ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به نسخه دمو بازی FIFA 18

چند روزی از انتشار دمو قابل بازی عنوان فیفا ۱۸ برای پلتفرم های نسل هشتم می گذرد. تجربه در طول چند سال اخیر ثابت کرده است که الکترونیک آرتز، از این محتوا، معمولاً برای آگاه ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

چند روزی از انتشار دمو قابل بازی عنوان فیفا ۱۸ برای پلتفرم های نسل هشتم می گذرد. تجربه در طول چند سال اخیر ثابت کرده است که الکترونیک آرتز، از این محتوا، معمولاً برای آگاه شدن از واکنش کاربران نسبت به تغییرات انجام شده در بخش گیم پلی و هیجان زده کردن آن ها در مورد مکانیک و بخش های جدید اضافه شده به بازی استفاده می کند. در ادامه نگاهی کوتاه به این دمو و آن چه که از فیفا 18 انتظار داریم، خواهیم داشت.

اولین چیزی که با ورود به بازی متوجه آن می شوید، گیرایی فوق العاده هر چهار ورزشگاه حاضر در نسخه دمو و بهبود قابل توجه جو آن ها، نسبت به نسخه سال پیش است.

جدا از بهتر شدن جو ورزشگاه و صداهای تشویقی که در طول بازی شنیده می شوند، سازندگان وقت بیشتری را برای طراحی چهره تماشاگران صرف کرده و این نکته در زمانی که بازیکنان شادی گل خود را با تماشاگران تیم شان تقسیم می کنند و به آن ها ملحق می شوند، بیشتر حس می شود.

به نظر می رسد که توجه به جزییات بازیکنان، بیشتر از همیشه در سری فیفا، در این نسخه اهمیت پیدا کرده است. جدا از طراحی صورت بازیکنان که پیشرفت خوبی نسبت به قبل داشته، ری اکشن بازیکنان و شادی پس از گل آن ها نیز، بسیار به آن چه که در واقعیت اتفاق می افتد، نزدیک است.

برای مثال، در صورتی که با کریستین رونالدو موفق به گلزنی شوید، جدا از نمایش شادی گل معروف او، صدای رونالدو در حال فریاد کشیدن نیز که به وسیله خود او صداگذاری شده است، شنیده می شود. همین جزییات ریز، آن هم در نسخه دمو به نزدیک شدن تجربه این بازی به واقعیت، کمک بسیاری کرده و  صبر کردن برای انتشار نسخه اصلی را، برای ما سخت تر از گذشته می کند.

در بخش گیم پلی نیز، تغییرات نسبتاً محسوسی در بازی قابل مشاهده هستند. اولین چیزی که قبل از شروع بازی نظر شما را به خود جلب خواهد کرد، به اضافه شدن قابلیت تعویض سریع در بازی بر می گردد. این تعویض ها معمولاً پس از زدن گل و یا زمان خاصی، در دسترس قرار می گیرند و با فشار دادن کلید R2 در پلی استیشن 4 و LT در ایکس باکس وان، اجرا خواهند شد.

این تعویض ها کوچک ترین زمانی از شما نگرفته و تنها با فشردن یک کلیک و یک نمایش یک انیمیشن جذاب در گوشه صفحه، اتفاق می افتند. البته در حال حاضر، دقت بازی در انتخاب فرد مناسب برای تعویض کمی پایین بوده که باید برای رفع این مشکل در نسخه اصلی، منتظر ماند.

جدا از این دست تغییرات جانبی در بازی، تجربه واقعی فوتبال در سری فیفا، یکی از اصلی ترین برگ های برنده این سری در سال های اخیر بوده است. معمولاٌ نسخه های دمو فیفا، مکان مناسبی برای قضاوت گیم پلی بازی نیستند اما چند تغییر بزرگ در این محتوای قابل بازی مشاهده می شود که به احتمال زیاد، در نسخه اصلی هم حضور خواهند داشت.

از اولین تغییرات بازی گیم پلی بازی نسبت به قبل، کاهش سرعت حرکات تکنیکی در بازی نسبت به قبل است. به همین دلیل، برای اجرای حرکات تکنیکی در بازی، نیاز به در نظر گرفتن دقت بیشتری داشته و بالا رفتن درصد خطا در این قضیه، شما را بیش از گذشته به بازی تیمی نزدیک تر خواهد کرد.

درصد خطا سانترها و توپ های بلند در بازی بیشتر از گذشته است. توپ برای مدت بیشتری به زمین چسبیده و همین موضوع به طور کلی، سرعت بازی را نسبت به فیفا 17، به طور قابل توجه ای، کاهش می دهد.

در بخش Journey  بازی نیز، قابلیت های جانبی بیشتری در دسترس خواهند بود. شما به تغییر مدل مو و لباس های الکس هانتر دسترسی داشته و تعامل او با سایر بازیکنان و مربی ها، به وضوح، نسبت به گذشته قابل لمس تر شده است.

به نظر می رسد که این بخش در صورت ادامه پیشرفت خود، در آینده ای نچندان دور، به بخش مورد علاقه هواداران سری فیفا تبدیل خواهد شد. لازم به ذکر است که تصمیم گیری های شما به عنوان شخص الکس هانتر، تاثیرات زیاد و بیشتری نسبت به گذشته را، در آینده  فوتبالی او خواهند گذاشت.

در مجموع، به نظر می رسد که بعد از گذشت بیش از نیمی از نسل هشتم بازی های ویدیویی، سری فیفا مانند  میانه های نسل پیش، سرانجام به پختگی لازم و مورد نیاز علاقه مندان فوتبال و این سری، رسیده است.

نسخه دمو قابل بازی فیفا 18، هم اکنون در ایکس باکس لایو و فروشگاه پلی استیشن با حضور دوازده تیم و چهار استادیوم، به صورت رایگان، قابل دانلود بوده و برای مشاهده لیست کامل تغییرات و نسخه کامل بازی، باید تا تاریخ هفتم مهرماه پاییز سال جاری صبر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Chakka
    Chakka | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    خب شما فک کن تغییر داشته ما هم همه جا میگیم آره ??
    این تغییرات پارسال هم میتونستن بدن. مردم 60 سال مجدد نمیدن که فقط سانت کشیدن بهتر بشه

  • Chakka
    Chakka | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    من بازیش کردم هیچ تغییری در گیم پلی نداشته و نمیدونم این نکات نویسنده از کجا در آورده. تنها کاری که کردن اینه عدد 2017 تغییر دادن به 2018. همون 17 بازی کنین نخرید اینو

    • mohsensalare
      mohsensalare | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

      چیپ تو عمق ها و شوت ها بهتر شده بازیکن ها بهتر بدن میزارن و توپ رو دفاع میکنن چرخش و شوت بهبود داشته
      انیمیشن ها کلی پیشرفت کرده
      دریبل های ریز با L2 بهبود خوبی داشته
      سانتر کردن که کلا تغییر کره و بهبود داشته
      بعد شما چطور میگی تغییری نکرده؟? ? ? ? ? ?

  • mohammad
    mohammad | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    بهترینه

مطالب پیشنهادی