ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارلینک احتمالا نام شبکه اینترنت ماهواره ای اسپیس اکس است

اسپیس اکس برای شبکه اینترنت ماهواره ای خود نام Starlink را ثبت کرد. به طور خاص، استارلینک قرار است «سرویس ارتباطی پهنای باند بی سیم» با «دسترسی اینترنت بی سیم پر سرعت» باشد که سرویس ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

اسپیس اکس برای شبکه اینترنت ماهواره ای خود نام Starlink را ثبت کرد. به طور خاص، استارلینک قرار است «سرویس ارتباطی پهنای باند بی سیم» با «دسترسی اینترنت بی سیم پر سرعت» باشد که سرویس های دیگر نیز به آن افزوده می شود.

اولین بار این ثبت پتنت توسط یکی از کاربران ردیت مطرح شد و سپس مطالبی در مورد آن نشر پیدا کرد. اسپیس اکس همچنین به دنبال ثبت نشان تجاری اضافه ای برای SpaceX نیز هست که مخصوص شبکه ماهواره ای شرکت می شود.

از این شرکت پرسیده شده که آیا استارلینک واقعا نام این شبکه ماهواره ای هست یا نه اما اسپیس اکس هنوز پاسخی در این مورد نداده.

پیشتر، اسپیس اکس گفته بود که ماهواره هایش می توانند اینترنت با سرعت گیگابیت با لتنسی 25 میلی ثانیه ارائه دهند. این میزان تاخیر برابر است با اینترنت های کابلی که در حالت عادی چنین چیزی با اینترنت های ماهواره ای امکان پذیر نیست ولی اسپیس اکس به خاطر قرار دادن ماهواره ها در مدار پایینی زمین این قابلیت را دارد.

پاتریشیا کوپر از اسپیس اکس می گوید که موضوع در کمیته بازرگانی سنا مطرح شده و تا چند ماه دیگر تست و پرتاب ماهواره آغاز می شود. در واقع تا پایان امسال قرار است یک نمونه آزمایشی از این ماهواره، کار خود را آغاز کند.

شروع پرتاب 4425 ماهواره عملیاتی از سال 2019 آغاز شده و البته تا 2024 این پرتاب ها ادامه دارد تا زمانی که همه ماهواره ها به مدار برسند. حتی اسپیس اکس مدعی شده که می تواند 7500 ماهواره دیگر در مداری نزدیک تر به زمین پرتاب کند، ماهواره هایی که برای مناطق پر جمعیت بسیار مفید خواهند بود ولی برای این ماجرا هنوز تاریخ و جزئیاتی اعلام نشده.

اسپیس اکس تنها شرکتی نیست که چنین نقشه ای در سر دارد. شرکتی به نام OneWeb اولین کمپانی مطرحی بود که توانست تاییدیه کمیسیون ارتباطات فدرال را برای انجام این کار دریافت کند. وان وب می خواهد 720 ماهواره در فضا داشته باشد و سرویس دهی خود ر در آلاسکا از سال 2019 آغاز می کند. شرکتی دیگر به نام LeoSat هم گفته آماده فرستادن 108 ماهواره به مدارهای پایینی زمین است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • زروان
    زروان | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

    امیدوارم مسئولین هم بخونن
    یه فکری به حال اینتزنت درب داغون ایران بکنن قبل از اینکه بازار انحصاری ایران از دستشون بره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی