازد. محققان EPFL همچنین به فکر استفاده از یک چتر نجات در مواقع از کار افتادگی موتورها نیز هستند که احتمالاً به نسخه های بعدی پهپاد اضافه خواهد شد.

البته باید در نظر داشت که پهپاد اوریگامی EPFL در حال حاضر یک پیش نمونه بوده و مراحل تست و رفع ایراد را طی می کند. همچنین به گفته توسعه دهندگان، پهپاد جدید امکان انتقال محموله از فردی به فرد دیگر را دارد اما برای استفاده در مقیاس وسیع (مانند سیستم تحویل کالای آمازون)، نیازمند الگوریتم های تشخیص مسیر و دوری از موانع خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی