ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام: نوآوری های بعدی را باید در صنعت خودرو جست و جو کرد

همان طور که می دانید در دهه های اخیر حضور قطعات الکترونیکی در خودروها افزایش قابل توجهی داشته و امروزه تقریباً تمام اتومبیل هایی که از خطوط تولید خارج می شوند، به یک واحد پردازش ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

همان طور که می دانید در دهه های اخیر حضور قطعات الکترونیکی در خودروها افزایش قابل توجهی داشته و امروزه تقریباً تمام اتومبیل هایی که از خطوط تولید خارج می شوند، به یک واحد پردازش مرکزی مجهز شده اند.

در همین راستا «استیو مولِنکُف» مدیر عامل کوالکام نیز طی اظهار نظر جالبی در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت، اعلام کرده که نوآوری های بعدی نه در تلفن های همراه، بلکه در صنعت خودرو بروز خواهند کرد.

مدیر عامل کوالکام (نفر چهارم از سمت چپ)

ارزش بازار قطعات الکترونیکی صنعت خودرو در سال 2021 به 50.1 میلیارد دلار  خواهد رسید

البته در حال حاضر اکثر تلفن های هوشمند موجود در بازار از تولیدات کوالکام بهره برده و اسنپدراگون 835 به عنوان چیپست پرچمدار این شرکت نیز قلب تپنده محصولاتی مانند گلکسی نوت 8، ال جی V30 و اسنشال فون بوده است. با این حال صنعت خودرو هم از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده و عجیب نیست بزرگترین تولیدکننده چیپست موبایل در دنیا، به بازار مورد بحث علاقه نشان دهد.

جالب است بدانید که بر اساس تحقیقات مؤسسه «IDC»، کمپانی های تولیدکننده چیپ و قطعات الکترونیکی برای صنایع خودرو تا سال 2021 به میزان فروش 50.1 میلیارد دلاری دست خواهند یافت که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش 52 درصدی را نشان می دهد.

کوالکام نیز با توجه به این موضوع، روی سه بخش اساسی شامل ارتباطات، پردازش و الکتریسیته (برای باتری ها و فناوری شارژ) تمرکز کرده که بیشتر مربوط به برقراری ارتباط میان خودروها برای افزایش ایمنی، و همچنین بهبود فرآیند نگهداری آنهاست.

گفتنی است آقای مولِنکُف ضمن اشاره به تخصص کوالکام در بسیاری از بخش های مربوط به نوآوری های صنعت خودرو، اظهار داشته با وجود پیشرفت چشمگیر تکنولوژی های موبایل، سرعت تغییرات و نوآوری در دنیای خودرو به مراتب بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی