ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تحول ایروموبیل؛ اولین خودرو پرنده جهان در آستانه پیش فروش قرارداد

ورژن 4 این خودروی پرنده تقریبا برای پیش فروش آماده است. آئرو موبیل یک خودروی پرنده است که برای اولین بار در سال 2013 به پرواز در آمد. این خودرو پرنده توسط شرکتی اسلواکی به ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

ورژن 4 این خودروی پرنده تقریبا برای پیش فروش آماده است. آئرو موبیل یک خودروی پرنده است که برای اولین بار در سال 2013 به پرواز در آمد. این خودرو پرنده توسط شرکتی اسلواکی به همین نام تولید و توسعه یافته است.

این اتفاق به معنی ورود خودروهای پرنده به حوزه وسایل نقلیه ای است که توانایی تردد و جابجایی کوتاه برد مسافران را دارند.

بر اساس گفته هایی که جورج واکلیک عضو هیئت مدیره آئرو موبیل در سال 2015 عنوان کرد این خودروی پرنده با قیمت بالای خود به منظور فروش به ثروتمندان و علاقه مندان به پرواز طراحی و تولید شده است.
البته لازم به ذکر است که تمام افرادی که تمایل به استفاده از این وسیله دارن باید علاوه بر داشتن گواهینامه رانندگی گواهینامه پرواز را نیز داشته باشند. به نظر می رسد برای به پرواز درآمدن این خودروی پرنده باند پرواز نیز یکی دیگر از الزامات است.

سر انجام کمپانی آئرو موبیل آخرین نسخه اولیه این هوا در این اتوشو فرانکفورت 2017 رونمایی کرده و قصد دارد که به واسطه این وسیله نقلیه نخسین شرکتی باشد که اقدام به فروش خودروی پرنده می کند.

در همین راستا این تولید کننده اسلواکی اعلام کرده است که نسخه 4 این هواپیما تقریبا برای پیش فروش آماده شده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
نسخه 4 این خودرو پرنده در مقایسه با نسخه اولیه که در سال 1990 طراحی و تولید شده بسیار پیشرفته تر است. نمونه اولیه این نسخه در ماه آپریل امسال (فرودین 1396) رونمایی شد.

در این نمونه اولیه پیشرفت و تکامل بسیاری خوبی نسبت به نسخه 3 (تولیدی سال 2014) رخ داده است.
هرچند که نمونه اولیه ورژن 4 این خودروی پرنده کاملا جدید است اما در آن شباهت بسیار زیادی نیز با نسخه های قبلی دیده می شود.


طراحان این هواپیما نمای بیرونی آن را طوری طراحی کرده اند که شاسی و بدنه کاملا با یکدیگر یکپارچه می باشند. شما می توانید نمونه تقریبا مشابه این طراحی را در اتومبیل های مک لارن مشاهده کنید.

به عبارت دیگر این هواپیما از شاسی مونوکوک بهره می برد و بنابراین بدنه نیز در انجام وظایف شاسی سهیم است.

در درون این وسیله نقلیه علاوه بر کمربند ایمنی که از یک نوع تکنولوژی خاص بهره می برد ایربگ دو مرحله ای نیز تعبیه شده است. حتی شنیده شده که چتر نجات نیز در درون کابین این خودرو_هواپیما یافت می شود.

قدرت این هواپیما از طریق یک موتور توربوشارژ ۴ سیلندر ۲ لیتری تامین می شود و یک سیستم درایو الکتریکی نیز قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند.

سیستم رانندگی پیشرفته این وسیله نقلیه شامل یک دیفرانسیل الکترونیکی و یک جعبه دنده هوشمند است.

همچنین این خودروی پرنده می تواند برای یک بازه زمانی کوتاه مدت از یک سیستم کنترلی دیجیتالی تمام خودکار موتور هواپیما (FADEC) بهره ببرد.

فدک یک سیستم کامپیوتری و الکترونیکی است که با عنوان یک مرکز فرماندهی تمام جنبه های عملکرد یک موتور هواپیما را کنترل می کند و اطلاعات مورد نظر موتور را برای مانیتور کردن و نظارت فراهم می آورد.

در واقع این سیستم موتور هواپیما را بدون کوچکترین دخالتی از جانب خلبان کنترل می کند.
سازنده آئرو موبیل وسیله هنوز اطلاعاتی در مورد قدرت موتور آن ارائه نداده است اما با توجه به اینکه ورژن ۳ این خودرو_هواپیما از قدرت ۱۰۰ اسب بخاری برخوردار بوده، انتظار می رود که این نسخه نیز قدرت موتوری در همین حدود داشته باشد.


شرکت تولید کننده این هواپیما می گوید که انتظار دارد هرچه سریعتر این وسیله نقلیه را پیش فروش کرده و سفارشات تحویل آن را تا اوایل سال میلادی آینده دریافت کند. این سازنده اسلواکیایی می گوید اگه در تولید این هواپیما مشکلی عمده ای پیش نیاید سفارشات از سال ۲۰۲۰ به بعد به دست مشتریان خواهد رسید.
هرچند که قیمت این خودروی پرنده هنوز مشخص نشده است اما شایعاتی مبنی بر قیمتی ۱.۵ میلیون دلاری برای آن به گوش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alie
    alie | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    ممانعت قانونی نداره؟

  • FarzinFaria
    FarzinFaria | ۲۸ شهریور ۱۳۹۶

    "سر انجام کمپانی آئرو موبیل آخرین نسخه اولیه این هوا در این اتوشو فرانکفورت 2017 رونمایی کرده"
    این چ ترجمه ایه؟خانم ملکی

مطالب پیشنهادی