ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عضله مصنوعی پرینت سه بعدی رباتیک
علمی

این عضله مصنوعی پرینت شده تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود را بلند می کند [تماشا کنید]

محققان موسسه «مهندسی کلمبیا» موفق به تولید نوعی جدید از عضله مصنوعی به طریق چاپ سه بعدی شده اند که می تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود را بلند کند. [digipullqoute place="left"]هزینه تولید هر گرم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

محققان موسسه «مهندسی کلمبیا» موفق به تولید نوعی جدید از عضله مصنوعی به طریق چاپ سه بعدی شده اند که می تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود را بلند کند.

هزینه تولید هر گرم از این ماهیچه مصنوعی تنها ۳ سنت است

این اندام مصنوعی بافتی کاملاً نرم و سبک دارد و در عین حال مقاومت آن تا سه برابر از نمونه مشابه خود در بدن انسان بیشتر است، ضمن این که می تواند تا ۱۵ برابر بیشتر کش بیاید.

عملکرد این ماهیچه های سنتز یافته از طریق تحریک الکتریکی با ولتاژی پایین کنترل می شود و هزینه تولید هر گرم از آن نیز تنها ۳ سنت خواهد بود.

ماده اصلی سازنده بافت مصنوعی مورد بحث سیلیکون است که ترکیبی لاستیک مانند و اسفنجی (متخلخل) را به وجود می آورد. اتانول درون حفره های موجود در این ماده حبس شده است و با عبور ولتاژی کم از درون آن، اتانول به جوش آمده و سبب منبسط شدن کل ساختار می شود.

بی نیازی از هیچ ابزار مکانیکی یا محرک شیمیایی دیگر، در کنار هزینه تولید بسیار پایین سبب می شود تا ماهیچه های جدید امیدواری زیادی را برای ساخت ربات های بسیار سبک تر، ارزان تر و با شباهت بیشتر به انسان به وجود بیاورد.

پیش از این نیز محققین سوئیسی موفق به تولید نمونه اولیه ماهیچه هایی نرم شده بودند که از طریق وکیوم هوا منقبض و منبسط می شوند.

مرحله بعدی افزودن قابلیت های حسی به این ماهیچه های مصنوعی پرینت شده است. ضمن این که لازم است یک هوش مصنوعی مستقل برای کنترل و هدایت بافت های مذکور و همگام سازی آنها با سایر اندام های یک ربات توسعه یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد کاظم
    محمد کاظم | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

    شما فازت چیه??????

مطالب پیشنهادی