ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

یک قدم به سوی جهانی شدن؛ نگاهی به نسخه دلاری وب سایت بیپ تونز

خیلی ها فکر می کنند کیفیت به تنهایی کافیست تا یک محصول به موفقیت برسد اما این تنها یک طرف قضیه بوده و بخش مهم تر حمایت مصرف کننده است. اگر از محصولات با کیفیت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

خیلی ها فکر می کنند کیفیت به تنهایی کافیست تا یک محصول به موفقیت برسد اما این تنها یک طرف قضیه بوده و بخش مهم تر حمایت مصرف کننده است. اگر از محصولات با کیفیت حمایت نکنیم چگونه می توانیم انتظار پیشرفت داشته باشیم؟

مسئله ای که در عرصه سرگرمی و با وجود فرهنگ سازی های مختلف همچنان یک معضل بین تمام مردم جهان، به خصوص ایرانیان، به شمار می رود. خیلی از کاربران ایرانی اهمیت چندانی به قانون کپی رایت نداده و حتی محصولات داخلی را به صورت غیر مجاز دریافت می کنند.

بیپ تونز را به نوعی می توانیم آیتونز ایرانی بنامیم.

شاید به خاطر رایگان بودن، این کار طعم خوشی داشته باشد ولی طبعات بدی به همراه دارد. با این وجود، ظهور سرویس های مختلف با قابلیت های فراوان موجب شده تا کاربران کم کم به فرهنگ خرید قانونی محصولات عادت کنند و «بیپ تونز» هم با همین هدف پا به میدان گذاشته است.

این سرویس که با شعار «رعایت دانلود قانونی» کارش را آغاز کرد، یکی از اولین و کامل ترین مرجع های موسیقی کشور به شمار می رود؛ با رفتن به وب سایت Beeptunes.com یا استفاده از اپ آن می توانید آثار هنرمندان مختلف را خریداری کرده و ضمن حمایت از اثر به آن ها گوش کنید.

سیستم فروش Beeptones به صورت تک آهنگی و آلبوم است. برای رفتن به نسخه دلاری وب سایت می توانید از نرم افزار تغییر آی پی استفاده کرده یا به آدرس Beeptones.com بروید.

با توجه به آمارهای به دست رسیده، خوشبختانه بیپ تونز در کارش موفق بوده و به واسطه ویژگی هایی که برای کاربران فراهم کرده توانسته تا حدودی فرهنگ رعایت دانلود قانونی بین مردم ایران جا بیاندازند. حالا آن ها با جدیدترین آپدیت سرویس خود تصمیم گرفته اند تمرکزشان را روی هدف بزرگتری بگذارند.

اسپاتیفای و آیتونز دو تا از محبوب ترین سرویس های موسیقی جهان هستند و بین ایرانی ها هم محبوبیت زیادی دارند. اما تاکنون از خود پرسیده اید که محصولات ایرانی چه جایگاهی بین هزاران آهنگ این دو سرویس دارند؟ تقریبا هیچ و بیپ تونز می خواهد تا همین خلا را پر کند.

به کمک وب سایت جدید بیپ تونز، اکنون قابلیت خرید آثار آن با استفاده از ارز هم فراهم شده و بنابراین مردم بقیه کشورهای جهان می توانند از شنیدن موسیقی های ایرانی لذت ببرند. طبیعتا با وجود محبوبیت بیپ تونز، این ویژگی می تواند پلی برای شنیده تر شدن آثار داخلی باشد.

بیپ تونز تنها مخصوص موسیقی های پولی نبوده و در کنار آن ها قطعه های رایگانی را می توانید پیدا کنید. بد نیست بدانید در نسخه جهانی تنها قابلیت خرید با «دلار» وجود دارد.

البته نکته منفی کنونی، نبود یک زبان انگلیسی برای وب سایت است. یعنی کاربران خارج از ایران اگر وارد وب سایت شوند باز با نوشته های ایرانی رو به رو خواهند شد و امیدواریم در آینده ای نزدیک توسعه دهندگان پشتیبانی از زبان انگلیسی را به سرویس شان اضافه کنند.

از مهمترین ویژگی نسخه جدید بیپ تونز که بگذریم به تغییرات ظاهری وب سایت آن می رسیم. از دیدگاه تقسیم بندی بخش ها، سازنده همان رویه گذشته را ادامه داده اما شاهد بهبودهایی هستیم. با ورود به صفحه اصلی سایت می توانید قسمت هایی همانند «پر فروش ترین ها»، «تازه های بازار»، «جدیدترین تک آهنگ ها» و بقیه گزینه ها را ببینید.

یکی از مهمترین ویژگی های وب سایت ها، توجه به تجربه کاربری بوده و بیپ تونز در جدیدترین طراحی وب سایت خود به خوبی به آن پرداخته است. یعنی کاربر در همان صفحه اولیه به خیلی از بخش هایی که می خواهد دسترسی داشته و دیگر نیازی به رفتن به قسمت های مختلف نیست.

در کنار وب سایت، اپلیکیشن [لینک دانلود] هم دستخوش تغییراتی شده که نتیجه آن را می توانیم رابط کاربری زیبا و تجربه کاربری به مراتب بهتر نسبت به گذشته بنامیم. متاسفانه در اپ نسخه دمو آهنگ ها کیفیت پایینی داشته و همچنان نمی توانید به صورت آنلاین به موسیقی ها گوش کنید.
نسخه قبلی بیپ تونز هم به این ویژگی توجه کرده بود ولی حالا با پیشرفت هایی، این قسمت بهبود یافته است. البته دوست داشتیم تا همانند اپلیکیشن بیپ تونز، سازنده یک بخش مختص «سبک ها» برای صفحه اصلی وب سایت قرار می داد. از دیگر تغییرات ظاهری می توانیم به عوض شدن مکان نوار بالای صفحه اشاره کنیم.

این نوار به قسمت راست آمده و برخلاف گذشته که وقتی صفحه را به سمت پایین اسکرول می کردید پنهان می شد، حالا در تمام قسمت ها همراه شما است. اما خوب با وجود تمام نکات مثبت طراحی جدید، اسلاید بسیار بزرگ صفحه اصلی و نبود قابلیت گوش دادن آنلاین به آهنگ ها از جمله نقاط ضعف وب سایت بیپ تونز به شمار می روند.

حرف هایمان را اینگونه به پایان می رسانیم که بیپ تونز با دارا بودن یک مجموعه کامل از آهنگ های مختلف توانسته خودش را به عنوان بزرگترین مرجع دانلود و خرید قانونی موسیقی های ایرانی معرفی کند و طراحی جدید به همراه ویژگی های مختلف آن را می توانیم یک قدم رو به جلو برای این سرویس به حساب بیاوریم.

در بخش اپلیکیشن های دیجیاتو بخوانید:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • noki a
    noki a | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    کلا با اومدن اندروید فرهنگ دزدی بیشتر تو کشور جا افتاده. تا حالا یه اندرویدی ندیدم در راه خدا 1000 تومن پول بابت برنامه هایی که رو گوشیش نصب کرده بده. چه برسه به اینکه بخواد به آهنگ پول بده.

  • محمد غلام نژاد
    محمد غلام نژاد | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

    خیلی عالیه حالا آهنگ به کنار بعضی ها فیلم های داخلی رو هم رایگان دانلود میکنند یه طوری که وقتی میگی مثلا شهرزاد رو خریدی یه جوری نیگات میکنن مگه ۱۵۰۰ تومن چیه دیگه هر کسی داره .به هر حال یه سری آدم زحمت کشیدن فیلم ساختن،بازی ساختن،آهنگ ساختن که سود دهی داشته باشن بعد من و شما میایم غیرقانونی دانلود میکنیم.

    • souran shahkaram
      souran shahkaram | ۲۷ شهریور ۱۳۹۶

      تازه اگه دان کنی به همون اندازه پول اینترنت میخوره
      فقط فرقش اینه که پولش میره تو جیب سرویس دهنده اینترنتی

مطالب پیشنهادی