ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

1180 اسب بخار؛ قدرت عظیم سوپراسپرت برقی آریل اتم

آریل یکی از کمپانی های انگلیسی است که از سال 2001 وارد عرصه خودروسازی شده و در این مدت کوتاه توانسته به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کند. بعد از ارایه چند مدل های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

آریل یکی از کمپانی های انگلیسی است که از سال 2001 وارد عرصه خودروسازی شده و در این مدت کوتاه توانسته به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کند. بعد از ارایه چند مدل های هیجان انگیز اتم و نوماد و همچنین موتور سیکلت Ace، این شرکت تصمیم گرفته که یک ابر اتومبیل الکتریکی به جمع محصولات خود اضافه نماید.

برای این ابر اتومبیل نام HIPERCAR انتخاب شده که در واقع شکل اختصاری عبارت High Performance Carbon Reduction محسوب می شود.

طبق برنامه ریزی های کمپانی آریل در سال 2019 معرفی شده و تولید آن از سال 2020 آغاز می شود.

نیروبخش هایپرکار آریل، چهار موتور الکتریکی خواهند بود که در مجموع 1180 اسب بخار قدرت و 1800 نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. گفته می شود این خودرو با تکیه بر پیشرانه فوق العاده قدرتمند خود برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت، تنها به 2.4 ثانیه زمان نیاز دارد.

جالب اینکه بعد از 3.8 ثانیه سرعت این هیولای الکتریکی به 161 کیلومتر در ساعت رسیده و در صورت ادامه شتابگیری بعد از 7.8 ثانیه از مرز 240 کیلومتر در ساعت عبور خواهد کرد.

با وجود شتاب سرسام آور، سرعت نهایی هایپرکار آریل چندان بالا نبوده و 257 کیلومتر در ساعت آخرین سرعتی است که این خودرو می تواند به آن دست پیدا کند.

هایپرکار آریل در نسخه های تک و دو دیفرانسیل ارایه خواهد شد. بنا بر اطلاعیه انتشار یافته، نسخه تک دیفرانسیل قدرتی بسیار کمتر (590 اسب بخار) خواهد داشت؛ ضمن اینکه خریداران می توانند از بین باتری های 42 kWh و 56 kWh بسته به نیاز خود یکی را سفارش دهند.

تاکنون درباره مسافت قابل پیمایش این ابر اتومبیل انگلیسی حرفی به میان نیامده، اما استفاده از یک میکرو توربین 35 kW برای افزایش شعاع حرکتی آن تایید شده است.

آنطور که کمپانی آریل اعلام کرده شاسی این خودرو از جنس آلومینیوم بوده و پنل های بدنه از فیبر کربن ساخته خواهند شد، با این تفاسیر شوالیه انگلیسی به احتمال بسیار سبک وزن خواهد بود.

به گفته آقای سایمون ساندرز (Simon Saunders) بنیانگذار و مدیر عامل آریل، سوپر اتومبیل الکتریکی این کمپانی قطعا قیمت بالایی خواهد داشت، اما در مقایسه با نمونه های یک میلیون دلاری حاضر، از لحاظ فاکتور ارزش در برابر قیمت در وضعیت به مراتب بهتری قرار می گیرد.

برای مشاهده نمونه های اولیه هایپرکار آریل باید حدود یک ماه صبر کنیم، روزی که دو پروتوتایپ از این خودروی هیجان انگیز در گردهمایی Low Carbon Vehicle در میلبروک انگلستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۱ مهر ۱۳۹۶

    محشره واقعا

  • Milad space
    Milad space | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

    یک گیربکس مینداخت راحت تا 400میرفت

  • محمد کاظم
    محمد کاظم | ۳۱ شهریور ۱۳۹۶

    ???

  • 401914125
    401914125 | ۳۰ شهریور ۱۳۹۶

    ? ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی