ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققین چسب بی نیاز از باتری برای پایش قند خون ساخته اند

محققین دانشگاه نیویورک به تازگی چسبی را تولید کرده اند که با اندازه گیری سطح گلوکز خون در طول تمرین به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند بدون نیاز به روش های تهاجمی روی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

محققین دانشگاه نیویورک به تازگی چسبی را تولید کرده اند که با اندازه گیری سطح گلوکز خون در طول تمرین به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند بدون نیاز به روش های تهاجمی روی سطح قند خونشان نظارت کنند.

این چسب به منبع تغذیه خارجی نیاز ندارد و برای تامین انرژی حسگر زیستی، عرق سطح پوست را جذب کرده و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

پایش گلوکز اغلب به روش های تهاجمی از قبیل زخم کردن انگشت یا قرار دادن حسگرهای زیرپوستی صورت می گیرد. ابزارهای دیگری نیز وجود دارند که از طریق آزمایش عرق می توانند سطح گلوکز را تعیین کنند اما این ابزارها برای استفاده در زمان تمرین و فعالیت بدنی سنگین طراحی نشده اند و عرق بیش از حد می تواند باعث از کار افتادن آن ها شود.

به همین خاطر پیشگیری از کم شدن بیش از حد قند خون در طول تمرین برای بیماران دیابتی به چالش بزرگی تبدیل شده بود، و حالا این چسب با ارائه راهکاری ساده، بی خطر و ارزانقیمت گام بزرگی را در این راه برداشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

    ای جان، امیدوارم زودتر کاربردی بشه

  • 401914125
    401914125 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

    ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی