ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین اطلاعات از فورد رنجر جدید؛ وانتی اسپرت برای جذب مشتریان جوان

فورد رنجر جدید تا سال 2018 راهی جاده های آسیا و اقیانوسیه خواهد شد و پس از آن عرضه آن به بازار ایالت متحده نیز آغاز می‌ شود. طرفداران کمپانی فورد علاقه خاصی به خودروهای ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

فورد رنجر جدید تا سال 2018 راهی جاده های آسیا و اقیانوسیه خواهد شد و پس از آن عرضه آن به بازار ایالت متحده نیز آغاز می‌ شود.

طرفداران کمپانی فورد علاقه خاصی به خودروهای رنجر دارند به همین دلیل یکی از خط های تولیدی که در کارخانه فورد همواره فعال بوده و مدل های متنوعی راهی بازار می کند خط تولید رنجر است.
درحالی که از درز تصاویر جاسوسی خودروی رنجر رپتور به رسانه ها مدت زمان زیادی نگذشته است، فورد ادعا می کند که قصد دارد رویای بسیاری از طرفداران خود را به واقعیت تبدیل کرده و نسخه اسپرت رنجر رپتور را راهی جاده ها کند. این خودرو اسپرت احتمالا در بسیاری از جهات شبیه دیگر پیکاپ شاهکار فورد یعنی F-150 رپتور خواهد بود.
گفته می شود که هدف این کمپانی امریکایی از تولید و عرضه این خودرو در سال آینده، ارائه خودروی رنجر با سطح کاملا جدید برای مشتریان خود است.


هرچند که هنوز مشخصات فنی این رنجر مشخص نشده است اما یک تیزر از این خودرو منتشر شده است که اولین رنجر رپتور را نشان می دهد که در حال گذراندن آزمایش سرعت در استرالیا است.
بد نیست بدانید که از سال 2015 شایعاتی در سراسر اینترنت پخش شده بود که بیان می کرد فورد به دنبال تولید یک نسخه پرسرعت تر رنجر است که با تایید این کمپانی خودروسازی امریکایی این شایعات رنگ واقعیت را به خود خواهد گرفت.
اما در حال حاضر بزرگترین ابهام در مورد این خودرو مربوط به مشخصات موتور آن است. عده ای معتقد اند که موتور این خودرو سوخت بنزینی خواهد داشت و عده دیگر بر روی موتوی های دیزلی تاکید دارند.


بر اساس آنچه که ما شنیده ایم احتمال اینکه این رنجر رپتور اسپرت، موتور بنزینی شش سیلندر F-150 رپتور را به ارث ببرد زیاد است.

موتور این خودرو از حجم 3.5 لیتر، قدرت 350 اسب بخار و گشتاور 691 نیوتن متر برخوردار است.

بنابراین در صورتی که اعلام شود موتور این خودرو از سری اکوبوست است می‌ توان مطمئن شد که همین موتور 3.5 لیتری رو آن نصب شده است..
یکی دیگر از احتمالاتی که در مورد موتور این خودرو مطرح است یک موتور اکوبوست شش سیلندر با حجم 2.7 لیتر می باشد که از قدرت موتور 325 اسب بخاری و گشتاور 542 نیوتن متری برخوردار است که البته احتمال بسیار کمی وجود دارد که فورد از این موتور استفاده کند.


محتمل ترین حالت، موتوری پنج سیلندر با حجم 3.2 لیتر است که از قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 470 نیوتن متر برخوردار است که این مورد را نیز نمی توان به طور قطع تایید کرد و ممکن است که این شرکت تصمیم بگیرد بسته به بازار این خودرو را با هردو موتور راهی جاده ها کند.
البته همه این احتمالات بدون در نظر گرفتن همکاری مشترک فورد و جنرال موتور است. قصد این برنامه مشترک توسعه سیستم انتقال اتوماتیک ده سرعته است که نیرو را به تمامی چرخ ها منتقل کرده و از سیستم انتقال قدرت AWD برخوردار است.
نسخه استاندارد رنجر که در ایالت میشیگان امریکا ساخته شده است در سال 2019 راهی جاده های این کشور خواهد شد. اما بعید به نظر می رسد که نسخه رپتور این خودرو از روز اول در دسترس باشد و طرفداران این خودرو باید بیشتر منتظر بمانند و شاید مدل رپتور تا سال 2020 به بازار بیاید. در همین حال این پیکاپ پر سرعت برای سال 2018 در منطقه آسیا و کشور های اطراف اقیانوس آرام در دسترس خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

    جوونهای اونطرف آب نه اینجا . جوونهای اینجا پراید هم نمیتونن بخرن

  • Mohammad
    Mohammad | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    لامصب ببین???

  • H@mid
    H@mid | ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

    ??

مطالب پیشنهادی