ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف پادتن جدید با توانایی هدف قرار دادن 99 درصد از گونه های HIV

در چند دهه اخیر پیشرفت های بسیاری در زمینه جلوگیری از HIV و مبارزه با آن انجام شده؛ از ایمپلنت هایی برای جلوگیری از ایدز تا مبارزه به واسطه اصلاح ژنتیکی کریسپر و استفاده از پروتئین جدیدی ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

در چند دهه اخیر پیشرفت های بسیاری در زمینه جلوگیری از HIV و مبارزه با آن انجام شده؛ از ایمپلنت هایی برای جلوگیری از ایدز تا مبارزه به واسطه اصلاح ژنتیکی کریسپر و استفاده از پروتئین جدیدی برای شناسایی گلبول های سفید آلوده. اخیراً «انستیتو سلامت ملی آمریکا» با همکاری شرکت دارویی «سانوفی» (Sanofi) پادتن جدیدی را تولید کرده اند که به 99 درصد از گونه های ویروس HIV حمله موفق انجام می دهد.

گفتنی است که بدن انسان به خودی خود همواره در مبارزه با ویروس HIV ناتوان بوده؛ دلیل اصلی این مسئله، تغییرات و جهش های متعدد این ویرس است. بدن یک بیمار مبتلا، می تواند حاوی چندین گونه ویروس متفاوت باشد. حالا پروتئین جدیدی یافت شده که با ساخت پادتن توسط آن می توان گونه های متعدد این ویروس را هدف قرار داده و نابود کرد.

پادتن جدید روی 24 میمون تست شد، و در نهایت همه آنها پس از تزریق ویروس آلوده، جان به در بردند

تا پیش از این، بهترین پادتن ها قابلیت هدف قرار دادن 90 درصد گونه های ویروس را داشتند؛ ولی در روش جدید، محققان در نهایت 3 پادتن متفاوت را ترکیب نمودند و نمونه جدید توانست 99 درصد گونه های ویروس را هدف قرار دهد. در آزمایشگاه نیز این پادتن به 24 میمون سالم تزریق شد. سپس ویروس آلوده به بدن آنها تزریق گردید ولی در نهایت هیچ کدام از آنها آلوده نشدند.

محققان این پروژه معتقدند که پادتن جدید نسبت به تمام موارد کشف شده قبلی موثرتر است. به زودی قرار است واکسن جدید مراحل آزمایش نهایی خود را طی کرده و در سال 2018 آماده عرضه باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • عرفان شمائلی
    عرفان شمائلی | ۱ مهر ۱۳۹۶

    بیشترین خدمت رو اینا به بشریت میکنن.دستشون درد نکنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی