ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه بازار فناوری اطلاعات، جبهه مقابل اقتصاد نفتی

بازار دیتا و اطلاعات اینترنتی در حال پیشی گرفتن از بازار نفتی در سرتاسر جهان است. این مساله‌ایست که «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در مصاحبه‌های خود بارها و بارها به آن ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

بازار دیتا و اطلاعات اینترنتی در حال پیشی گرفتن از بازار نفتی در سرتاسر جهان است. این مساله‌ایست که «سورنا ستاری»، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در مصاحبه‌های خود بارها و بارها به آن اشاره کرده و جوانانی که راز موفقیتشان را فقط در حوزه اقتصاد نفتی ندیدند و وارد بازار  ICT شدند را مایه افتخار کشورمان می‌داند.

صبح امروز در حاشیه بازدید از پارک علم  فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر ستاری با ضمن اشاره دوباره به مطلب فوق تاکید کرد:« با وجود اقتصاد نفتی، فرهنگ نادرستی در کشور شکل گرفته است که باید تلاش کنیم این تفکر اصلاح شود.»

بازار دیتا جبهه مقابل اقتصاد نفتی است

معاون فناوری رییس جمهور در ادامه ضمن صحبت درباره عدم کارکرد پژوهش‌های تولیدی توسط ارگان‌های دولتی، به موفقیت اینگونه اقدامات در بخش خصوصی اذعان داشت و گفت: «باید بخش دولتی فضا را برای فعالیت بیشتر این بخش‌ها آماده کند.» از نظر ستاری انجام این پژوهش‌ها در بخش خصوصی، توام با نوآوری، خلاقیت و همچنین انگیزه بسیار بالاتری نسبت به بخش دولتی است.

آموزش و یادگیری از دیدگاه ستاری مشکل اصلی کشور است. وی آموزش دائم، مستمر و پیاده سازی این امر را در کشور به کام ملت می‌داند و از آن به عنوان یک راهکار موفقیت ملی یاد کرد. گفتنی است رییس جمهوری نیز در سخنان آغازین خود در آغاز سال تحصیلی به مساله آموزش و اهمیت آن اشاره کرده بود.

دکتر ستاری معتقد است با توسعه ICT در کشور شاهد نابودی فساد و رانت‌خواری خواهیم بود. وی همچنین از راه اندازی شبکه نوآوری در کشور خبر داد که بر مبنای آن امکان تبادل اطلاعات بسیار گسترده‌تر از قبل انجام می‌پذیرد.

توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات باعث کاهش فساد در کشور می‌شود

وی مخالفت‌هایی که توسط عاملین کسب‌وکار‌های سنتی در برابر بعضی از استارتاپ‌ها بیان می‌شود را بی اساس دانست و مثالی همچون توسعه حمل و نقل توسط پیشرفت تکنولوژی را یکی از فواید مفید برای کشور و مردم دانست. به نظر می‌رسد این بخش از صحبت‌های او مربوط به اعتراض تاکسیران‌ها و آژانس‌داران به استارتاپ‌هایی چون تپسی و اسنپ اشاره داشته است.

وعده تشکیل یک دولت الکترونیک یکی از اصلی‌ترین قول‌های دولت دوازدهم به ملت بوده و رسیدن به آن مستلزم توسعه ساخت زیرساخت‌ها برای آماده‌پذیری دستگاه‌های اجرایی و دیگر سازمان‌ها است. امری که قطعا بدون پیشرفت تکنولوژی و فناوری محقق نمی‌شود و از همین رو توسعه ICT را بیش از  چند سال گذشته مهم می‌سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی