ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگاه ITM ساخته مهندسان داخلی رونمایی شد

مهندسان خبره داخلی توانستند با حمایت بانک‌ شهر جدیدترین دستاورد بانکی جهانی یعنی دستگاه ITM را در داخل کشور بسازند که با نمونه‌های خارجی آن تفاوتی ندارد و یک پروژه کاملا بومی و البته مدرن ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

مهندسان خبره داخلی توانستند با حمایت بانک‌ شهر جدیدترین دستاورد بانکی جهانی یعنی دستگاه ITM را در داخل کشور بسازند که با نمونه‌های خارجی آن تفاوتی ندارد و یک پروژه کاملا بومی و البته مدرن را وارد بازار خدمات نوین بانکی کنند. جالب است بدانید ساخت این دستگاه‌ها نصف هزینه واردات محصولات مشابه به آن را دارد و در راستای شعار اقتصاد مقاومتی ساخته و طراحی شده است.

ساخت داخلی این دستگاه منجر به کاهش هزینه‌ها و کارآفرینی می‌شود

رونمایی از این دستگاه صبح دیروز صورت گرفت که در طی این مراسم «حسین محمد پورزرندی»، مدیرعامل بانک شهر، درباره ویژگی‌های جدید این سیستم با اهالی رسانه به گفتگو نشست. این دستگاه که که با کمک جوانان ایرانی و با هدف عدم اتکا به بازارهای خارجی ساخته شده، موجب تسهیل در ارائه خدمات بانکی به شهروندان شده و می تواند تمام امور بانکی را انجام دهد.

تلفیق امکانات یک شعبه بانکی، مراکز تماس، موبایل بانک و اینترنت بانک در این دستگاه‌ها موجب شده که تا تمامی درخواست‌های بانکی کاربران به صورت غیرحضوری انجام پذیرد. پورزندی در این باره می‌گوید:

 افتتاح حساب و صدور کارت نقدی، انتقال وجه بین سپرده‌ها و انتقال وجه بانکی، اعلام مفقودی و مسدودی کارت، صدور اینترنتی کارت هدیه، پرداخت اقساط تسهیلات بانک شهر، مسدود کردن اینترنت بانک و همراه بانک، انتقال وجه ساتنا، انتقال وجه پایا، صدور گواهی تمکن مالی، صورتحساب فارسی و لاتین، صدور ضمانتنامه بانکی و  همچنین خدمات مبتنی بر دولت الکترونیک از جمله کارکرد‌های این دستگاه به شمار می‌رود.

هزینه وارد کردن نمونه‌های خارجی 350 میلیون تومان است

«مسلم ایرانمنش»، مدیر این پروژه، در حاشیه این مراسم اطلاعات فنی ITM را به اطلاع عموم رسانید. طبق صحبت‌های وی این دستگاه کاملا قابل حمل بوده و تمامی قطعات آن قابل تعمیر وتعویض بوده و همچنین ابعاد بسیار کوچکتری نسبت به نمونه مشابهات خارجی خود را دارد. وی درباره ویژگی‌های این دستگاه بیشتر توضیح داد و گفت: «این دستگاه قابلیت حمایت از تمامی کارت های هوشمند و همچنین شناسایی مهر برجسته را نیز دارد و مجهز به سیستم شناسایی چهره و اثر انگشت است.

ویژگی‌هایی همچون طراحی و رنگبندی محیط سیستم‌عامل کاربری این دستگاه و طراحی خنک‌کننده هوشمند دستگاه و سیستم نمایشگر قابل تنظیم آن از دیگر مواردی است که ایرانمنش بدان‌ها اشاره دارد و قیمت نهایی آن را با تمام این تفاسیر کمتر از نصف مدل‌های خارجی آن ‌ذکر می‌کند.

تولیدات بومی محصولاتی که سازمان‌ها و ادارات داخل کشور پیش از این مجبور به واردات آن بودند، در عین کاهش هزینه‌های این شرکت‌ها سبب کارآفرینی و اشتغالزایی در بین جوانان مستعد کشور می‌شود. امری که دولت دوازدهم قول آن را به مردم داده و ایجاد 950 هزار شغل در سال را در دستور کار خود قرار داده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    مگه اینا هم سیستم عامل می خوان که ایکس پی هست

  • H A M E D
    H A M E D | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    ایول خوشمان آمد

  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    سسیتم عاملشم بومی هست یا از ویندوز ایکس پی استفاده میکنه ؟؟ ای کاش دستگاه رو روشن هم نشون میدادن

    • H A M E D
      H A M E D | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

      سیستم عامل ?

    • H A M E D
      H A M E D | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

      کلا باید به یه چی گیر بدین دیگه آره؟
      حقوق میگیرین؟

    • nexaen
      nexaen | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

      سیستم عامل بیشتر اینا ویندوز اکس پی هست - این فقط مربوط به ایران نیست - من تو آلمانم دیدم که ویندوزش اکس پی هست - جالبه بدونی که سیستم عامل کامپیوتر های مجلس دانمارک هم ویندوز اکس پی هست - البته این دلیل توجیه نمیشه.

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    خبر خوبی هست.
    امیدوارم یروزی شاهد این باشیم که دانشگاهامون با صنعت در تعامل سازنده باشن و واقعا از استارت اپ ها حمایت شه. این همه اشغال بازی و کاغذ بازی رفع شه. منی که مهندس این مملکت هستم نمی تونم هیچکاری کنم نه دانشگاه علم و فن بهم یاد داد نه کار دولتی یا خصوصی دیگه پیدا میشه نه کار افرینیمون دیده میشه که بخواند حمایت کنن هرچی زور میزنیم اخرش میرسیم به دو جمله: حیف که وقت گذاشتیم برای خوندن حیف که سرمایه ندارم اینکار رو راه اندازی کنم

مطالب پیشنهادی