ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

گزارشات تازه از جاسوسی اپلیکیشن های GO Keyboard حکایت می کنند

مطابق یک گزارش جدید، دو اپلیکیشن کیبوردی که در گوگل پلی با نام GO Keyboard منتشر شده اند ممکن است همین حالا مشغول جاسوسی از شما باشند. GOMO Dev Team، توسعه دهنده اپلیکیشن می گوید "ما ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۵

مطابق یک گزارش جدید، دو اپلیکیشن کیبوردی که در گوگل پلی با نام GO Keyboard منتشر شده اند ممکن است همین حالا مشغول جاسوسی از شما باشند. GOMO Dev Team، توسعه دهنده اپلیکیشن می گوید "ما هرگز اطلاعات شخصی شما شامل اطلاعات کارت های اعتباری را جمع آوری نمی کنیم. ما به امنیت چیزی که تایپ می کنید و افرادی که به آن ها پیام می فرستید اهمیت می دهیم."

اما با توجه به گزارشات منتشر شده که دسترسی اپلیکیشن به اطلاعات شخصی، مکالمات تلفنی و شنود میکروفون دیوایس را تأیید می کنند تمام حرف های بالا هیچ چیز بیشتر از یک مشت شعار نیستند.

به گزارش AdGuard، دو اپلیکیشن گو کیبورد مستقیما با چندین شبکه تبلیغاتی و ترکرهای شخص ثالث در تعامل هستند

به گزارش AdGuard، دو اپلیکیشن گو کیبورد که در مجموع بیش از 200 میلیون کاربر دارند مستقیما با چندین شبکه تبلیغاتی و ترکرهای شخص ثالث در تعامل هستند. بنابراین وقتی که یکی از این دو اپلیکیشن را نصب می کنید، بخش زیادی از اطلاعات شخصی شما بین این شبکه ها رد و بدل می شوند. این در حالیست که در کمال تعجب گو کیبورد در 20 کشور دنیا به عنوان بهترین اپلیکیشن سال 2016 انتخاب شده است.

در ادامه گزارش می خوانیم که اپلیکیشن های GO می توانند اطلاعاتی مثل حساب کاربری جیمیل، ابعاد نمایشگر، نسخه اندروید، بیلد نرم افزاری و مدل دستگاه را به سرورهای خود بفرستند. در این صورت صاحب سرور به راحتی می تواند اطلاعات مورد نیازش را از کاربران گو کیبورد جمع آوری کرده و به شبکه های تبلیغاتی بفروشد.

خوشبختانه تا این لحظه گوگل از اهداف جاسوسی اپلیکیشن های GO Keyboard مطلع شده، اما تا زمانی که تصمیمی در خصوص آن ها اتخاذ نکرده شاید بهتر باشد که هر دوی این اپلیکیشن ها را هر چه سریع تر از دیوایس تان پاک کنید. این دو اپلیکیشن در گوگل پلی با نام "GO Keyboard-Emoji keyboard, Swipe input, GIFs" و "GO Keyboard-Emoticon keyboard, Free Theme, GIF." منتشر شده اند که هر دو رایگان با پرداخت درون برنامه ای هستند.

به گزارش Adguard، این روزها از هر 10 اپلیکیشن حداقل 7 مورد از آن ها اطلاعات شما را با سرویس های شخص ثالث به اشتراک می گذارند. اما نکته مسلم اینجاست که گو کیبورد با این اقدام پایش را از خط قرمزها فراتر گذاشته و به وضوح از قوانین گوگل پلی تخطی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • فواد قبله
    فواد قبله | ۱ مهر ۱۳۹۶

    کلا برنامه های Go دسترسی های بیخود و بی جهت زیادی دارن و تو بلک لیست برنامه های اندروید که چند وقت پیش دیجیاتو مطلبشو گذاشت، به خیلی از برنامه های Go اشاره شده بود

  • farhadghaffari
    farhadghaffari | ۱ مهر ۱۳۹۶

    کیبورد جایگزین cute emoji keyboard خیلی خوبه
    و‌کیبورد cheetah

  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۱ مهر ۱۳۹۶

    تو SwiftKey هم میتونین کلمه "مرگ بر" و "ندا" رو تایپ کنین، کلمات حدسی بعدی...
    جالب اینکه نمیشه برخلاف کلمات پیشنهادی دیگه اینارو حذف کرد!
    تو توییتر هم به SwiftKey گفتم و هیچ جوابی ندادن...
    سیاست های کثیف تو دنیای تکنولوژی مشهودتره!!
    #نظارت_جهان‌شمول

    • Ali.T
      Ali.T | ۱ مهر ۱۳۹۶

      عجب

    • فواد قبله
      فواد قبله | ۱ مهر ۱۳۹۶

      ایول
      مورد دومو دیده بودم
      اما اولی و این که قابل حذف نیستنو نمیدونستم
      جالبه که پیشفرض بعضی برند ها هم شده این کیبورد

  • Marshall
    Marshall | ۱ مهر ۱۳۹۶

    متاسفانه کم نیستن چنین نرم افزارهایی. دیروز هم که خبر CCleaner رو خوندیم.

مطالب پیشنهادی